Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دبیر شواری عالی مناطق آزاد و وی‍ژه اقتصادی با بیان این که فقر زدایی و توسعه همه جانبه در مناطق آزاد آزمونی برای توسعه همه جانبه کشور است گفت: مناطق آزاد می توانند نقش زیادی در رشد و توسعه اقتصادی داشته باشند.

 ترکان: مناطق آزاد می‌توانند نقش زیادی در توسعه اقتصادی داشته باشند

به گزارش بورس24 ، اکبر ترکان افزود: محرومیت زدایی در مناطق آزاد کشور می تواند آزمونی مناسب برای توسعه ایران 1400 باشد.

وی اظهارداشت: توسعه و محرومیت زدایی درمناطق کوچکی همچون مناطق آزاد می تواند الگوی مناسب برای توسعه همه جانبه کشور است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تسهیل روندتولید، توسعه صادرات، انتقال فناوری و تامین نیاز کشور از اهداف مناطق آزاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود : جهت گیری مناطق آزاد کشور در اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری شامل تسهیل روند تولید، حمایت از سرمایه گذاری پایدار و افزایش صادرات کالاست.

ترکان اظهار داشت : اهتمام دولت بر حمایت از تولید و رونق اقتصادی در کشور است و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بستری برای عملیاتی کردن این اهداف است.

وی تصریح کرد : مناطق آزاد سر پل ارتباطات اقتصادی و صادرات به خارج هستند که باید از ظرفیت های این مناطق بیشتر استفاده شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جذب سرمایه گذاران برای توسعه مناطق آزاد را یک راهبرد اساسی در برنامه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: سیاست دولت بر ایجاد فرصت های مناسب برای جذب سرمایه ها همراه با فناوری پیشرفته، جهت توسعه و رشد مناطق آزاد مبتنی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقوله کارآفرینی یکی از کلیدی ترین ملزومات رشد و توسعه اقتصادی در هر کشوری است، اظهار داشت : شناسایی وایجاد فضای مناسب برای رشد فعالیت های کارآفرینانه همواره مورد توجه صاحبنظران است از اینرو مناطق آزاد از بسترهای حیاتی برای رشد و گسترش فعالیت های کارآفرینانه به شمار می روند.

ترکان بیان داشت: توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری در بخش ها و فعالیت های مختلف اقتصادی است بدون سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی و روبنایی نمی توان انتظار گسترش اشتغال، تولید و رفاه اقتصادی را داشت.

وی گفت: مناطق آزاد می تواند همانند پلی به سوی جهان خارج موجب افزایش مبادلات تجاری در یک کشور باشد و تجارت داخلی را نیز تحت تاثیر قرار دهد وهمچنین با جذب برخی تخصص های فنی و سرمایه ای مورد نیاز و در کنار آن جذب فناوری و سرمایه های خارجی موجب توسعه در صنعت و تولیدات کشور شود و از این طریق درتجارت داخلی کشور نیز تاثیر بگذارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود : در کشور ایران نیز مناطق آزاد می توانند نقش زیادی در رشد و توسعه اقتصادی داشته باشند.

تاسیس مناطق آزاد یکی از مهمترین رویکردهای دولت در کشور است که به منظور تسریع در امور زیربنایی، عمرانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا و حضور فعال در بازار های جهانی و منطقه ای تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات و ... تاسیس شده اند.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24