Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

هم اکنون وضعیت کلی در بازار فولاد چندان هم بسامان نیست زیرا کاهش تقاضا مجدداً خودنمایی کرده و اغلب فعالان بازار تمایل چندانی به رشد بیشتر قیمت ها از خود نشان نمی دهند هرچند که عقب نشینی خریداران هم به مشکل دوم بازار تبدیل شده است. پس از تثبیت نرخ ها در هفته گذشته شاهد ادامه رشد قیمت ها در بازار فولاد بودیم تا جایی که باعث شد بازار فولاد به صورت نسبی از تعادل پیشین خارج شده و با رشد قیمت ها شاهد کاهش تقاضا باشیم تا جایی که باز هم رکود در بازار حس شود اما این بار شدت رکود بسیار کمتر از قبل و حتی با توجه به رشد آرام نرخ ها در روزهای اخیر ، قابل تحمل نیز به نظر برسد...

بازار فولاد تغییر فاز خواهد داد؟

بورس24 :همان گونه که در روز گذشته به آن اشاره کردیم بازار فولاد مستعد رشد قیمت ها بوده و به آتشی زیر خاکستر تبدیل شده است. این در حالی است که خودنمایی و شعله ور شدن این آتش را باید به پایان ماه رمضان نسبت داد ولی هم اکنون نیز شواهدی از رشد قیمت ها را شاهد هستیم که در روز یکشنبه خودنمایی کرد. به نظر می رسد بخش بزرگی از پتانسیل افزایش نرخ ها به آرامی مستهلک شده یعنی هرچند که بازار هنوز هم میل به افزایش نرخ دارد ولی نمی توان به ادامه رشد شدید قیمت ها در روزهای پیش رو امیدوار بود.

هم اکنون وضعیت کلی در بازار فولاد چندان هم بسامان نیست زیرا کاهش تقاضا مجدداً خودنمایی کرده و اغلب فعالان بازار تمایل چندانی به رشد بیشتر قیمت ها از خود نشان نمی دهند هرچند که عقب نشینی خریداران هم به مشکل دوم بازار تبدیل شده است. پس از تثبیت نرخ ها در هفته گذشته شاهد ادامه رشد قیمت ها در بازار فولاد بودیم تا جایی که باعث شد بازار فولاد به صورت نسبی از تعادل پیشین خارج شده و با رشد قیمت ها شاهد کاهش تقاضا باشیم تا جایی که باز هم رکود در بازار حس شود اما این بار شدت رکود بسیار کمتر از قبل و حتی با توجه به رشد آرام نرخ ها در روزهای اخیر ، قابل تحمل نیز به نظر برسد.

در هر حال بازار برای بازیابی خود نیاز به یک فاصله زمانی دارد تا با روشن شدن بسیاری از واقعیت ها همچون واقعیت های حجم تولید ، واقعیت های تقاضا و همچنین چرخش نقدینگی ، چهره اصلی بازار فولاد و نوسان قیمت ها ترسیم شود. هم اکنون شاهد کاهش قیمت ها هستیم یعنی حتی در صورت افزایش نرخ ها هم چندان قدرتمند نبوده و در روزهای آینده و دقیق تر با آغاز شب های احیاء باید منتظر ورود بازار به یک فاز رکود جدید بود.

بازار تیرآهن هنوز هم در مسیر پیشین یعنی ثبات نسبی قیمت ها و همچنین تخلیه نوسان قیمت های پیشین حرکت می کند هرچند که برخی از کانال های فروش رفتار متناقضی از خود نشان می دهند ولی روند کلی عرضه این کالا پس از التهابات پیشین و یک پله رشد نسبتاً آرام ارزیابی می شود. البته سایزهای 18 و 20 در یک لیست واحد رشد نرخ داشته ولی سایر سایزها همان نوسانات پیشین را تجربه می کنند. به احتمال قوی همین شرایط باز هم در بازار تیرآهن ادامه یافته اما جهت گیری کلی آن را نمی توان به صراحت تشخیص داد زیرا انحصار نسبی در این بازار در نهایت برای قیمت ها تعیین تکلیف خواهد کرد.

