Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تخفیفات دائمی شرکتهای روغن نباتی در بازار مواد غذایی به رغم افزایش رسمی قیمتها در سال جاری باعث نگرانی برخی از کارخانجات این صنعت شده است.

تخفیفات تا ٢٠درصدی روغن نباتی توسط برندهای خاص/ چه کسانی از افزایش قیمتهای رسمی سازمان حمایت سود می برند؟

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، روغن نباتی که طی سالهای اخیر رکورددار افزایش قیمت در گروه کالاهای اساسی است طی دو سال اخیر با چالش جدیدی در خصوص تخفیفهای دائمی به ویژه در فروشگاه های زنجیره ای مواجه شده است. چالشی که توسط سه شرکت بزرگ صنعت روغن نباتی با برندهای ملی و بزرگ در بازار ایجاد شده و در اغلب ماه های سال این شرکتها که در مجموع بیش از 50 درصد بازار روغن نباتی را در عمل تصاحب کرده اند این بازار را برای رقیبان تنگ تر کرده اند. حال سوال اینجاست که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با کدام توجیه و مستندات قانونی در حالی که روغن نباتی با تخفیفات تا 20 درصدی در طول سال به فروش می رسد اقدام به افزایش 9درصدی قیمت روغن نباتی در تیرماه سال جاری کرده است؟ وسوال دیگر آنکه آیا روند تقریبا دائمی زیر قیمت فروشی در بازار که باعث تضعیف برندهای کوچکتر شده می تواند منجر به حذف این برندها از بازار روغن نباتی آنهم در شرایط رکود کنونی و ایجاد انحصار در بازار شود؟ اگر بازار روغن نباتی همچنان با حاشیه سود مناسبی با توجه به افزایش قیمت های مکرر در سالهای آغازین دهه 90 روبروست پس چرا انجمن صنفی صنایع روغن نباتی و برخی کارخانجات به دنبال افزایش قیمت رسمی توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت بودند و سود حاصل از این افزایش قیمت در جیب چه کسانی می رود؟!

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 252
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24