Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزیر کشور با بیان اینکه فضای کشور از نیمه دوم امسال عملاً انتخاباتی خواهد شد، از آغاز رسمی انتخابات از آذر ماه امسال خبر داد...

وزیر کشور: فضای کشور از نیمه دوم امسال انتخاباتی خواهد شد

وزیر کشور با بیان اینکه فضای کشور از نیمه دوم امسال عملاً انتخاباتی خواهد شد، از آغاز رسمی انتخابات از آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در همایش مشاوران امور روحانیون استانداری های سراسر کشور گفت: با توجه به جایگاه روحانیت مردم به شما اعتماد دارند و دستور شما را از باب تکلیف اجرا می کنند.

وزیر کشور خطاب به مشاوران امور روحانیون استانداری‌ها گفت: شما در محل فعالیت خود علاوه بر جایگاه اداری، جایگاه معنوی دارید و باید تلاش کنید از جایگاه معنوی خود و با اعتماد، دلسوزی و نگاه تعاملی مشکلات را حل کنید.

رحمانی فضلی با تأکید بر این نکته که کار فرهنگی زمانبر است، به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت : با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مقابله با آسیب اجتماعی و تشکیل جلسات اعضای شورای اجتماعی کشور در محضر معظم له باید مردم برای مقابله با اینگونه آسیب ها به صحنه بیایند و سیاست اجتماعی کردن مبارزه با آسیب ها دنبال شود.

وی همچنین با ترسیم شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه پرداخت و گفت : از آذرماه امسال رسماً انتخابات را شروع خواهیم کرد و با آغاز فعالیت دانشگاه ها در مهر ماه امسال فضای کشور از نیمه دوم امسال عملاً انتخاباتی خواهد شد.

رحمانی فضلی انتخابات را مانور قدرت ملی و نمایش مردم سالاری دینی از طریق انتقال قدرت خواند و گفت : همه باید بر این موضوع متمرکز شویم که انتخابات قانونی ، سالم و امن برگزار شود.

وزیر کشور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور از ثبات لازم برخوردار است افزود: درحوزه اقتصادی تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور روی اجرای اقتصاد مقاومتی است و برای پیشبرد آن لازم است همه پای کار بیایند بویژه آنکه در موضوعاتی مثل نرخ ارز و کالاهای مصرفی مردم نوسانی در کشور مشاهده نمی شود و تورم کنترل شده است.

رحمانی فضلی افزود : در سیاست داخلی کشور شاهد انسجام ، وحدت و نشاط سیاسی هستیم و احزاب با در اختیار داشتن ابزار لازم در فضای سیاسی جامعه حضوری فعال دارند. در حوزه سیاست داخلی اختلاف نظر و جود دارد اما دعوا و کشمکش نیست چون همه ما به ولایت فقیه، قانون، منافع ملی و امنیت اعتقاد داریم و پیشبرد امور را در وحدت می بینیم چون نگاهمان توحیدی است.

وی نگاه حاکمیت به اهل سنت را بسیار مثبت توصیف کرد و افزود: هم نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و هم قوانین موضوعی کشور نشان داده است که هموطنان اهل سنت ما برادران و خواهران دینی ما هستند و در طول تاریخ نشان دادند که مرزدارانی شایسته اند. با اینحال باید تلاش شود با رسیدگی به مناطق مرزی و برخورداری این مناطق از امکانات کشور بیش از پیش به امنیت و پیشرفت حوزه های مرزی کمک کنیم.

وزیر کشور با بیان دستاوردهای برجام در کشور گفت: موضوع برجام موضوع مهمی است و چندین سال ما را در سطوح بین المللی درگیر چالش کرد که آثار آن در سطوح بین المللی و داخلی مشهود بود. با این حال با حمایت و هدایت مقام معظم رهبری به سرانجام رسید. هرچند نمی توانیم همه چیز را قابل قبول و قطعی بدانیم اما برجام آثار روشن و شفافی دارد که قابل کتمان نیست و نقاط ابهامی دارد که باید به کمک هم رفع کنیم.

رحمانی فضلی افزود : برجام یک شری را از خانه دور کرد، تبلیغات ایران هراسی را متوقف کرد و ظرفیت فروش نفت از یک میلیون بشکه به ۲.۳ دهم میلیون بشکه افزایش یافت . البته دولت در داخل کشور همه چیز را در برجام خلاصه نکرد، بلکه به همان نسبت اقتصاد مقاومتی را پیش می بریم و شاید الان انرژی دولت معطوف به اقتصاد مقاومتی است تا برجام.

وزیر کشور در پاسخ به سوال مشاور امور روحانیون استانداری خراسان رضوی در خصوص برگزاری کنسرت ها گفت: کشور با نظر رهبری و ولی فقیه و با برخورداری از قوانین و احکام حقوقی ، قضائی و شرعی اداره می شود و ایشان فضای جامعه را می بینند، هم تذکر می دهند و هم ارشاد می کنند. با این حال تعدادی از افراد جامعه بویژه جوانان به موسیقی و کنسرت علاقه دارند و در چارچوب قانون و مقررات باید استفاده کنند و اگر ارزش های دینی، اخلاقی و عرف جامعه رعایت نشد آنگاه برخورد شود.

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مواردی مثل مخالفت با برگزاری کنسرت ها وارد فضای سیاسی شود منجر به سوء استفاده سیاسی می شود و با پیدا شدن موافق و مخالف مشکل ایجاد خواهد شد با اینحال ما در این حوزه نگرانی و مشکل نداریم چون کارها دارد خوب پیش می رود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24