Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس‌جمهور گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد پیشرفت کند و می‌خواهیم در علم و تکنولوژی پیشرفت کنیم همه ریشه‌اش به فرهنگ بر می‌گردد. باید در فرهنگ سرمایه‌گذاری کنیم. فرهنگ است که با فساد مبارزه می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش ، دستور کار امروز مجلس بود. در ابتدای بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی، حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان پشت تریبون قرار گرفت تا از وزرای پیشنهادی دولت دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه این اولین دیدار با نمایندگان منتخب مردم در خانه ملت منتخب ملت ایران است، گفت: بسیار تشکر می کنم بخاطر همکاری و هماهنگی خوبی که در مجلس دهم بین دو قوه در طرح و لوایح و نسبت به حضور وزرای محترم در مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم.

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه تردیدی ندارم که هماهنگی و همفکری بیشتر به نفع مردم و خواست ملت بزرگوار ایران است، افزود: دولت یازدهم در آغاز کار و شروع فعالیتش با مشکلات بزرگی روبرو بود که شاید بتوان نام آنها را بحران ها نامید.

وی تاکید کرد: هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز دولت کشور با تورم بیش از 23 درصد روبرو باشد، خاطرنشان کرد: در حالیکه در آغاز این دولت کشور با تورم 40 درصد روبرو شد. هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده است که در آغاز کار کشور با رشد منفی روبرو بوده باشد اما دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با 8 فصل رشد منفی روبرو بود.

رییس دولت گفت: هیچ دولتی نبوده که شروع آغاز کارش با عدم اشتغال خالص چند سال مداوم روبرو باشد، اشتغال خالصی که تقریبا در طول چند سال نزدیک به صفر بوده است. هیچ دولتی نبوده که در آغاز کارش بعد از انقلاب اسلامی با تحریم های شدید سازمان ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت تحت ذیل بند 7 مواجه باشد و دولت یازدهم با این مشکلات مواجه بود.

روحانی گفت: اگر من بگویم که در آغاز کار دولت در بخش سیاست خارجی و اقتصاد و بویژه اقتصاد کلان با معضلاتی شبه بحران مواجه بودیم سخنی به اغراق و مبالغه نگفته ام به همین علت دولت ناچار بود در اولین قدم های فعالیت های خودش به بحث سیاست خارجی و اقتصادی بیش از بخش های دیگر توجه کند.

امروز در انتخاب اینکه چقدر نفت بفروشیم آزادیم/ مسیر اقتصادی و دیپلماسی دولت صحیح است

وی گفت: دولت معتقد بود و هست که زیربنایی ترین مسئله فرهنگ است اما به دلیل شرایط خاص آغاز دولت توجهات و اهتمام ها برای آن بود که ما از معضل پیچیده اقتصادی و سیاست خارجی بتوانیم عبور کنیم.

رییس دولت تاکید کرد: ملت بزرگ ایران با حضورش در انتخابات سال 92 با صدای بلند مسیر و راه اعتدال را برگزید و انتخاب کرد و این فریاد را یک بار دیگر در اسفند 94 تکرار کرد و مسیر و راه را به همه ما نشان داد که چگونه باید مسائل و معضلات ملی و آنچه خواست و نیاز مردم است را با چه شیوه ای به حل و فصل برسانیم.

وی افزود: دولت در اقتصاد کلان قدم های روشنی برداشته استُ ارقام و آمار و شاخص ها گواه است ما از تورم بالای 40 درصد به تورم یک رقمی و زیر 8 درصد رسیدیم ما از رشد منفی به رشد 4.4 رسیدیم و تا پایان سال هدفگذاری دولت رشد 5 درصد در سال 95 است.