قیمت تیرآهن ذوبی بازار تهران - قیمت – هزار تومان در هر شاخه

سایز

شنبه

یکشنبه

تغییر قیمت

تیرآهن 12

231

230

1+

تیرآهن 14

236

234

2-

تیرآهن 16

293

291

2-

تیرآهن 18

348

347

1-

تیرآهن 20

617

620

3+

تیرآهن 22

720

725

5+

تیرآهن 24

852

855

3+

تیرآهن 27

985

990

5+

بازار میلگرد هنوز میل به افزایش قیمت های خود را حفظ کرده ولی از طرف تقاضا تغییر چندانی را شاهد نیستیم. به عبارت ساده تر پس از افزایش قیمت ها خریداران عقب نشینی کرده و از ترس کاهش قیمت ها ، خرید خود را به تعویق انداخته اند که ممکن است به کاهش قیمت ها کمک کند. در هر حال نزدیکی به شب های احیاء ، نوسان قیمت ها در بازارهای جهانی و میل به افت نرخ در دنیای فولاد ، عقب نشینی خریداران ، رشد قیمت ها که خرید را ترسناک نشان داده و همچنین نوسان بهای شمش دورنمای مبهمی را پیش روی بازار ترسیم کرده هرچند که میل به افت بیشتر قیمت ها به دلیل رکود بازار منطقی تر به نظر می رسد اما این همه ماجرا نیست.

هم اکنون بازار میلگرد شاید مجبور بوده است که قیمت های خود را افزایش دهد زیرا بهای شمش بالابوده و خریداران نیز با رفتارهای خاص خود به رشد قیمت ها کمک کرده اند. با توجه به افزایش آرام قیمت شمش در بازار و همچنین شب های احیاء پیش رو منتظر کاهش حجم خرید و به تبعیت از آن افت قیمت ها هستیم ولی با توجه به مقاومت تولیدکنندگان شمش تاکنون بازار میلگرد کاهش قیمت نداشته و هرچند که هم اکنون پتانسیل افزایش بهای آن وجود دارد ولی در صورت خودنمایی نیز چندان عمیق نخواهد بود.

باز هم بازار کلاف با ثبات قیمت رو به رو بود و در برخی از لیست های فروش همان قیمت های روز قبل اعلام شده که از ثبات نسبی بازار این کالا خبر می دهد. به نظر می رسد تغییرات خاصی را در بازار کلاف شاهد نباشیم و تا پایان شب های قدر این وضعیت ادامه خواهد داشت ولی نمی توان در خصوص عدم کاهش بهای کلاف اظهارنظر قاطعی داشت زیرا انتظار کاهش تقاضا می تواند به واقعیتی اثر گذار در این بازار تبدیل شود. در معاملات روز شنبه بهای هر کیلوگرم کلاف 6.5 چینی 1740 تومان ، کلاف 6.5 نطنز 1750 تومان و نهایتاً کلاف 6.5 کاشان نیز 1760 تومان اعلام نرخ شد.

قیمت میلگرد در انبار تهران – تومان بر هر کیلوگرم

نوع میلگرد –سایز–انبار تهران

شنبه

یکشنبه

تغییر قیمت

8قزوین

1575

1595

-

10 قزوین

1505

1525

-

12قزوین

1505

1525

-

16ذوب آهن اصفهان

1550

 

-

16فولاد نیشابور

1550

1550

10+

18ذوب آهن اصفهان

1540

1560

-

18فولادنیشابور

1550

1550

10+

20ذوب آهن اصفهان

1560

1570

-

20فولاد نیشابور

1550

1560

10+

22ذوب آهن اصفهان

 

1535

-

22 فولاد نیشابور

1550

1550

10+

قیمت های فوق یکی از کمترین نرخ ها در بازار است

سایر رسانه ها

به گزارش کانال تلگرامی پیک فلز؛ در روزهای اخیر دربازار ورق ، شاهد عرضه کالاهایی از گوشه وکنار بازار هستیم.در بازار فعلی تعدد عرضه کننده و قیمتهای سلیقه ای امکان کشف قیمت واقعی را دچار مشکل نموده وموجب شده در بازار شاهد چند نرخی بودن کالاهای یکسان باشیم.کمبود های قبلی بار در بعضی سایزها کم کم درحال جبران است و تقریبا موجودی کالا در بازار تکمیل است ولی متاسفانه ضعف تقاضا همچنان مشهود است بعضی از همکاران عدم اعتماد به جو بازار واحتمال کاهش مجدد قیمت توسط فولاد مبارکه را عامل اصلی کم شدن مشتری و خریدهای در حد نیاز میدانند... بیشترین تقاضا در روزهای اخیر برای سایزهای4و4.8و15میل بوده است . در حوزه ورق های اکسین محدودیت عرضه مشهود و عرضه ی قطره چکانی در بازار شاهد هستیم. بطوری که در بازار به جز سایز 20 اکسین مابقی در بازه ی قیمتی 1575 تا 1580 اعلام می شود. البته باتوجه به آخر ماه تقاضای آنچنانی هم در بازار وجود ندارد.ورق کاویان نیز نسبت به روز قبل تغییر قیمتی نداشت.

