Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری تامین سرمایه لوتوس پارسیان صبح امروز برگزار شد. در این نشست علی تیموری مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر در نشست درباره اهمیت حضور خبرنگاران بازار... در این نشست علی تیموری مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر در نشست درباره اهمیت حضور خبرنگاران بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه ما اگر توسعه ای پیدا کرده این توسعه را مرهون حضور خبرنگاران بوده است، خبرنگارانی که بیشتر آنها رفتاری...

امضا قرارداد ٣ هزار میلیارد تومانی یک تامین سرمایه / مدیر عامل: صنعت تامین سرمایه از رکود خارج می شود

بورس24 : نشست خبری مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان صبح امروز برگزار شد.در این نشست علی تیموری مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر در نشست درباره اهمیت حضور خبرنگاران بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه ما اگر توسعه ای پیدا کرده این توسعه را مرهون حضور خبرنگاران بوده است، خبرنگارانی که بیشتر آنها رفتاری بسیار حرفه ای داشته و دارند.

او در ادامه با اشاره شرایط اقتصادی دولت سابق گفت: دوره ای که در آن دولت داشتیم شرایط تراژیکی بود، اما در این دوره تصمیمات دولت بسیار منطقی تر بوده است و تصمیمات جدید به آرامش در اقتصاد کشورمان منجر شده است.

او گفت: در این سال ها روند رو به رشدی در حوزه های بازار مالی وجود داشته است و صنعت تأمین سرمایه نیز توانسته نقش غیر قابل انکاری را به خصوص در بازار بدهی ایفا کند.

تیموری افزود: لوتوس پارسیان با توجه به جوان بودن سعی کرده روند رو به رشدی را داشته باشد. عملکرد تامین سرمایه نیز طی این مدت عملکرد قابل قبولی بوده است. این مجموعه همچنین توانسته نقش خود را در توسعه بازار سرمایه به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: لوتوس پارسیان در 3 سال گذشته توانسته که بیش از هزار میلیارد تومان تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی را به انجام برساند. وی همچنین به حدود 14 درصد از تأمین مالی 5 هزار میلیارد تومانی صنعت نفت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: لوتوس پارسیان حدود 1800 میلیارد تومان اوراق در دست انتشار دارد که از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

تیموری تصریح کرد: روز گذشته قراردادی به ارزش حدود 3 هزار میلیارد تومان نیز منعقد شد. همچنین این مجموعه در بخش مدیریت دارایی ها 11 هزار و 500 میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت در قالب 6 صندوق در اختیار دارد.

وی افزود: شرکت در حوزه مهندسی مالی و مدیریت ریسک نیز به خوبی عمل کرده و نزدیک به 150 هزار نفر مشتری متنوع از خدمات شرکت بهره می برند.

او در پاسخ به سوالی در رابطه با جذب سرمایه گذار خارجی گفت: این بحث مثل کوه یخی است، که تنها بخشی از آن مشخص است و قسمت اعظم آن ناپیداست. پس از برجام ما هر روزه ما شاهد حضور هیات های خارجی در ایران بودیم اما آنها پس از بررسی های خود به این نتیجه می رسیدند که هنوز زیر ساخت ها برای حضور و کار آنها فراهم نیست و به راحتی کاری به نتیجه نمی رسید.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که زیرساخت های این امر فراهم نشود، بحث سرمایه گذاران خارجی به نتیجه ای نخواهد رسید. به گفته اوبه دلیل نبود زیرساخت های لازم در کشور در دوران پسابرجام تنها شاهد رفت و آمد خارجی ها به کشور و نیز امضاء تفاهم نامه و قرار داد بوده ایم و در عمل اتفاق خاصی برای بازار سهام در دوران پسابرجام نیفتاده است که در این زمینه نیز باید زیرساخت ها و بسترهای لازم فراهم شود.