روحانی ادامه داد: در مسئله اشتغال گرچه بسیار عقبیم ولی ورود نسل جوان ما به بازار کار و نیروی فعال کار در بهار امسال کم سابقه بود بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر به عنوان نیروی فعال کار وارد بازار کار شدند گرچه دولت با شرایط فعلی توانایی ایجاد یک میلیون فرصت اشتغال ندارد اما بهار امسال نسبت به سال گذشته 700 هزار نفر دولت فرصت شغلی ایجاد کرد. اما تا نقطه مطلوب یک میلیون و دویست هزار نفر 500 هزار نفر منفی است. ما باید برای بازار اشتغال اهتمام بیشتری به خرج دهیم. رویکرد ایجاد رونق فعالیت بنگاه های کوچک است و بانک ها و ستاد اقتصاد مقاومتی همین راه را دنبال کرده و خواهند کرد.

روحانی اظهار کرد: گرچه هنوز به شکوفایی اقتصادی نرسیدیم و تا رشد 8 درصدی فاصله داریم اما شاخص ها، آمار و ارقام می گوید مسیری که انتخاب کردیم درست و صحیح است. در اقتصاد هدف ما ایجاد آرامش، اعتماد و امید به آینده بود. آمارهای بانک مرکزی نسبت به امید به آینده نسبت به اقتصاد می گوید در یک سال اخیر امید مردم بیشتر شده است رشد اقتصادی 3 ماهه می گوید مسیر کلان ما در حوزه اقتصادی درست است.

وی ادامه داد: روابط سیاست خارجی ما می گوید روند تعامل با جهان مسیر درستی است که برگزیده و انتخاب شده است. ما امروز افتخار می کنیم به اقدام ملی ملت ایران، به رهنمودهای مقام معظم رهبری و به دستیابی ایران به حقوق حقه خود در برابر قدرتهای مستکبر جهانی که بالاترین دستاورد آن گسترش انتخاب آزاد برای ملت ایران است.

رئیس دولت تدبیر و امید یادآور شد: ما در اینکه چقدر نفت بفروشیم امروز انتخاب آزاد داریم. آنها که دور ما دیوار کشیده بودند که ایران بیش از یک میلیون بشکه نفت نمی تواند بفروشد می دانند که امروز ایران دارای انتخاب آزاد است.

آب سنگین اراک را با دریافت پول نقد به آمریکا و روسیه می‌فروشیم/ لبخند تمسخر به ایران‌هراس‌ها

روحانی گفت: ایران بیش از یک میلیون بشکه نفت نمی توانست بفروشد اما امروز ایران دارای انتخاب آزاد است. بحمد الله صادرات نفت خام ما در ماه اخیر از دو میلیون بشکه هم پا فراتر گذاشته است.

وی افزود: اینکه ملت ایران به چه کسی نفت بفروشد،آسیا باشد، یا اروپا یا آمریکا یا هر کجای دنیا، این در اختیار ملت ایران است، نمیتوانند به ما بگویند فقط همین چند کشور برای فروش نفت هستند.

رئیس جمهور با بیان این نکته که«این که نفت ما را با چه ارزی بفروشیم، این انتخاب آزاد ملت ایران است»، اظهار کرد: قبلا اینگونه بود که باید نفت را به این کشور بفروشید، 45 درصد مبلغ هم به پول فلان کشور باشد و تازه مردم ایران نسبت به پول ذخیره خود در کشورهای مختلف حق انتخاب نداشته باشند.

روحانی تصریح کرد: به آنهایی که سئوال میکنند برجام چه کرده است، باید گفت برجام راه انتخابی ملت ایران برای تعامل با جهان، صادرات، واردات، انتخاب نوع مشتری، نوع کالا است. ملت ایران دارای انتخاب آزاد شده است. ما با استقلال و انتخاب، کالا را از هر کشور انتخاب میکنیم. قبلا حتی در پزشکی و دارو هم آزاد نبودیم، باید از کشور خاص با قیمت خاص دارو وارد می‌کردیم، اما امروز بهترین دارو با بهترین کیفیت با انتخاب خود وارد می‌کنیم.