خبرهای کوتاه از بازار فولاد منطقه

ممانعت سازمان راه آهن اکراین به دلیل بحران و جنگ داخلی از دریافت و حمل محموله ها در اغلب ایستگاه های قطار در شرق اوکراین همچنان پابرجاست. به گزارش ایفنا، در نتیجه برخی از کارخانه های اوکراینی با کمبود سنگ آهن و زغال سنگ روبرو شده اند که بر صادرات محصولات نیمه تمام فولادی و چدن آنها در آینده نزدیک تاثیر منفی می گذارد.در این بین برخی از خطوط تولید با کمبود سنگ آهن مواجه شدند. برخی مجبور شدند تولید چدن را متوقف کنند. خبرهایی از بازار قراضه در منطقه آسیا بگوش می رسد که گویا روند افت این بازار با شیب ملایم تر فعلا ادامه داشته باشد به عنوان مثال خریدارها ی ترکیه قیمت درخواستی 220 دلار را نمی پذیرند و معتقدند اگر روند بازار همین طور بماند شاید قیمت قراضه به کمتر از 220 دلار هم برسد. از سوی دیگر بر اساس اخبار منتشر شده رسانه متال اکسپرت دامنه قیمتی برای شمش CIS در ماه اینده میلادی در محدوده 310 دلار اعلام شده است .

خبرهای کوتاه داخلی :

امروز قرار بود عرضه بلوک 73% ذوب آهن انجام شد در ابتدای صبح مشاور رییس سازمان خصوصی سازی جناب سبحانی اعلام کرده بودند که برای این عرضه چند خریدار وجود دارد اما حدود ساعت 10.30 از سوی ناظر تالار اعلام شد که به دلیل عدم وجود تقاضای موثر این عرضه فعلا منتفی شده است شایان ذکر است که اگر سهام داران مجددا درخواست عرضه داشته باشند امکان دارد این عرضه در زمان دیگری که متعاقبا اعلام خواهد شد عرضه گردد از سوی دیگر ذوب اهن اعلام کرد که قصد دارد فردا میلگرد 12 آجدار را در قیمت 1470 تومان در بورس کالا عرضه کند . همچنین میلگرد کویر کاشان بدون داشتن متقاضی معامله نشد در خبر دیگر به گزارش چیلان آنلاین، با توجه به اتمام دوره پنجم هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در چهارم تیرماه سال جاری، مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن که با انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره و مراسم افطاری نیز همراه خواهد بود، فردا دوشنبه، 31 خرداد ماه در هتل همای تهران برگزار می شود.

خبرهای بازار آهن:

روند عمومی قیمت ها در بازار آهن امروز به سمت تثبیت قیمت ها گرایش داشت و اکثر عرضه کنندگان با اعلام تقریبی ثبات قیمت ها معاملات خود را بصورت توافق بر سر نرخ در معامله قطعی انجام داده اند در بعضی مبادی میلگرد نیز ( همانطوری که در گزارش نیمروزی بیان شد ) شاهد افزایش نرخ بودیم که بیشتر منطقه ای و اختصاصی بود و چندان تاثیری بر جوعمومی بازار نگذاشت . از بازار شمش نیز خبر رسیده است که دامنه قیمت های شنیده شده در بازار بین 1290 تا 1340 تومان بوده ولی حجم تقاضا نسبت به روز گذشته کمی کاهش یافته است یکی از معامله گران این حوزه معتقد است که اگر روند قیمت تا پایان امروز همچنان ثابت و پایدار بماند احتمالا در روز آینده شاهد افزایش حجم تقاضا خواهیم بود از دیگر خبرهای بازار آهن امروز می توان کاهش چندگانگی قیمت های میلگرد ذوبی را عنوان کرد که این خود می تواند به تثبیت قیمت ها کمک کند در چند روز اخیر در حوزه میلگرد های ذوبی شاهد اعلام نرخ های متفاوت بسته به نحوه پرداخت بودیم که به نظر می رسد این اقدام امروز تقلیل یافته است.

گزارش بازار فولاد به نقل از مرکز خدمات فولاد – ایفنا:

سنگ آهن:در هفته ای که گذشت آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین 51 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد. در حالی که یک هفته قبل به 51 دلار و 70 سنت رسیده بود. در طول هفته گذشته نوساناتی داشت و کمتر از 50 دلار هم شد ولینهایتا با افزایش خرید ها علی رغم رکود بازارهای فولاد 51 دلار شد.چون قیمت های فعلی فولاد برای فولادسازان چینی سوددهی ندارد بسیاری ترجیح می دهند سنگ آهن نخرند و موجودی انبارها را حتی در صورت افت قیمت بیشتر سنگ آهن پایین نگه دارند. در حال حاضر در بازار هیچ نشانه ای برای بالا یا پایین بردن چشمگیر قیمت سنگ آهن دیده نمی شود.

