Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در حالی وزیر راه و شهرسازی وعده ساخت آزادراه تهران-شمال را تا پایان عمر دولت یازدهم داده بود که مسئولان این وزارتخانه در جدیدترین اظهارات سال ۱۴۰۰ را زمان بهره‌برداری از آزادراه افسانه‌ای اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آزادراه افسانه‌ای تهران-شمال چند وقتی است خبرساز شده؛ البته نه از باب وعده‌های بی شمار مسئولان برای افتتاح بلکه از منظر حواشی. نیمه‌های شهریور امسال مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور -که از فردا این سمت را واگذار می‌کند- از اجرای معماری ایرانی-اسلامی آزادراه تهران-شمال توسط ایتالیایی‌ها خبر داد.

خبری که پس از گذشت حدود دوماه پس‌لرزه‌های آن ساختمان شرکت ساخت را می‌لرزاند. پس از این ماجرا نوبت کارگران قطعه یک آزادراه شد. کارگرانی که به عدم پرداخت دستمزد خود اعتراض داشتند. انتشار این خبر توسط یکی از رسانه‌ها با واکنش علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت مواجه شد. وی در گفت‌وگو با تسنیم دستگیری کارگران معترض در آزادراه تهران-شمال شایعه اعلام کرد و گفت: شرکت "ا" هیچ طلبی در آزادراه ندارد و اخطار لازم را در خصوص این قبیل اقدامات به مدیرعامل آن داده‌ایم.

وی با تکذیب ادعای یکی از شرکت‌های آزادراه تهران-شمال در خصوص طلبکار بودن از کارفرما، اظهار کرد: دستگیری تعدادی از کارگران آزادراه تهران-شمال بابت اعتراض به عدم دریافت حقوق شایعه است، یکی از شرکت‌های فعال (شرکت ا) در این پروژه کم لطفی کرده که این موضوع را به مدیرعامل آن گفته‌ام. تا آخر مردادماه امسال همه صورت‌حساب شرکت‌های فعال در آزادراه تهران-شمال پرداخت شده و تاییدیه‌های آن موجود است.

وی ادامه داد:‌ شرکت آزادراه تهران-شمال این صورت‌حساب را پرداخت کرده، این نهایت کم لطفی مدیرعامل شرکت‌ "ا" به‌عنوانی یکی از شرکت‌های طرف قرارداد در آزادراه راه مذکور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌ در پروژه‌های دیگر پول نیست، اما در آزادراه -تهران- شمال- خوشبختانه پول هست. سال گذشته شرکت ساخت 570 میلیارد تومان به این پروژه تزریق و به همین میزان نیز شرکت آزادراه تهران-شمال تامین منابع مالی کرده است.

نورزاد همچنین با اشاره به انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی برای تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح، اظهار کرد: با توجه به این اقدام طرف‌های مشارکت هیچ گونه مشکل مالی در آزادراه نداریم و به همین دلیل هم پروژه ماهانه حدود 3.4 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان این‌که اگر این پروژه پول نداشت که چنین پیشرفتی حاصل نمی‌شد، گفت:‌ «شرکت "ا" به دلیل این‌که در پروژه‌های دیگر پول نمی‌گیرد، پول ما را جای دیگری برده است. مدیرعامل این شرکت دیده می‌شود اینجا فشار آورد و پول گرفت و گفته "من از این فرصت استفاده کنم و کارفرما فشار بیاورم و پیش پیش پول دریافت کنم."

وی با تاکید بر این‌که این‌گونه نمی‌توان پول پرداخت کرد، ادامه داد:‌ تذکرات لازم را به مدیرعامل شرکت مذکور داد و گفته‌ایم اگر این رویه ادامه داشته باشد به طور حتم کار را از وی می‌گیریم.این شرکت هم‌اکنون در قطعه 2 (B) منطقه یک حضور دارد. ضمن‌ آن‌که صورت حساب همه شرکت‌های در آزادراه تهران-شمال تا پایان مردادماه پرداخت شده و این شرکت نیز هنوز صورت وضعیت شهریور ماه را ارائه نکرده است و هیچ مشکل پرداختی با این شرکت‌ها نداریم.

اما به نظر می‌رسد حواشی پیرامون آزادراه افسانه‌ای هنوز پایان نیافته، چه این‌که چهارشنبه‌ای که گذشت تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس از این پروژه بازدید کردند. محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که طبق گفته مسئولان پروژه مذکور و نمایندگان وزارت راه زمان تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه تهران- شمال سال 1400 است، گفت: این پروژه اکنون بیش از 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بزرگترین مشکل موجود در بحث تکمیل آزادراه تهران- شمال را وضع مالی کشور و ناتوانایی در تزریق بودجه کارآمد به این پروژه دانست و افزود:‌تکمیل و بهره برداری از آزادراه تهران – شمال مشکل مردم بومی این مناطق و همچنین مسافران حل می‌کند.

به گزارش تسنیم، قرار است فردا علی نورزاد جای خود را در شرکت ساخت و توسعه‌ زیربناهای حمل‌ونقل کشور به سعید محمدزاده واگذار کند. این اقدام وزارت راه و شهرسازی آنهم در فاصله حدود 10 ماه مانده به عمر دولت یازدهم جای سوال دارد، چراکه نورزاد طی سه سال اخیر توانسته بود رابطه مخدوش وزارت راه و بنیاد مستضعفان را در آزادراه تهران-شمال را ترمیم کند تا جائیکه به گفته وی پیشرفت فیزیکی آزادراه در قطعه یک از سالانه 2 تا 3 درصد در دولت قبل به ماهانه حدود 3.4 درصد در دولت یازدهم افزایش یافته است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24