رئیس قوه مجریه افزود: امروز دیگر رقابت برای تحریم علیه ایران وجود ندارد، امروز جهان به این نکته آگاه شده است که باید با زبان تکریم و احترام با ما سخن بگوید. کشتی هایی که کالاهای ما را حمل می‌کنند دیگر مجبور نیستند در بنادر کشورهای دیگر پهلو بگیرند و ما با لنج کالا را به کشورمان حمل کنیم و پول اضافه بدهیم.

وی با اشاره به ایران هراسی علیه کشورمان گفت: ما امروز در شرایطی هستیم که آنهایی که از ایران هراسی سخن میگفتند زبانشان به لکنت افتاده است و شنونده های آنها هر روز کمتر می‌شوند و به جای اینکه افکار عمومی در برابر حرف غلط آن ها سر تسلیم پایین بیاورد در برابر آنها لبخند تمسخر می زند، آنچه برای ما مهم بود این بود که آن بار اصلی که ملت ایران بر دوش دولت و سایر قوا گذاشته را به سرانجام برسانیم، یعنی عبور از بحران ها و شبه بحران ها و آرامش در اقتصاد و گشایش در روابط خارجی، هر روز که میگذرد ما گشایش نویی را مشاهده میکنیم حتی در برابر بد عهدی برخی از کشورها.

رئیس جمهور در رابطه با گشایش‌های بانکی، تأکید کرد: هر روز که میگذرد حتی در مسائلی که همه مشکلات به صورت صددرصد حل نشده مثل روابط بانک ها هر روز گشایش نوئی در روابط ما با بانک های جهان به وجود می آید. حتی در زمینه فناوری هسته ای هر روز ما با گشایش نوئی مواجه می شویم.

وی افزود:اگر دیروز نمی توانستیم یک گرم کیک زرد وارد کشور کنیم امروز صد تن صدتن کیک زرد وارد کشور می کنیم. اگر روزی می گفتند محصول نطنز غیرقانونی است و باید از بین برود و منهدم شود و حتی پیچ و مهره آنجا هم باز شود امروز محصول نطنز را آزادانه و با افتخار صادر می کنیم. اگر روزی می گفتند آب سنگین برخلاف مقررات بین المللی است و باید تعطیل کنید امروز آب سنگین را با دریافت پول نقد به آمریکا و روسیه می فروشیم.

روحانی در ادامه با بیان یک سئوال، گفت:آیا این همه کاری که ملت بزرگ رهنمودهای رهبری تلاش دیپلمات ها و از جمله حمایت و کمک مجلس شورای اسلامی برای باز کردن تحریم های غلط علیه ایران ایجاد شده بود افتخار ملی برای ما نیست؟

ما دولتی نبودیم که هراز چندگاهی وزیر عزل کنیم/ اگر جایی لازم باشد برای سرعت بخشیدن به حرکت دولت، کابینه را ترمیم می‌کنیم

حسن روحانی رئیس جمهور در ادامه نشست علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت موظف بود در قدم اول گره های اصلی اقتصاد را باز کند امروز تسهیلاتی که سیستم بانکی ما به بنگاه های اقتصادی در شش ماه اول داد با شش ماه پارسال مقایسه کنیم مشخص می شود که45 درصد ارقام تسهیلات ما افزایش یافته است.

وی افزود: این به معنای قدم برداشتن در مسیر رونق اقتصادی است. در ماه های اولیه امسال نیز این چنین است صادرات غیرنفتی بر واردات پیشی گرفته است اینکه درآمدها بر دوش نفت باشد بر صادرات غیرنفتی است یعنی مسیر بودجه ریزی ما درست است.

وی افزود: امروز در روابط خارجی در شرایط مناسب تر نسبت به سال های گذشته هستیم. اینکه اسرائیل از ما عصبانی است و در منطقه کشورهای کم هوشی همچون عربستان ناراحتی شان از ما در حال افزایش است یعنی مسیر ما درست انتخاب شده است.

