Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت پتروشیمی شازند پارسال با تولید یک میلیون تن محصول، رکورد تولید و فروش را شکست.

رکورد تولید پتروشیمی شازند شکست به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اراک، خداداد غریب پور، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، در حاشیه بازدید معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، این مجتمعرا از نخستین شرکت هایی خواند که در دوره پسابرجام موفق به دریافت پول های بلوکه شده خود از شرکتهای ژاپنی و آلمانی شده است.

به گفته وی، در این راستا به ترتیب یک میلیون دلاری و ۴.۶ میلیون یورویی از کشورهای ژاپن و آلمان به طور کامل وصول شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در ادامه با ارائه گزارش تولید پارسال این مجتمع از ثبت بزرگترین رکورد تولید و فروش محصول نهایی به مقدار یک میلیون تنو شکستن رکورد یک دهه گذشته خبر داد و گفت: به همین میزان بالاترین مقدار فروش را به ثبت رساندیم.

غریب پور همچنین افزود: پول تمام صادرات کامل وصول شده است و تحریم نتوانست این روند را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اعلام این که خوراک مصرفی ما به میزان ۱۸۰۰ تن از پالایشگاه اصفهان تامین می شد و اکنون این رقم به ۴۵۰ تن رسیده است، اعلام کرد: مجتمع پتروشیمی شازند از ۱۶ منبع داخلی و خارجی خوراک این مجموعه را تامین کرده است.

وی گفت: تاکنون توانسته ایم، ۹ خوراک با ترکیب های مختلف را در پالایشگاهامام خمینی (ره) شناسایی کنیم که به تکنیک تحویل می دهیم تا براساس آن طرح هایی تعریف شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند ادامه داد: با اقدام های برنامه ریزی شده توانستیم این صنعت را از فهرست صنایع آلاینده خارج کنیم.

غریب پور همچنین از رفع مشکل تامین کاتالیست‌ های مصرفی در دوره پسابرجام خبر داد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به رعایت کامل اچ اس یی در این مجتمع گفت: در زمینه ایمنی با دستوعمل ممیزی حرکت کردهایم که این مهم با رخ ندادن حادثه در این مجموعه اثبات شده است.

وی با اعلام این که از بهترین سیستم های تصفیه آب ایران و خاورمیانه برخورداریم، افزود: با هدف بهره برداری بهینه از منابع آب زیرزمینی، طرح جامع پساب با سرمایه گذاری هفت تا هشت میلیون یورویی اجرا می شود.

غریب پور با اشاره به تامین اعتبار طرح جامع پساب گفت: اسناد مناقصه این طرح منتشر شده است و در حال شناسایی پیمانکار هستیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازنداز معاون وزیر نفت خواسته هایی هم داشت که از جمله به تامین خوراک نفتا از پالایشگاه امام خمینی شازند و اصفهان وقیمت خوراک اشاره کرد و گفت: قیمت خوراک از نظر تک نرخی شدن ارز این پتروشیمی را متاثر خواهد کرد و سایه سنگینی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به مصرف بالای ال پی جی در این مجتمع درخواست تخصیص ال پی جی از طریق پالایشگاه امام خمینی شازند را مطرح کرد.

مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی روز چهارشنبه ( ۲۴ شهریور ماه) در سفری یکروزه به اراک از مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی بازدید کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24