Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سخنگوی روسای کمیسیون‌های اتاق ایران با بیان اینکه در اولین جلسه شورای روسای کمیسیون اتاق ایران ۳۰ شاخصه برای رئیس اتاق تعریف شد گفت: برآمده از بخش خصوصی واقعی، صاحب کسب و کار و برند موفق و تسلط به فضای کسب و کار از جمله این موارد است.

 ۳۰ شاخصه برای رئیس جدید اتاق ایران تعریف شد

به گزارش بورس24 به نقل از پایگاه اطاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، ابوالفضل روغنی سخنگوی شورای روسای کمیسیون‌های اتاق ایراندرباره تعیین رئیس آتی اتاق ایران اظهار کرد: در جلسه شورای روسای کمیسیون‌ها، 30 شاخصه تعریف شده که یک رئیس مطلوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. این جلسه در تقابل و حمایت از هیچ‌کس نبود.

وی افزود:ما شورای روسا را به رسمیت می‌شناسیم و با آنها ارتباط خوب و منطقی داریم؛‌ چرا که شورای روسا تجربه خوبی دارند و اگر کنار آنها قرار بگیریم می‌توانیم از تجربیاتشان استفاده کنیم. با برگزاری این جلسه فقط خواستیم بگوئیم کمیسیون‌ها هم در نقش آفرینی حضور دارند. در این شورا به هر نتیجه‌ای که برسیم نتیجه را به هیات نمایندگان پیشنهاد می‌کنیم. همه حرف ما این بوده اتاق باید برای تقویت شورای کمیسیون‌ها قدم بردارد تا بتوانیم سیستمی قوی به وجود آوریم تا همه ذی‌نفعان اتاق را پاسخگو باشد.

روغنی گلپایگانی، همچنین با اشاره به تقدیر و تشکر از خدمات جلال‌پور، رئیس مستعفی اتاق ایران در این جلسه روسای شورای کمیسیون‌ها گفت: شورای روسای کمیسیون‌ها که در آینده جایگاه خود را بیشتر پیدا خواهند کرد، تاکید بر اجرای هرچه سریع‌تر انتخابات به صورت قانونی داشتند تا از این طوفان سهمگین که اتاق را در دریای مواج انداخته است جلوگیری کند.

وی افزود:پیشنهاد هیات رئیسه این بود که انتخابات 48 ساعت بعد از جلسه سی و یکم مرداد ماه برگزار شود. همچنین برخی دوستان روی برگزاری انتخابات در سی و یکم مرداد ماه تاکید داشتند اما چون دستور کار صادر شده امکان برگزاری انتخابات در این تاریخ نیست.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران که به ریاست شورای کمیسیون‌ها رسیده است، درباره برگزاری این شورا گفت: در اتاق ایران ارکان مختلفی وجود دارد که در تصمیم‌سازی و اداره امور اتاق نقش مهمی ایفا می‌کنند. همان‌گونه که شورای روسای شهرستان‌ها وجود دارد و در تصمیم‌سازی اتاق نقش مهمی دارند، ما هم به عنوان بازوان تخصصی اتاق می‌خواهیم نقش خود را ایفا کرده؛ در مورد تصمیمات اتاق اظهار نظر قطعی داشته باشیم و نظرات کارشناسی خود را اعلام کنیم.

روغنی درباره جزئیات برگزاری اولین نشست شورای روسای کمیسیون‌ها ادامه داد: «در این جلسه هیات رئیسه‌ای از پیشکسوتان انتخاب کردیم که شمس اردکانی، به عنوان رئیس و فریال مستوفی و اصغری به عنوان هیات رئیسه موقت برای اداره جلسه انتخاب شدند. دستور کار اول این بود که آئین نامه‌ای تصویب شود و قوانین و مقررات پیشنهادی را به هیات رئیسه ارائه دهیم. هم‌چنین شیوه‌نامه‌ای برای اداره بهتر و ایجاد هم‌افزایی در اتاق داشته باشیم که کمیسیون‌ها در کجا چه نقش‌هایی می‌توانند داشته باشند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به آئین‌نامه مطرح شده در شورای کمیسیون‌ها افزود: این آئین‌نامه حدود 50 بند داشت، اما چون برخی روسای کمیسیون‌ها و نواب در جلسه حضور نداشتند قرار شد آئین‌نامه به روسای کمیسیون‌ها اطلاع رسانی شده و نظرات اصلاحی و ارشادی همکاران گرفته شود. آئین‌نامه مذکور در جلسه آتی به تائید و تصویب می‌رسد که نقشمان در ارتباط با تصمیم سازی اتاق پر رنگ تر شود.

وی افزود: کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران که بازوهای مشورتی اتاق به حساب می‌آیند، با تشکیل شورای روسای کمیسیون‌ها قصد دارند نقش پررنگ‌تری در تصمیمات اتاق داشته باشند. در اتاق ایران 19 کمیسیون تخصصی فعالیت می‌کند که حالا شورایی برای هماهنگی میان آن‌ها تشکیل شده است. این شورا دیروز برای اولین بار با حضور روسا و نواب آن‌ها تشکیل جلسه داد. در این جلسه بهاروند، زیتون نژاد و تولایی نیز ماموریت پیدا کرده‌اند که به تدوین آیین‌نامه پیشنهادی این شورا بپردازند.

روغنی گفت: تعدادی از شاخص‌هایی که در نشست شورای روسای کمیسیون‌های اتاق برای رئیس اتاق ایران تعیین شدشامل برآمده از بخش خصوصی واقعی، صاحب کسب و کار و برند موفق، تسلط به فضای کسب و کار،سابقه فعالیت در تشکل های استانی و ملی، تسلط بر قوانین و مقررات، سابقه موفقیت در اداره تشکل ها، شجاعت در بیان مطالبات بخش خصوصی، ارائه برنامه شفاف با محوریت چابک سازی و شفاف‌سازی اتاق و توانایی برقراری ارتباط مناسب و موثر با قوا است .

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24