قراضه

ایفنا:متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین کلاس 1 و2 در ترکیه 230 دلار هر تن سی اف آر شنیده شد در حالی که یک هفته قبل تا 260 دلار هم قیمت داده می شد. قراضه اروپا 240 تا 245 دلار بود و خریدارن ترک در 225 دلار هر تن سی اف آر درخواست خرید می دادند. قراضه دریای بالتیک نیز 226 دلار هر تن سی اف آر شنیده شده است. در کل بازار در ابهام بود.

متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس یک در بازار داخلی امریکا نسبت به هفته قبل تا 5 دلار هر تن افت داشته به 220 دلارو 17 سنت هر لانگ تن رسید. قیمت قراضه خرد شده نیز از 293 دلار به 270 دلار هر لانگ تن کاهش یابد. بازار قراضه جنوب اروپا روندی نزولی دارد و اخیرا قیمت 30 یورو افت داشته به 215 یورو هر تن رسیده است.

در خاور دور کره جنوبی برای خرید قراضه از ژاپن به دنبال 187 دلار هر تن فوب بود. متوسط قیمت قراضه وارداتی خلوص 20-80 در خاور دور 230 تا 235 دلار هر تن سی اف آر بود در حالی که یک هفته قبل تا 220 دلار هم قیمت داده می شد.

بیلت

ایفنا:بیلت صادراتی سی آی اس آخرین بار هفته گذشته 310 دلار هر تن فوب ثبت شد در حالی که یک هفته قبل 313 تا 320 دلار هر تن فوب بود. 5 ماه متوالی است که بیلت سی آی اس با افت تقاضا روبروست از این رو فعالان بازار معتقدند روند نزولی تداوم خواهد داشت.آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین 281.42 دلار هر تن درب کارخانه بود. قیمت صادراتی بیلت سایز 150 میلیمتر با 8 دلار بهبود به 288 تا 290 دلار هر تن فوب رسید. در جنوب شرق آسیا بیلت چین 288 تا 290 دلار هر تن فوب معادل 305 تا 315 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد که 3 تا 8 دلار بهبود داشت.

بیلت در بازار ایران

ایفنا:هفته گذشته قیمت بیلت ثابت ماند. سایز 120 میلیمتر طول 6 متر از 1270 تا 1310 تومان با مالیات ارزش افزوده پیشنهاد می شد و سایز 150 میلیمتر از 1350 تا 1380 تومان هر کیلو بود. محصولات ارفع و فولاد خوزستان در بازار عرضه نمیشد ولی محصول خراسان در قیمت 1350 تومان هر کیلو عرضه شد ولی به علت رکود بازار مقاطع خریدار جدی در بازار نبود. زمزمه هایی از کاهش قیمت شمش شنیده میشود. بعضی کارخانه های خصوصی حاضر به تخفیف هستند در حالی که ماه مبارک رمضان، گرما و فصل تعطیلات، رکود را تشدید کرده است اما از آنجا که قیمت شمش تابع عوامل دیگر است، دولت به عنوان بزرگ ترین عرضه کننده شمش نه به سادگی و نه به سرعت قدرت پائین آوردن قیمت را ندارد، ضمن آن که دلیلی هم برای این کار نیست. به جای پائین آوردن قیمت شمش و تخریب بازار، شمش ها را می توان در قیمت های ارزان صادر کرد هم تشویق دارد هم ارز آوری دارد . مهمترین حسن این کار حفظ بازار داخلی است. بازاری که در آن نقدینگی به شدت محدود است و با توجه به مسایل مالیاتی و پولشوئی انگیزه به فعالیت اقتصادی در آن محدود می باشد.

مقاطع

ایفنا:در هفته گذشته تقاضای میلگرد صادراتی سی آی اس در سطوح پایینی باقی ماند. متوسط قیمت میلگرد صادراتی 360 تا 400 دلار هر تن فوب ثبت شد در حالی که هفته قبل 400 دلار بود.اخیرا بازار میلگرد چین وضعیت روشنی نداشته برخی قیمت را پایین آوردند چون تقاضا پایین بود. برخی دیگر نیز قیمت را بالا بردند یا ثابت نگه داشتند.

