Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در حال حاضر سهام پدیده و حتی شرکت هایی همچون تبرک غیر قابل معامله هستند.پدیده ای ها برای معامله سهم به هر دری می زنند و در حالی شرکت شرایط پذیرش در بازار سهام را ندارد به دنبال راه اندازی بازار خارج از بورس یا OTC هستند،حال آن که طبق قانون بازار اوراق بهادار مصوب ٨۴ و همچنین قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه معامله سهام در خارج از بازارهای بورس و فرابورس غیر قانونی است...

تصمیمات جدید درباره سهام پدیده

بورس24 : چند روزی است پدیده شاندیز دوباره خبر ساز شده.شرکتی که در اوج دوران رکود بازار سهام در خارج از بورس سهم فروشی کرد و البته خیلی ها را به ثروت رساند.مدیر روابط عمومی پدیده چندی پیش از بورس خواسته بود درباره پذیرش این شرکت اعلام موضع کند.

در واکنش به این خواسته حسین فهیمی، مسئول پیگیری امور ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود که موضوع پدیده فقط و فقط از طریق استانداری خراسان رضوی قابل رسیدگی است.  این نشان می دهد که سازمان در قبال موضوع پدیده چندان مسئولیتی ندارد و با وجود تقاضای خود شرکت، به دلیل ملاحظات خاص شرکت پدیده موضوع فقط از طریق استانداری قابل پیگیری است.

در حال حاضر سهام پدیده و حتی شرکت هایی همچون تبرک غیر قابل معامله هستند.پدیده ای ها برای معامله سهم به هر دری می زنند و در حالی شرکت شرایط پذیرش در بازار سهام را ندارد به دنبال راه اندازی بازار خارج از بورس یا OTC هستند،حال آن که طبق قانون بازار اوراق بهادار مصوب 84 و همچنین قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه معامله سهام در خارج از بازارهای بورس و فرابورس غیر قانونی است.

در این شرایط علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 آخرین خبرها و جمع بندی ها درباره شرکت پرحاشیه پدیده را رسانه ای کرده است:

بورس24 :به نظر می رسد در ماجرای پدیده، مشکل اصلی، وجود سهامداران شرکت است که باید تکلیفشان روشن شود .

باید تکلیف سهامی که به نام پدیده فروخته شده و 130 هزار نفر سهامداران شرکت،  مشخص شود.در گذشته مالکین پدیده سهام را غیر قانونی فروخته اند، که باید مشکلاتشان به نوعی مرتفع شود.

بورس24 :برای رفع مشکل اقداماتی هم انجام شده...؟

در ستاد تدبیر ویژه به این صورت جمع بندی شده، که اتاق معاملات (otc) در مشهد و شرکت پدیده راه اندازی شود و چارچوب منصفانه خرید و فروش بورس برای پدیده در خود شرکت ایجاد شود تا سهامدارانی که برنامه فروش و یا خرید دارند در اتاق معاملات خرید و فروش نمایند. ستاد تدبیر با همکاری و هماهنگی حوزه ستاد، بن بستی را که برای خرید و فروش سهام پدیده ایجاد شده و موجب بلاتکلیفی آن بود، را برطرف کرد.

بورس24 :قیمت ها در این اتاق کنترل می شود؟

در واقع کسانی که سهام خود را می فروشند و کسانی که خریدار هستند معامله می کنند چرا که نه دولت قرار است سهام مردم را بخرد و نه استانداری و نه دستگاه دولتی و یا بانک مشخص. با توجه به برنامه هایی که هیات مدیره در پیش دارد، در اتاق معاملات دیگر سقوط قیمتی نخواهد داشت.

بورس24 :سازمان بورس چه وظیفه ای دارد؟

بورس کاری که انجام می دهد این است که چارچوب کلی را بدون این که بخواهد اتصالی به سازمان بورس داشته باشد،  در آن اتاق ایجاد کند.  باید رعایت چارچوب های کلی و انصاف در تعاملات خرید و فروش های سهام بشود تا مانند زمان مالکین قبل به صورت حبابی خرید و فروش صورت نگیرد و سهام  رشد های غیر واقعی نداشته باشد تا سهامداران دچار مشکلات عجیبی نشوند.

بورس24 :در کل پدیده وارد بازار سرمایه نمی شود؟

بنا نیست شرکت پدیده وارد بورس شود. بر اساس حسابرسی که از این شرکت صورت گرفته شرکت الزامات و انطباق های لازم را برای ورود به بازار سرمایه ندارد.

بورس24 :آخرین وضعیت پدیده را شرح می دهید؟

مشکلات قانونی پدیده در حال رفع است و کارهای روتین پدیده در حال راه اندازی است و هیات مدیره و مدیر عامل جدید در حال انجام کارهای آن می باشند.

بورس24 :برنامه ساخت و ساز چه زمانی خواهد بود؟

در حال حاضر هایپر مارکت شرکت راه اندازی شده و تبلیغات آن در حدود موضوع رستوران و فروشگاه ها فعال شده و ساخت و ساز آن نیز با توجه به گزارش هیات مدیره از 15مهر ماه شروع می شود. همچنین شرکت پیگیری هایی انجام داده تا با فروش برخی املاک و ایجاد نقدینگی، کار ساخت آغاز شود.

بورس24 :ابهامات صورت های مالی شرکت چگونه بر طرف خواهد شد؟

در مورد صورت های مالی شرکت ابهاماتی وجود دارد و بعضا عنوان می شود که صورت مالی منسجمی وجود نداد.در برخی موارد حسابرس قادر به اظهار نظر نیست و به دلیل نبود برخی اسناد و مدارک و روشن نبودن اسناد مالی قابل نظر دادن نیست که امیدواریم توسط هیات مدیره جدید رفع ابهام شود. با توجه به ابهامات اساسی باید ببینیم سیر رسیدگی به کجا می رسد.

بورس24 :به نظر شما در آینده ممکن است پدیده وارد بازار سرمایه شود؟

این که این مشکلات و اسناد و مدراک حل و فصل شود که این شرکت وارد بورس گردد سیر طولانی دارد که در حوصله این مصاحبه نیست ولی امیدواریم با اتاق معاملات در خود پدیده مردم بتوانند سهام خود را خرید و فروش نمایند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24