Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

١١.۵ تن نقره شرکت پتروشیمی شازند که از سال ٨۵ توسط شرکتی آلمانی بلوکه شده بود کاملا دریافت شده است . همچنین ١.۵ میلیون دلار از وجوه این شرکت که در ژاپن بلوکه شده بود نیز وصول شده است...

دو دارایی بلوکه شده پتروشیمی شازند آزاد شد

مدیرعامل پتروشیمی شازند از دسترسی این شرکت پتروشیمیایی به دارایی های نقدی و غیر نقدی بلوکه شده خود خبر داد.

خداداد غریب پور در خصوص آخرین وضعیت مطالبات این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت:11.5 تن نقره شرکت پتروشیمی شازند که از سال 85 توسط شرکتی آلمانی بلوکه شده بود کاملا دریافت شده است . همچنین 1.5 میلیون دلار از وجوه این شرکت که در ژاپن بلوکه شده بود نیز وصول شده است.

وی درمورد قیمت گذاری LPG و مذاکرات در خصوص تعیین قیمت آن هم گفت: قیمت LPG پیشنهادی برای تحویل به مجتمع های پتروشیمی برابر با FOB خلیج فارس می باشد که در حال مذاکره برای تعیین این قیمت می باشیم چرا که قیمت ارائه شده کفاف سرمایه گذاری های سنگین برای تغییر کاربری خوارک را نمی کند.

از این مقام مسئول در خصوص طرح های در دست اجرای شرکت پتروشیمی شازند پرسیدیم که گفت : با توجه به این که روزانه 20 هزار متر مکعب آب در پتروشیمی شازند مصرف می شود درصدد هستیم طرح جامع آب و پساب که جزو طرح های اولویت دار می باشد و نیز طرح جمع آوری بخارات گاز بنزین را در دستور کار قرار دهیم.

غریب پور ادامه داد: اکثر طرح های پیش روی پتروشیمی شازند به جهت خوارک مایع در بخش کارایی واحد ها معطوف گشته است.

وی با اشاره به ورود محصولات مجتمع پتروشیمی شازند به بازارهای جنوب شرقی آسیا؛ گفت : اخیرا مذاکراتی با کشورهای اروپایی برای فروش محصولات نیز صورت گرفته است .

غریب پور دیگر دستاورد پتروشیمی شازند در دوران پساتحریم را ارتباط مستقیم با سازندگان تجهیزات خارجی عنوان و بیان کرد : 50 درصد از تامین قطعات پتروشیمی شازند و نیز کاتالیست های مهم اکنون بدون واسطه و از طریق سازندگان اصلی صورت می پذیرد که این امر هزینه های تامین قطعات را به شدت کاهش داده است.

وی افزود: پتروشیمی شازند جزو قدیمی ترین مجتمع های پتروشیمی می باشد و تنوع محصولات تولیدی در پتروشیمی شازند وجه تمایز این واحد با سایر مجتمع های پتروشیمی است . همچنین امکان تعامل مستقیم با منابع اصلی بعد از توافقات اخیر به وجود آمده و در حال مذاکره با لایسنسورهای اصلی در خصوص امکان انجام اصلاحیه هایی در کوره ها به منظور جایگزین نمودن درصد بیشتری گاز LPG به جای نفتا در میزان خوارک مجتمع هستیم.

وی عنوان کرد : با توجه به این که صنعت پتروشیمی یک صنعت دانش بنیان می باشد و موضوع دانش و تجربه در آن بسیار با اهمیت است از این رو سعی داشته ایم تا با ایجاد فضایی برای انتقال دانش و تجربه، نظام پیشنهادات را در پتروشیمی شازند پیاده سازی کنیم که در این خصوص تا حدود زیادی هم موفق بوده ایم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24