Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عضو انجمن قطعه سازان گفت: ایدرو که به نمایندگی از سایپا و ایران خودرو وارد مذاکره با خودروسازان خارجی شده و اگر سهم خود را از...

یک عضو انجمن قطعه سازان: قرارداد جدید پژو با ایران خودرو ممکن است، به درجا زدن صنعت خودروسازی ایران منجر شود...

بورس24 : یک عضو انجمن قطعه سازان خاطرنشان کرد: اگر صرفا در قرارداد جدید پژو با ایران خودرو تولید جدید محدود به مونتاژ باشد، صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران همچنان درجا خواهد زد.

این عضو انجمن قطعه سازان گفت: ایدرو که به نمایندگی از سایپا و ایران خودرو وارد مذاکره با خودروسازان خارجی شده و اگر سهم خود را از قرادادهای اخیر به بخش خصوصی بدهد، می توان گفت این قراردادها موفق است، در غیر این صورت رویه سابق مونتاژ کاری است.

بهرام شهریاری در گفت وگویی با اشاره به لزوم توجه به توان داخلی در بخش قطعه سازی اظهار داشت: پژو اگر قرار باشد که مثل خودروی 206 بخشی از تولید خودروهای جدید را به قطعه سازان ایرانی با نظارت بر کیفیت تولید آنها واگذار کند، می توان گفت این قرارداد مشارکتی خوبی است.

وی افزود: البته ظاهرا 40 درصد از این قرارداد سهم تولید داخلی است که قراراست، سال به سال افزایش یابد، با این حال نباید توان قطعه سازان داخلی مورد بی توجهی قرار بگیرد.

شهریاری با اشاره به رفتن پژو از ایران در دوران تحریم ها، خاطرنشان کرد: در قراردادهای جدید باید این موضوع لحاظ شود که اگر مجددا در شرایط مشابه قرار بگیریم، خط تولید خودروهای جدید متوقف نشود.

این فعال قطعه ساز خاطرنشان کرد: الزام به ساخت داخل و مشارکت خارجی ها باید به صورت سرمایه گذاری مشترک یا جوینت ونچر باشد. به طوری که خودروساز خارجی با خود دانش طراحی و نظارت بر تولید را در قالب انتقال تکنولوژی به صنعت خودروسازی ایران عرضه کند. در این صورت است که بعد از همکاری با آنها شاهد تنوع محصولات و البته افزایش کیفیت تولید داخلی خواهیم شد.

شهریاری این فرمول را برای همه قراردادهای جدید خودروسازی یک الزام توصیف کرد و گفت: حتی باید در قراردادهایی که با چینی ها بسته شده یا در آینده بسته خواهد شد، سهم تولید داخلی لحاظ شود؛ اگر قرار باشد خودروی جدید با برند رنو یا پژو تولید شود و قطعات آن هم از خارج وارد شود، هم قیمت محصولات جدید گران تر خواهد بود و هم توجهی به تولید داخل نشده است.

او اضافه کرد: این در حالی است که بر اساس قانون هر نوع قرارداد خارجی نباید کمتر از 40 درصد توان داخلی در آن در نظر گرفته شود، در واقع خودروسازان خارجی باید به عنوان شریک یا سرمایه گذار مستقیم به ایران بیایند و در داخل ایران با تمام ابعاد و توان خود شروع به تولید کنند.

منبع: بولتن نیوز

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 252
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24