حسن روحانی افزود: اساس کار دولت بر مبنای ترمیم مداوم کابینه شکل نگرفته است ما دولتی نبودیم که هر از چندگاه چند وزیر را برای ترمیم کابینه عزل یا استعفای آنها را بپذیریم و افراد جدیدی را به مجلس معرفی کنیم. امروز تثبیت کابینه و مدیریت قاعده ماست اما در عین حال اگر جایی لازم ببینیم ترمیم کابینه سرعت حرکت دولت را اضافه می کند نه آنکه جهت دولت را تغییر دهد انجام می دهیم. هدف و جهتی که دولت انتخاب کرده است پیمانی که دولت با مردم بسته است پای پیمان خود تا روز آخر خواهد ایستاد.

رئیس جمهور اظهار کرد:دولتاز فشار، نقد غیرمنصفانه و تخریب هراسی ندارد آنچه برای دولت مهم است پیشرفت، اقتدار و عزت ملی و رضایت خداست. اینکه برخی از عزت ملی خوشحال نمی شوند باید در ذهن و گذشته خود فکر کنند و علت آن را دریابند ایرانی اقتدار ایران را می خواهد.

وی با اشاره به جلسه شب گذشته با رهبر انقلاب، ادامه داد: رهبری فرمودند برای مبارزه با آسیب های اجتماعی حتی آنهایی که به دین اسلام اعتقادی ندارند اگر ایران را قبول دارند باید با تمام توان وارد میدان شوند. همه باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی آماده شود و تحرک داشته باشد.

روحانی تأکید کرد: مگر می شود ما در جامعه ای زندگی کنیم که اعتیاد آن خدایی ناکرده رو به افزایش باشد و ما راحت بخوابیم. البته آمار دیشب شورای اجتماعی کشور این بود که بحمدالله در 6 ماهه گذشته ولو کم ولی کاهش یافته است. در بخش طلاق کاهش آمار داشتیم. همان کاهش چند درصدی امیدوار کننده است. نشان می دهد که مسیر شورای اجتماعی کشور و سازمان جدید امور اجتماعی کشور که تاسیس شده راه خود را آغاز کرده می تواند گام های بلندی بردارد.

وی ادامه داد: ما امروز اگر احساس کنیم در مسیر و راه درستی که انتخاب کرده ایم در شیوه ها نیاز به شیوه نو داریم در تحرک مان نیاز به سرعت بیشتر داریم گرچه در اهداف و جهت نیاز به تداوم داریم تردیدی نمی کنیم ول اینکه از دوران دولت یازدهم یک ماه باقی مانده باشد.

انتقاد روحانی از انقلابی‌نماها در صحن مجلس /اگر جوانان ما امیدوار باشند آیا به سمت الکل می‌روند؟

حسن روحانی رئیس دولت یازدهم گفت: برخی می‌گویند ده ماه از دولت مانده است چرا ترمیم کابینه انجام میشود؟ اگر ضرورتی اقتضا کند، اگر نشاط بیشتری نیاز باشد اگر مدیر تازه نفسی نیاز باشد برای خدمت به مردم،رییس جمهور در این زمینه تردیدی به خود راه نمی دهد.

وی افزود: اصل ما ثبیت یا تغییر نیست، اصل ما ادامه خدمت با نشاط، با مردم است ما یک روز نمی توانیم خدمات مان را تعطیل کنیم. آیا می توانیم یک ساعت خدمات بهداشتی و آب و برق را تعطیل کنیم؟ما یک روز میتوانیم خدمات مربوط به انرژی را تعطیل کنیم؟ ما میتوانیم یک هفته آموزش عالی، حمل و نقل، بانک ها را تعطیل کنیم؟

رئیس جمهور با تأکید بر این موضوع که«دولت در مسیر خدمات فعالیتش تعطیل بردار نیست»، گفت: امروز سه وزیر که به محضر نمایندگان مجلس معرفی شدند و نمایندگان رای اعتماد انشاءاله خواهند داد، هر سه وزیر امور اجتماعی و فرهنگی این جامعه هستند و برخی از آنها نقششان بسیار بنیادین است.

