Bourse24 Ads 236

معاون بهره برداری ذوب آهن با اشاره به کاهش ١٠ درصدی تولید در بخش محصولات نهایی در طی مدت مذکور گفت : این کاهش تولید به دلیل راه اندازی پروژه ملی و حائز اهمیت تولید ریل و تیرآهن های بال پهن در کارگاه نورد ۶۵٠ می باشد. در حال حاضر این پروژه به اتمام رسیده و در روزهای آینده شاهد اولین تولید انبوه ریل های راه آهن و مترو مطابق با آخرین استاندارهای جهانی خواهیم بود...

پروژه مهم ذوب آهن به ایستگاه آخر رسید/ریل ها به راه آهن و مترو فروخته می شوند

ذوب آهن اصفهان که در سال جاری طرح های توسعه ای مهمی را در دست اجرا دارد ، در تولید نیز نسبت به سال گذشته موفق تر عمل نمود .

به گزارش بورس24 به نقل از سایت رسمی ذوب آهن،اردشیر افضلی معاون بهره برداری ذوب آهن گفت: این شرکت در 5 ماهه اول سال جاری یک میلیون و 50 هزار تن فولاد خام تولید نمود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با956 هزار و 600 تن فولاد خام تولیدی، 10 درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود : پروژه ایستگاه ریخته گری شماره 5 به عنوان یکی از مهمترین پروژه های توسعه ای ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه سال جاری افتتاح و راه اندازی شد.ظرفیت اسمی این ایستگاه،یک میلیون تن درسال است وباقرارگرفتن درمدارتولید، ظرفیت تولیدشمش درشرکت به 3 میلیون و 600 هزارتن افزایش خواهد یافت.

معاون بهره برداری ذوب آهن تصریح کرد:این پروژه که از بهار سال 91 شروع شده است حدود‌12 میلیون دلارهزینه ارزی و500میلیارد ریال هزینه ریالی در بر داشته و باهدف جذب کامل چدن تولیدی بخش کوره بلند اجرا شده است.

وی با اشاره به کاهش 10 درصدی تولید در بخش محصولات نهایی در طی مدت مذکور گفت : این کاهش تولید به دلیل راه اندازی پروژه ملی و حائز اهمیت تولید ریل و تیرآهن های بال پهن در کارگاه نورد 650 می باشد. در حال حاضر این پروژه به اتمام رسیده و در روزهای آینده شاهد اولین تولید انبوه ریل های راه آهن و مترو مطابق با آخرین استاندارهای جهانی خواهیم بود.

افضلی تاکید کرد : با توجه به بهره برداری کامل از پروژه های فوق تا پایان سال جاری شاهد رشد بالایی در تولیدات شرکت و افزایش تنوع محصولات تولیدی خواهیم بود.

شایان ذکر است،هرچند هنوز هم درخصوص چگونگی تامین منابع مالی نخستین خط تولید ریل پیشرفته UIC60 یا همان «ریلی ملی» بین دو طرف اصلی یعنی راه‌آهن و کارخانه ذوب‌آهن اصفهان توافقی حاصل نشده است، اما اخیراً مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی خط تولید ریل تا شهریور امسال خبر داد.

ماجرای راه‌اندازی خط تولید ریلUIC۶۰ پس از عدم تحویل ریلU۳۳ ساخته‌شده داخلی به دلیل از رده خارج شدن توسط راه‌آهن، در دستورکار کارخانه ذوب‌آهن اصفهان قرار گرفت. اما در سه سال و اندی که از این اتفاق می‌گذرد مباحث مربوط به چگونگی تامین هزینه، باعث شده تا خط تولیدUIC۶۰ با وجود پیگیری ذوب‌‌آهن برای ورود فناوری ساخت آن به کشور راه‌اندازی نشود. به نظر می‌رسد موانع پیش‌روی این کار در حال برطرف شدن است تا پس از راه‌اندازی کارخانه تخصصی ساخت لکوموتیو نوبت به قطع وابستگی ایران به واردات ریل برسد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24