معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن با اشاره به این که به منظور افزایش سهم فولاد ایران در بازارهای صادراتی به ثبات سیاست ها در این صنعت نیاز داریم گفت: عرضه کل فولاد کشور در بورس کالای ایران به منظور رقابت حداکثر در این صنعت ضروری است.
احسان دشتیانه در گفتوگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به رشد صادرات فولاد ایران گفت: تثبیت سیاستها یکی از ضروریترین اقدامات در این راستاست و به این دلیل که
صادرات به معنی ثبات است، نمیتوان در سالی صادرات انجام شده و در سال دیگر صادرات ممنوع یا به یکباره تعرفه گذاشت.
معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن افزود: به عنوان مثال با نگاهی به تاریخ شرکت ذوب آهن در 30 سال گذشته، این شرکت در یک سال صادرکننده بود و در سال دیگر صادرات آن ممنوع شده است. این در حالیست که در
گذشته محصول صادراتی روی کشتی بازگردانده شد و دلیل آن هم ممنوع شدن صادرات در آن روز توسط دولت بوده است.
وی اضافه کرد: در واقع با چنین دیدگاهی نمیتوان صادرات انجام داد و باعث سلب اعتماد مشتری بین المللی میشود و به همین دلیل ثبات سیاستها ضروریترین نیاز صادارت محسوب
میشود.
دشتیانه در ادامه به مزیت های عرضه محصولات فولادی در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: کشف قیمت، شفافیت و ایجاد رقابتی سالم از مزایای بورس کالای ایران است و در این بین شرکت ذوب آهن خود را ملزم به
عرضه محصولات در بورس کالا می داند اما برخی از رقبا به هر روشی اقدام به عرضه می کنند. بنابراین دولت باید سازوکار مناسبی را جهت ورود سایر شرکتهای فولادی به بورس کالا ایجاد کند تا به نوعی
شرکتها ملزم به این امر شوند.
معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اظهار داشت: به هرحال بورس کالا نیز باید تا حدی ساز و کار خرید مشتری نهایی را تسهیل کند، برای مثال اصلاح برخی قوانین، تسهیل و کنترل منطقی معاملات باعث ایجاد تمایل
بیشتر مشتریها برای حضور در این بازار میشود. از سویی، تسهیل حضور افراد حقیقی در این بازار نیز مهم ارزیابی میشود.
وی در پایان تاکید کرد: سازمانهای نظارتی بهتر است تمام شرکتها را ملزم به فروش محصولات در بورس کالا کنند چراکه معاملات بورس کالا به شفافیت، رقابت و سلامت اقتصادی کمک می کند. بعلاوه این که
ایجاد مکانیسم فروش اینترنتی در بورس کالا میتواند تاثیر قابل توجهای در بازار داشته باشد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.