روحانی با اشاره به جلسه دیشب با رهبر انقلاب، اظهار کرد: اتفاقا در جلسه دیشب رهبری در زمینه آسیب های اجتماعی در مورد این سه وزارتخانه که می خواهیم مدیران جدیدشان را با کمک هم برگزینیم هم بحث بود. در بین دستگاه هایی که رهبری در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی نام می بردند این سه دستگاه آموزش و پرورش ورزش و جوانان و ارشاد اسلامی هم بودند.

وی افزود: این ها وزارتخانه هایی هستند که باید بار مسئولیت هدایت فرزندان ما و ایجاد عدالت در جامعه بزرگتری بر دوش آنها نهاده شود. دستگاهی که فرصت برابر را برای روستایی و شهری، فقیر و غنی ایجاد می کند، آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش در سراسر کشور همه نوجوان ها را در هر روستاها و شهرها پای یک کلاس می‌نشاند و معلمان ما در سراسر کشور با دلسوزی واحد در برابر دانش آموزان به تعلیم و تربیت دانش آموزان مشغول میشود.

رئیس قوه مجریه معتقد است که «این آموزش و پرورش است که اولین قدم در راه عدالت اجتماعی و فرهنگی و پیشرفت و تعالی نوجوانی است که در روستایی کوچک زندگی میکند.اینکه شما میبینید بسیاری از مسئولان از روستاهای کوچک برخواسته اند، اولین نهادی که به آنها کمک کرد آموزش و پرورش بود. آن دستگاهی که میتواند به جامعه ما نشاط دهد و جوانان ما را از لحاظ جسمی سالم و از لحاظ روحی حفظ کند.»

روحانی در رابطه با افزایش افسردگی در میان قشر جوان و جامعه، تأکید کرد:آمار مطرح شده در مورد افسردگی در جلسه دیشب نگران کننده بود چه کسی باید آنها را درمان کند؟ پزشک، وزارت بهداشت، نه قبل از آنها وزارت ورزش و جوانان است. چرا اعتیاد در کشور ما زیاد است، چون ناامیدی حاکم شده است. چون برخی از رسانه ها پمپاژ نا امیدی انجام میدهند، ما را چه شده است در شرایطی که همه کشورهای نفت خیز دچار بحران شده اند و همه آنها از ذخایر قبلی خود استفاده میکنند، این تنها ایران است که در شرایط سخت اقتصادی کاهش نفت، هم تورمش کاهش یافته و هم رشد اقتصادی داشته و هم اشتغال و هم نه تنها از ذخیره استفاده نکرده بالکه 30 میلیارد دلار به ذخیره ریخته است.

وی افزود: امروز علی رغم اینکه یک عده انقلابی نمایی که مسائل کشور را درک نمیکنند همه در سازمان‌های بین‌المللی به این مسئله اعتقاد دارند که ایران بهترین و امن تری کشور برای سرمایه گذاری است. این دیگر اعتراف نهادهای مالی و پولی و همه است. ایرن کشوری است که جاذبه ای برتر از دیگر کشورها برای جذب سرمایه دارد.

روحانی با اشاره به لزوم وحدت در کشور گفت: گاهی حرف های ناپسند در گوشه و کنار زده میشود اگر ما بیاییم افکارمان را واحد کنیم، آن وقت شما ببینید که جاذبه چقدر بیشتر میشود، اگر همه ما به گونه ای حرف بزنیم که امید جوانان را افزایش بدهیم، آن وقت جوانان ما به سمت فساد و الکل می رود؟

نگذاریم آنها که به کشور خیانت کردند،نظام را «هو» کنند /برخی فساد را عادی‌سازی می‌کنند

دکتر حسن روحانی در نشست علنی امروز سه شنبه 11 آبان مجلس شورای اسلامی در ادامه دفاع از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ورزش و جوانان می تواند به جامعه نشاط و امید بدهد. خواست من از سلطانی فر برای دعوت به این وزارت آن بود که ورزش همگانی و قهرمانی مهم است از این دو مهم تر توجه به جوانان است. متأُسفانه اینها با هم ادغام شده است.

