یکی دیگر از دستاورد های دوران پسا تحریم که با مذاکرات شرکت کشتیرانی با بیمه گران معتبر جهانی انجام شد، رفع محدودیت های بیمه ای در بخش غرامت، بدنه و ماشین آلات بود...

جمعی از فعالان بازار سرمایه به همراه مدیران این مجموعه و حضور مسئولین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در محل این شرکت جمع شدند و با یکدیگر به گفتگو پرداختند.
به گزارش بورس24 ،در این مراسم رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از فعالیت بهینه و موفق مدیر عامل شرکت بورس در ایجاد شفافیت و گردش آزاد اطلاعات در بورس و فراهم آوردن شرایط رقابتی و مناسب از رفتارهای قابل تحسین مسئولین بازار سرمایه، تقدیر کرد و سپس به تشریح توانمندی ها و ظرفیت های ایجاد شده در دوران جدید پس از لغو تحریم ها پرداخت و گفت: رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام نقطه مهمی در احیای فعالیت های کشتیرانی بوده و با اجرای برجام، تمامی مشکلات مرتبط با استانداردها و کلاس های رده بندی که به موجب تحریم ها از ارائه آن به شرکت کشتیرانی سرباز زده می شد، مرتفع شده و امروز مشکلی در این زمینه مترتب ناوگان ملی کشور نیست.
محمد سعیدی ادامه داد: یکی دیگر از دستاورد های دوران پسا تحریم که با مذاکرات شرکت کشتیرانی با بیمه گران معتبر جهانی انجام شد، رفع محدودیت های بیمه ای در بخش غرامت، بدنه و ماشین آلات بود.
وی عنوان کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ محدودیتی از پوشش بیمه ای کلوپ های بین المللی P&I استفاده می کند. رفع محدودیت های بیمه ای این امکان را برای شرکت ایجاد کرد تا بدون ریسک بتوانیم فعالیت خود را در بنادر جهان احیا کنیم و همچنین تضمین های مناسبی را برای صاحب کالا بوجود آوریم .
این مقام مسئول تصریح کرد: لغو تحریم های بیمه ای و رده بندی بسیار مهم است ضمن اینکه یکی از ملزومات تردد در بنادر بین المللی به خصوص بنادر غربی اروپا برخورداری از استانداردهای معتبر و همچنین بیمه گران بین المللی است و خرسندیم که امروز با تلاش مجموعه کشتیرانی این معضلات مرتفع شده و ناوگان تجاری کشور بدون هیچ محدودیتی در آب های بین المللی در حال تردد است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سپس به توسعه خطوط و احیای نمایندگی ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نمایندگی های خود را در اروپا و آسیا و همچنین آمریکای جنوبی فعال کرده ایم و در حال حاضر به طور منظم حمل و نقل کالا توسط کشتیرانی در نقاط مختلف جهان در حال انجام است .
وی ادامه داد:کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به علت فعال بودن در عرصه بین الملل و همچنین نیاز به بازپسگیری سهم بازار خود، چند شرکت مشترک ایجاد کرده است که از جمله می توان به شرکت مشترک در هامبورگ و ایتالیا اشاره کرد .
سعیدی عنوان کرد: به وجود آمدن خط منظم بین بندر بمبئی هند و ام القصر عراق را یکی دیگر از دستاورد های مهم این شرکت به حساب می آید، خوشبختانه امروز نه تنها به اکثر بنادر دنیا به مقصد و یا مبدا ایران در حال سرویس دهی هستیم بلکه در حال ایجاد خطوط منظم در سطح بین الملل و بین بنادری نیز می باشیم .
در ادامه این جلسه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به محدودیت در منابع داخلی پرداخت گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جز معدود شرکت های داخلی است که هیچ محدودیتی در استفاده از فاینانس و یا منابع خارجی ندارد لذا برای طرح های توسعه ای تمرکز خود را بر روی منابع مالی خارجی گذاشته ایم .
وی افزود: در همین مدت زمان اندک یکساله پس از برجام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران 30 تفاهم نامه و چهار توافقنامه با کشورهای مختلفی از قاره امریکا، اروپا و آسیا منعقد کرده است و در حال احیا و ارتقاء همکاری های خود با دیگر کشور ها و خطوط بین المللی هستیم.
سعیدی به افق شرکت در سال 2020 اشاره کرده و بیان داشت: در برنامه های توسعه ای پیش بینی کرده ایم با توجه به تغییر تکنولوژی بوجود آمده در صنعت حمل و نقل و کشتی سازی از کشتی های "مگاسایز" در بخش کانتینر و "اولتارا مکس" در بخش فله با استفاده از ظرفیت های ساخت داخل و خارج استفاده کنیم .
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب که به جهت اهمیت حوزه CIS و دریای خزر در این منطقه نیز فعالیت های خوبی را دنبال می کنیم اظهار داشت: شرکت کشتیرانی دریای خزر در این منطقه فعال است و بزرگترین ناوگان این حوزه را در اختیار دارد و بیش از 30 درصد بازار ترانزیتی این منطقه را برعهده دارد .
وی مبحث بانکرینگ را بسیار حائز اهمیت در بحث کشتیرانی برشمرد و افزود : در نظر داریم تا سه ماه آینده پروژه بانکرینگ قشم را با ظرفیت 55 هزار تن وارد مدار بهره برداری کنیم که این امر می تواند در ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کشور و شرکت کشتیرانی نقش مهمی ایفا کند .
در ادامه این جلسه حسن قالیباف اصل با تقدیر از مدیریت ارشد شرکت کشتیرانی در رفع محدودیت ها گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جز شرکت های ایرانی است که حوزه فعالیت آن بین المللی محسوب می شود و می توان گفت نظیر شرکت کشتیرانی در ایران وجود ندارد .
مدیرعامل شرکت بورس سپس با اشاره به وضعیت "حکشتی" در بازار ادامه داد: شرکت کشتیرانی جز سهم های کم نوسان در بازار است و از این نظر شرایط مناسبی دارد و یکی از خرسندی های صاحبان سهام و مدیران بازار سرمایه این است که کشتیرانی با مدیریت مدبرانه در عرض یک سال چنین دستاورد های شگرفی را برای کشور به ارمغان آورده است .
وی با بیان این مطلب که ثبات در قیمت سهم کشتیرانی باعث اطمینان سهامداران به این شرکت در بورس است، گفت : "حکشتی" جزو بزرگترین و موثر ترین سهم های بورس محسوب می شود و خوشبختانه اداره سهم نیز به نحو مطلوبی صورت می گیرد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.