گفته می شود،کمپانی سیتروئن برای خرید سهام سایپا خواستار ارزشگذاری برند این شرکت شده و این درخواست بهانه جدیدی را برای افزایش سرمایه این خودروساز سبب شده است...
مدیرعامل سایپا برنامه افزایش سرمایه جدید این گروه خودروسازی را نه تایید کرد و نه تکذیب.
محمد جمالی که در حاشیه برنامه انتشار و فروش اوراق مرابحه سایپا در بورس تهران با خبرنگار بورس24 سخن می گفت در برابر این سوال که شایعه افزایش سرمایه خساپا از محل ارزشگذاری برند و تجدید ارزیابی به میزان 250 درصد چقدر درست است،پاسخ دقیقی نداد و با لبخند پرونده این شایعه با اهمیت را مفتوح گذاشت.
گفته می شود،کمپانی سیتروئن برای خرید سهام سایپا خواستار ارزشگذاری برند این شرکت شده و این درخواست بهانه جدیدی را برای افزایش سرمایه این خودروساز سبب شده است.
بنیادی نگر:
در صورت افزایش سرمایه از محل برند سایپا می تواند اقدام به جذب منابع ارزان قیمت تر داخلی و خارجی اقدام نماید و همچنین انتشار اوراقی همچون اوراق مرابحه فعلی با سود 18 درصد در مقابل تسهیلات با سودهای بالا نیز می تواند به کاهش و کنترل هزینه های مالی شرکت کمک نماید.
ادامه انتظار این اوراق در کنار فروش دارایی ها در صورتی که منابع حاصل شده صرف تسویه تسهیلات مالی با بهره بالا شود می توان انتظار تحول در سودآوری این شرکت را داشت.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.