وی افزود: در حوزه جوانان مدتی است داریم فکر می کنیم باید مجلس هم مشورت کنیم که جوانان کشور نسبت به آینده امیدوار و با نشاط فوق العاده در صحنه اجتماعی شرکت کنند. جوانان باید در سایه ورزش نشاط فکری پیدا کنند و در سایه حضور در تشکل های مختلف به روحیه فعالیت اجتماعی دست یابند و با حضور در احزاب نشاط سیاسی داشته باشند.

وی افزود: شبکه های مختلف و فضای مجازی یک واقعیت کشور و جهان است فضا می تواند به نفع جامعه باشد فضا ابزار است زیرساخت ابزار است محتوا مهم است باید تلاش کرد محتوای فضای مجازی را غنی کنیم ما این کار را نمی کنیم وقتی کشور علیه ما این فضا را شکل می دهد ما می خواهیم با ابزار برخورد کنیم. باید آنقدر برای اسلام جاذبه ایجاد کنیم که همه جوانان جهان به آن شبکه های مجازی مراجعه کنند ما باید برنامه ریزی کنیم و این وظیفه به عهده ورزش و جوانان است.

رئیس جمهوری یادآور شد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی مباحث گوناگونی مطرح است از ابزار قوی و درست چگونه می خواهیم برای هدایت نسل مان استفاده کنیم. اگر می خواهیم اقتصاد پیشرفت کند و می خواهیم در علم و تکنولوژی پیشرفت کنیم همه ریشه اش به فرهنگ بر می گردد. باید در فرهنگ سرمایه گذاری کنیم. فرهنگ است که با فساد مبارزه می کند. دادگاه ها نمی توانند به تنهایی با فساد مبارزه کنند نیروی پلیسی نمی توانند با فساد به تنهای مبارزه کند. دولت نمی تواند به تنهایی با فساد مبارزه کند.

رئیس دولت تدبیر و امید تأکید کرد: مبارزه با فساد از فرهنگ شروع می شود ایمان باید از جوانی در دل جوانان ما مستقر شود. اگر فسادی است با آن مبارزه کنیم برخی دارند فساد را در جامعه عادی سازی می کنند. اگر دستگاهی وامی داد و شده بدهی معوق برخی آن را اختلاس تبلیغ می کنند. نگذاریم کسانی که به کشور خیانت کردند و به پناه کشورهای خارجی رفتند کشور و نظام را هوکنند. برای کشور و نظام خون و شهید داده شده است.

وی افزود: امروز در خدمت نمایندگان محترم هستیم و درخواست ما از مجلس آن است که بتوانیم به حول و قوه الهی از امروز برای این سه وزارتخانه بسیار مهم وزیر و مدیر شایسته ای که با رأی اعتماد مجلس مجوز کار می گیرد با روحیه و نشاطی نو کار خود را آغاز کنند.

در مسائل فرهنگی، یکی نرود راست راست و یکی هم چپ چپ/ باید اسلام آسان را مطرح کنیم

حسن روحانی رئیس دولت یازدهم در ادامه صحبت‌هایش در دفاع از وزیر پیشنهادی برای وزارت ارشاد، گفت: من از آقای جنتی به خاطر تلاش و کوشش در وزارت ارشاد و خدماتی که کردند، تشکر میکنم، اما هم خود ایشان استعفا دادند و هم نیاز بود به یک مدیر جدید که بتواند با روحیه نوئی با سرعت هر چه بیشتربه سمت اهدافی که مورد نظر دولت است،حرکت کند.

