Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شاید پراید به لطف خدمت دو دهه‌ ای از عمر سی‌ ساله‌ اش، دیگر زمان بازنشستگی‌ اش فرا رسیده و باید جایش را به یک جوان بدهد. اما...

پراید بهتر است یا رنو کوئید؟

بورس24 : شاید پراید به لطف خدمت دو دهه‌ ا ی از عمر سی‌ ساله‌ اش، دیگر زمان بازنشستگی‌ اش فرا رسیده و باید جایش را به یک جوان دهد. اما به‌ نظر می‌ رسد که با آمدن این جوان دلمان برای همان پیرمرد مظلوم تنگ ‌شود!

چرا که این اتومبیل نه تنها قوی‌ تر نیست، بلکه بسیار ضعیف تر است، نه‌ تنها ارزان‌ تر نیست، بلکه حدود ۱٫۵ برابر گران‌ تر است!

خودروی کامپکتی که از نظر ابعاد حتی از ۲۰۶ کوچیک‌تر است. روی کاغذ حدود ۱۷ ثانیه‌ زمان نیاز دارید که در حالت ایده‌ آل از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که البته دراین حالت، تا حداکثر سرعت این اتومبیل تنها ۴۰ کیلومتر بر ساعت فاصله باقی می‌ ماند! پس اگر در یک روز آفتابی درکنار خانواده، شاهد سبقت یک موتورسیکلت از کوئیدتان بودید تعجب نکنید.

کوئید را شاید بتوان یک خودروی شهری اقتصادی دانست ولی نمی‌ توان برای مسافرت و خارج از شهر به امکانات، قدرت و ایمنی آن اتکا کرد. چطور‌ می‌ توان از یک پیشرانه ۷۹۹ سی‌سی ۳ سیلندر و در حالی که ۴ سرنشین در این خودرو نشسته‌اند، انتظار یک شتاب‌ گیری مطلوب و پیمومدن سربالایی، در یکی از خیابان‌ های شهر با شیب زیاد را داشت؟

با آمدن این مهمان جدید و توقف تولید پراید، باید برای خرید خودروی جایگزین و البته ضعیف‌ تر از پراید حدود ۱۰میلیون تومان هزینه بیشتری متقبل شوید. با توقف پراید، این‌ طور که پیداست، تا سقف ۲۵ میلیون تومان حق انتخابی جز تیبا، خودروهای دست دوم‌ و موتورسیکلت باقی نخواهد ماند!

شاید از بابت زبان طراحی این خودرو به‌روز باشد، شاید مصرف آن کم باشد، شاید خودروی جمع و جوری با فضای داخلی تقریبا مناسبی باشد و در شهر شلوغی مثل تهران یک گزینه خوب و کارا به حساب آید و شاید دیگر وقت آن رسیده که به فکر جایگزینی برای پراید بود ولی چرا کوئید و قیمت ۳۱ میلیون تومان آن؟

ویژگی‌ های کوئید به نوعی در خانواده خودروهای کامپکت و اقتصادی نظیر ماتیز و ام.وی.ام ۱۱۰ هم دیده‌ می‌شود و اگر قرار است، این خودروی سه سیلندری کوچک به دنبال رقیب هم‌ کلاس خود باشد، باید با این خودروها سنجیده شود. شاید علمی به‌ نظر نرسد ولی به‌ طور فرض می‌ توان ۱۰ میلیون‌ تومان برای خود پس‌ انداز نمود و یک پراید هاچ بک ۲۱ میلیون تومانی تهیه کرد، ارتفاع آن را حدود ۳ سانتی‌ متر بالا آورد و با هزینه بسیار کمی نیز یک صفحه نمایش برای اتومبیل تهیه کرد.

در این حالت حس‌ و حال یک کراس‌ اور کوچک به نام کوئید، با مشخصات فنی بهتر و هزینه به‌ صرفه‌ تر برایتان رقم خواهد زد!

اگر قرار باشد برای خودرویی با این مشخصات ۳۱ میلیون تومان هزینه پرداخت کرد، خب چرا کوئید؟ با اختلاف قیمت ناچیزی می‌ توان سمت خانواده پژو در بازار رفت که از نظر فنی و کلاس، از جایگاه بهتری نسبت به کوئید برخوردار هستند و البته این‌ در حالی است که در صورت ورود کوئید به بازار، قیمت محصولات پژو هیچ تغییری نکند. شاید ورود یک خودروی جدید یک تنوع برای بازار محسوب شود و باعث یک تحول در چهره تکراری شهر شود ولی پارامتر‌های زیادی در این جانشینی باید دخالت داشته باشند.

با این حال معتقدیم که از پیش‌ بینی تا واقعیت فاصله زیادی وجود دارد؛ همان‌ طور که مدیر عامل رنو پارس اعلام داشته، نمونه برزیلی کوئید حدود ۱۳۰ کیلوگرم در شاسی سنگین‌ تر، ایمن تر و موتور ۰٫۸ لیتری آن سفارشی‌ شده است که با عدد و ارقام نمونه هندی تفاوت‌ هایی دارد و معیار اعداد ذکر شده مربوط به نسخه هندی کوئید است.

منبع: فرادید

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24