علی تیموری افزود: ثبات حاکم بر اقتصاد بر صنعت تامین سرمایه نیز اثرات مثبتی برجا گذاشته است. او با اشاره به این که تصمیمات کلان اقتصادی بر همه حوزه ها بویژه بخش مالی کشور اثرگذار است، افزود: در چند سال گذشته شاهد روند رو به رشدی در بازار سرمایه هستیم که بر این اساس صنعت تامین سرمایه هم رفته رفته در حال خروج از شرایط رکودی است.

وی اضافه کرد: شکل گیری بازار بدهی در کشور نقش تامین های سرمایه گذاری را پر اهمیت کرده است و به همین منظور شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان تلاش کرده تا روند رو به رشدی داشته باشد و در این مسیر گام بردارد و بر این اساس در سه سال گذشته بالغ بر 1000 میلیارد تومان انتشار اوراق تعهد پذیره نویسی در این شرکت انجام شده است.

وی افزود: همچنین پارسال به خاطر نرخ های بالای انتشار اوراق و شرایط نظام بانکی که در کلیت بازار نیز اثرگذار بوده است، عملکرد این تامین سرمایه نیز اثر مثبتی از این رخداد گرفته، به طوری که در سال جاری 1800 میلیارد تومان اوراق در دست انتشار داریم.

مدیر عامل لوتوس پارسیان تصریح کرد: در حال حاضر 650 میلیارد تومان تعهد پذیره نویسی قبول کرده ایم و در شرایط کنونی نیز بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان تعهد در حال انجام داریم.

وی ادامه داد: با توجه به این که صنعت تامین سرمایه در کشور ما صنعت جوانی است، صنعت بانکداری و سرمایه گذاری در کشور ما تعاریف متفاوتی دارد و مزایای مختلفی برای آن برشمرده می شود، به همین دلیل هم است که مسیر حرکت شرکت های تامین سرمایه در کشور ما متفاوت می باشد.

وی افزود: بر این اساس نیز تلاش کردیم در همه حوزه ها فعالیت های متوازی را در این شرکت تامین سرمایه داشته باشیم و با حضور در همه بازارها ریسک های مختلف را پوشش دهیم و حجم و تنوع مدیریت دارایی ها این شرکت در حال حاضر 11 هزار و 500 میلیارد تومان در قالب 6 صندوق سرمایه گذاری است.

وی افزود: در حوزه سهام و سبدگردانی نیز ما توانسته ایم فعال حاضر شویم،که بخش سرمایه گذاریهای جایگزین موجب تمایز شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با سایر رقبا شده است و بر این اساس نیز در 6 ماه دوم امسال مجموعه ای از ابزارها را رونمایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه مسئولیت اجتماعی و نیز راه اندازی صندوق های طلا در کشور اقدامات خوبی در حال شکل گیری است و تلاش می کنیم در این بخش با سایر رقبا متمایز باشیم.

او گفت: با توجه به نقش اساسی قوانین و مقررات در توسعه بازار سرمایه از رئیس جدید سازمان بورس انتشار داریم توجه بیشتری در ابزارسازی ها در بورس داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: از سوی دیگر با توجه به این که نهادهای مختلف بازار به انداز کافی رشد کرده و به بلوغ رسیده اند نیز انتظار می رود تا در شرایط جدید این نهادها در ابزارسازی ها برای بورس نقش بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با انتظارشان از رییس جدید سازمان بورس گفت: افزایش شفافیت، مقررات زدایی از قوانین دست و پاگیر و زیاد که در برخی موارد در تناقض یا یکدیگر هستند، داشتن دید بلند مدت به بازار و خلاصه نکردن بازار سرمایه در بازار ثانویه در کنار توسعه ابزارهای جدید و انعطاف پذیری در آنها از جمله انتظاراتی است که از رئیس جدید سازمان بورس برای توسعه ابزارهای تامین مالی و این صنعت در کشور انتظار می رود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24