روحانی در رابطه با صالحی امیری وزیر پیشنهادی برای سکانداری وزارت ارشاد، اظهار داشت: صالحی امیری، یک جامعه شناس فرهنگی است، من حداقل 13 -14 سال با ایشان در شورای امنیت عالی، مرکز تحقیقات استراتژیک همکار بودیم و در دولت هم ایشان در کتابخانه ملی همکار دولت بودند. ایشان هر کجا که بودند، کارشان مورد رضایت بود. صالحی امیری پرتلاش و با روحیه و در مسائل فرهنگی صاحب نظر هستند.

رئیس جمهور تأکید کرد: ایشان چندین کتاب و مقاله دارند و در کلاس درس تدریس می‌کنند. ایشان در امور فرهنگی برنامه ریز هستند و با توجه به سوابقی که ایشان دارد و در درون نظام بوده است. ایشان مدتی در مغز و استخوان نظام فعال بوده است و دغدغه های نظام را به خوبی میداند و میشناسد.به مسائل فرهنگی کشور تسلط دارد و میداند در دنیای فرهنگی باید، با فعالیت آزاد مردمی و جذب نخبگان و انجمن های علمی و هنرمندان، نویسندگان، صاحب نظران قدم برداشت.

وی با بیان این نکته که «وزیر ارشاد باید کسی باشد که جاذبه اش برای فرهیختگان زیاد باشد.»، افزود:ایشان در کتابخانه ملی این آزمایش را پس داد و کتابخانه ملی که حالت غیر پویا داشت به مرکزی فعال تبدیل کرد. ما وزارت ارشاد را میخواهیم که مرکزی باشد که بتواند همه فرهیختگان را جذب کند و از آنها استفاده کند. وزارت ارشاد باید هدایت، نظارت و پشتیبانی کند.

روحانی معتقد است که«اساس فرهنگ دینی و ملی در اختیار صاحبان فرهنگ است. صاحبان فرهنگ، دانشجویان، اساتید و فرهنگیان هستند آنها باید این مسئولیت را به دوش بگیرند، انشاءاله این مسئولیت از آقای صالحی امیری بر می آید و امیداوریم در ماه های آینده شاهد کاهش شکاف در فرهنگ باشیم.»

رئیس جمهور تأکید کرد: در مسائل فرهنگی یکی نرود راست راست و یک نرود چپ چپ. اسلام دین سهله و سمحه است، اسلام دین مشکلات نیست، اسلام دین فطرت است و در آن حرج و عسر نیست، «حنیفیه سهله»، ما باید آن اسلام آسان و پرجاذبه را در این وزارتخانه مطرح کنیم و در عین حال از هویت اسلامی و ایرانی مان کوتاه نیاییم.

روحانی به اشاره به تأکیدات رهبری در مورد حساسیت مسائل فرهنگی، اظهار کرد: رهبری در مورد مسائل فرهنگی حساس هستند و به مواردی که ایشان حساسیت دارد باید با حساسیت برخورد شود، انشاءاله وزارت ارشادی داشته باشیم که همه مردم را در مسیر نشاط هویت اسلامی و دینی قرار دهد.

وی با اشاره به سوابق سلطانی فرد برای حضور در وزارت ورزش و جوانان، گفت: در مسئله ورزش و جوانان، آقای سلطانی فر که شما با ایشان آشنا هستید، فردی که فعالیت سیاسی و اجتماعی ورزشی داشته است و به مسائل ورزش علاقه مند است. خود علاقه به کار، کار را سهل میکند و دشواری را آسان میکند. مدیر توانمندی در بخش گردشگری است و در این سه سال کار خوبی کرده اند و شاهد پیشرفت خوبی در جذب گردشگر و ثبت میراث فرهنگی، رونق صنایع دستی بودیم.

