Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گمرک ایران از دریافت ۴ درصد مالیات علی الحساب از کارتهای بازرگانی در زمان ورود کالا به استثنای واحدهای تولیدی و کارتهای بازرگانی دارای رتبه طلایی خبر داد.

دریافت ۴ درصد مالیات علی الحساب از کارت های بازرگانی در زمان ورود کالا

به گزارش بورس24 ؛ گمرک ایران اعلام کرد: مالیات بر تجارت و واردات کالا یکی از محل های درآمد مالیاتی کشورها است که بسیاری از پروژههای زیربنایی، بهداشتی و ... را تأمین مالی می کند تا اجرایی شود.

ذینفعان و سودجویان به قصد فرار از پرداخت مطالبات، مالیات، کنترلهای مالی و ادای دین نسبت به دولت در طول چندین سال گذشته با استفاده از کارتهای بازرگانی اجاره ای یا یکبار مصرف، فعالیت تجاری و گمرکی کرده اند که با عدم پرداخت مالیات مربوط به تجارت، باکاهش درآمدها منجر به تضییع حقوق دولت و ملت شده است.

این موضوع وزارت امور اقتصادی و دارایی رابر آن داشت تا باتمهیدات لازم برای وصول و استیفای مطالبات حقه دولت علیه صاحبان کالا یعنی همان افرادی که کارت بازرگانی به نام ایشان صادر شده است، اقدام کند.

یکی از این اقدامات اخیر دریافت 4 درصد مالیات علی الحساب در زمان ورود کالا است که ضمن جلوگیری از فرار مالیاتی ، گامی جدی در جهت عدالت مالیاتی و کمک به فعالان اقتصادی واقعی است که به این شرح اجرا می شود:

1- همه واردکنندگان کالا اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده کارت بازرگانی یا کارت پیله وری و نیز اشخاص فاقد کارت بازرگانی با رعایت موارد مستثنی شده زیر مشمول پرداخت مالیات علیالحساب موصوف خواهند بود.
الف: واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و همچنین ماشین آلات خطوط تولیدی برای واحدهای تولیدی دارای جواز تأسیس از وزارتخانه های ذیربط.
ب: کارت های بازرگانی رتبه بندی شده و دارای رتبه طلایی (رتبه الف) پس از تأیید مراتب از سوی اتاق صنایع و معادن ذیربط در هر مورد.
ج: واردکنندگان خوش حساب معرفی شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور با ارائه گواهی مفاصاحساب مالیاتی.
د: وزارتخانه ها ، مؤسسات و سازمان های دولتی شهرداری و همه دستگاههای اجرایی دارای ردیف بودجه عمومی کشور.
ه: کالاهای وارده از طریق پست و کالاهای همراه مسافر که جنبه تجاری نداشته باشد.
و: همه کالاهای موضوع ماده 119 قانون امور گمرکی مصوب سال 1390

2- در صورت تشخیص گمرک مبنی بر اینکه دارنده کارت بازرگانی برغم صراحت تبصره 4 ذیل بند 3 ماده (10) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات اقدام به واگذاری به غیر برای استفاده از مزایای کارت کرده ، لازم است علاوه بر دریافت مالیات علی الحساب به میزان ذکر شده ، مفاصاحساب مالیاتی دارنده کارت بازرگانی نیز دریافت شود.

منبع: صدا و سیما

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24