اصلی ترین کار برندهای تیونینگ، تنظیم و بهبود اجزا مختلف خودرو است؛ این دست کمپانی ها تمرکز کار خود را روی اتومبیل های لوکس و سوپر اسپرت قرار...
بورس24 : اصلی ترین کار برندهای تیونینگ، تنظیم و بهبود اجزا مختلف خودرو است؛ این دست کمپانی ها تمرکز کار خود را روی اتومبیل های لوکس و سوپر اسپرت قرار می دهند.
محصولات بی ام و یکی از برندهایی است که اغلب تیونرها تمایل ارتقا آن ها را دارند. ای سی اشنیتزر (AC Schnitzer) نیز از این دست تیونرهاست که توجه زیادی به خودروهای آلمانی دارد. این شرکت در آخرین اقدام به تیونینگ بی ام و M3 و M4 پرداخته است.
به گزارش گچت نیوز و به نقل از کار اسکوپس، اگر فکر می کنید توان 503 اسب بخار و گشتاور 654 نیوتن متر برایتان جالب توجه است، در نتیجه آخرین محصول تیون شدهی اِی سی اشنیتزر پاسخگوی نیاز شماست. تیونر نامدار صنعت خودروسازی در جدیدترین پروژه خود به ارتقا دو مدل از محبوب ترین خودروهای اسپرت یعنی بی ام و M3 و M4 پرداخته است.
بی ام و M3 استفاده از پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ با آرایش خطی 6 سیلندر، نقطه عطف محصولات این خودروساز باواریایی هستند که آن را به رویای تیونرها بدل می کند، زیرا می توان به راحتی پیشرانه آن ها را ارتقا داد و از این طریق قدرت محرکه را به مقادیر قابل توجهی افزایش داد.
هر دو مدل بی ام و M3 و M4 با سیستم تعلیق ویژه اشنیتزر قابل سفارش هستند
افزایش قدرت در پیشرانه این خودروها به وسیله ی ارتقا نرمافزار ماژول کنترل پدید آمده که از این رو خروجی پیشرانه را از 425 به 503 اسب بخار و گشتاور را نیز از 550 به 645 نیوتن متر ارتقا
می بخشد. سیستم اگزوز انحصاری اشنیتزر نیز با صدا خفه کن و آپشن کنترل دریچه خروجی صدا به وسیله بهبود جریان گاز، اندکی در افزایش قدرت نقش داشته است.
هر دو مدل بی ام و M3 و M4 با سیستم تعلیق ویژه اشنیتزر قابل سفارش هستند (که موجب می شود ارتفاع خودرو به اندازه 25-30 میلی متر در جلو و 10-15 میلی متر در عقب کاهش پیدا کند). همچنین
می توان به نمونه ی قابل تنظیم RS (که باعث کاهش ارتفاع 30-40 میلیمتر در جلو و حدود 30 میلی متر در عقب می شود) مجهز شود. هر دو سیستم کمک فنرها منجر به افزایش
قابلیت های هندلینگ و مانور پذیری خودرو می شوند.
بی ام و M3 در بخش بدنه و ظاهر خودرو نیز تیونز اشنیتزر از کیت آیرودینامیکی دقیق خود استفاده کرده که متشکل از بخش های مختلفی نظیر اسپویلر جلوی فوق سبک کربنی (که تنها 400 گرم وزن دارد)، اسپلیتر
مخصوص مسابقه، رکاب های فیبر کربنی در دو طرف، اسپویلر عقب و سقف و آیینه های بغل با پوشش فیبر کربن می شود.
بی ام و M3 موارد مشابهی نیز در داخل کابین به چشم می خورد. به عنوان مثال تیونر آلمانی خودروها را با پیشرفت های متعددی اعم از مجموعه پدال ها و زیر پایی های آلومینیومی، دسته دندهی آلومینیومی و صفحه نمایش دیجیتالی برای دنده و ترمز دستی لحاظ کرده است.
منبع: عصر ایران
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.