رئیس دولت یازدهم تأکید کرد: در مسئله ورزش و جوانان من مطمئن هستم که ایشان به خوبی بار مسئولیت را به مقصد میرساند ضمن این که از دکتر گودرزی کمال تشکر را دارم. مخصوصا از اخلاق حسنه اش و پرتلاش بودنشان تشکر میکنم. فکر میکنم آقای سلطانی فر با روحیه و نفسی نو و همفکری شما انشآالله شاهد پیشرفت های خوب در وزرش و جوانان که حائز اهمیت است ،باشیم.

دفاع قاطع روحانی از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش /وزیری را می‌خواهیم که عضو جریانات سیاسی نباشد

حسن روحانی گفت: آموزش و پروررش مهمترین نهاد فرهنگی است، هیچ نهاد فرهنگی مهمتر از آموزش و پرورش نداریم، این رقم دانش آموز و معلم در آموزش و پرورش است.

وی افزود: دکتر فانی در دوران سه ساله تلاش کردند و از ایشان تشکر می کنم خیلی از مسائل جزیی و کلی بود که ایشان حل کردند ما امروز به نقطه ای رسیدیم که باید از نیروی جدید استفاده و بهره برداری کنیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: ما امروز به نقطه ای که باید از نیروها با توانمندی خوب استفاده کنیم رسیدیم. ما در زمینه آموزش و پرورش کار زیادی کردیم حتی در مساله بحث مادی وضع مالی ما در سال گذشته و امسال با شرایط ایده ال فاصله داشته است شما نماینده ها می دانید که هزینه جاری 14 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است و امسال هزینه جاری 30 هزار میلیارد تومان است یعنی دو برابر سال 92. همچنین ما تصمیم گرفتیم از طریق اوراق صکوک اجاره 4 هزار میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش بگذاریم تا در زمینه مطالبات بازنشستگان و سایر مطالبات از آموزش و پرورش هزینه شود.

وی افزود: یک مشکل امروز فاصله بین آموزش عالی و آموزش و پرورش است، در خیلی کشورها این دو یک وزارتخانه هستند. این دو وزارتخانه باید به هم نزدیک شوند. یک مسیر را باید انتخاب و طی کنند، فردی برای آموزش و پرورش معرفی شد که بتواند این کار را انجام دهد. او شخصیتی دارای مراتب عملی از بهترین دانشگاه های دنیا است و دارای سابقه در دفاع مقدس است. اولین آشنایی من با او در ستاد پشتیبانی جنگ بود. آن زمان آقای دانش آشتیانی رابط دانشگاه و جنگ بود و خدمات فراوانی به دفاع مقدس و رزمندگان کردند قبلا هم در سپاه فعال بود.

رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: دانش آشتیانی کسی است که از سال ها پیش از سال 45 کارش در مقام آموزش و پرورش بود مشاور، معاون و مسئول بوده کاملا به زوایای آموزش و پرورش آشنا است، دفعه پیش و این دفعه که با او صحبت کردم گفت "در احزاب و جریان های سیاسی نیستم سال هاست اینها را ترک کردم. در آموزش و کارتخصصی خودم متمرکزم". ما هم همین وزیر را می خواهیم، وزیری که از همه ظرفیت جناح ها استفاده کند تلاش او برای ارتقای آموزش و پورش و نسل جوان باشد.

وی افزود: دکتر دانش آشتیانی به شیوه آموزشی بسیاری کشورهای دنیا آشنا است. در بحث اقتصاد و نحوه اداره آموزش و پرورش تخصص دارد. امیدواریم آموزش و پرورش با مدیریت دکتر دانش آشتیانی شاهد تحول مثبت هم برای معلمان، بخش آموزش، بخش تربیت، نسل جوان و هم خانواده هایی که فرزندان شان در مدارس مشغول تحصیلند خواهد بود.

رئیس جمهور در پایان صحبت های خود یادآور شد: امیدوارم به زودی با رأی مجلس شاهد فعالیت جدید این سه وزارتخانه با وزرای جدید باشیم انشاءالله.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24