اغلب عرضه کننده ها میلگرد صادراتی را 300 تا 310 دلار هر تن فوب پیشنهاد می دادند.در بازار داخلی آمریکا قیمت میلگرد 562 دلار هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات بود. قیمت وارداتی نیز در حدود 382 دلار هر شورت تن سی آی اف در ثبات ماند.

در شمال اروپا نیز میانگین قیمت میلگرد بازار داخلی 465 یورو هر تن درب کارخانه بود که 3 یورو افت داشت.

مقاطع در بازار ایران

ایفنا:قیمت مقاطع ثابت بود. متوسط قیمت میله گرد 14 تا 25 در اصفهان اول هفته 15400 ریال بود که تا آخر هفته تغییری نکرد. محصول نیشابور 15250 ریال عرضه می شد که آن هم تغییر جدی نداشت. تقاضا به حداقل خود رسیده و مصرف واقعی نیست،اما از طرف دیگر تولید و عرضه هم به شدت کاهش یافته است. ادامه این وضعیت می تواند برای بانک ها خطرناک باشد چرا که تولیدکنندگان فولاد با این نسبت بازدهی نمی توانند هزینه های خود را پوشش دهند.قیمت انواع نبشی و ناودانی تقریباً ثابت بود و تغییری نداشت.

عده ای از دست اندرکاران انتظار دارند قیمت ها کاهش یابد ولی واقعیت اینست که قیمت ها با کف خود فاصله جدی ندارد. علیرغم بازارسازی های بعضی گروه ها، نوسان قیمت در واقع حفظ وضع موجود است و نمی توان با این شرایط تقاضا به هفته های پیش رو امید بست. ظاهراً سناریوی سال گذشته در حال تکرار است. دولت برای کاهش تورم رکود را وسعت می بخشد،بنابراین تولیدکنندگان فولاد باید در انتظار تک رقمی شدن نرخ تورم باشند. بعد از آن شاید در نیمه دوم امسال بهبودی در شرایط بازار دیده شود.

ورق

ایفنا:اخیرا بازار ورق امریکا در ثبات بوده است و خریداران تنها در صورت نیاز به دنبال معامله هستند. آخرین قیمت ورق گرم در بازار داخلی آمریکا 630 تا 640 دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. متوسط قیمت ورق گرم وارداتی به امریکا نیز 510 دلار هر شورت تن سی آی اف بود و در ثبات ماند.

آخرین قیمت ورق گرم در بازار داخلی شمال اروپا 3 یورو رشد داشته 419 یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد. در جنوب اروپا نیز قیمت ورق گرم 420 یورو هر تن درب کارخانه بود و تولید کننده ها در 420 تا 430 یورو پیشنهاد می دادند. قیمت ورق گرم وارداتی در اروپا 445 تا 460 یورو هر تن سی اف آر است.متوسط قیمت ورق گرم وارداتی در منطقه آسه آن آخرین بار 381 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد که 6 دلار بهبود داشته است. بازار فعالیتی ندارد و همه در انتظار به سر می برند.

ورق گرم صادراتی سی آی اس تقاضای مطلوبی نداشت از این رو هفته گذشته از 420 دلار به 380 تا 385 دلار هر تن فوب رسید. آخرین قیمت ورق گرم سی آی اس در اروپا نیز بین 410 تا 425 یورو هر تن سی اف آر ثبت شد.ورق گرم صادراتی چین نیز هفته گذشته 332 دلار هر تن فوب و در ثبات بود.

ورق در بازار ایران

ایفنا:قیمت ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر رول اول هفته در انزلی 1760 تومان و در بندرامام 1730 تومان بود. در آخر هفته قیمت در انزلی تقریباً تغییری نکرده بود ولی در بندرامام با 30 تومان کاهش روبرو شد. علت این کاهش قیمت تنها عرضه نیست بلکه بیشتر مشکل در بعد تقاضاست که بسیار ضعیف است.

ورق های گرم ضخامت 2 تا 10 میلیمتر محصول مبارکه تغییر جدی نداشت. در این هفته نشستی بین مبارکه و دیگر کارخانه ها برای عرضه ورق بود توافق هایی هم حاصل شد که اگر اجرائی شود. ولی این نشست ها یک نقطه امیدواری دارد و آن اینست که قدرت انحصاری و بلا منازع فولاد مبارکه زیر سئوال رفته است و همین امر می تواند این کارخانه مادر را به تجدید نظر در سیاست هایش وادار کند.

ورق های 10 میلیمتر به بالا با محدودیت عرضه کاویان و اکسین روبرو بود. عرضه محدود محصولات چینی به داد بازار این کالاها رسیده ولی ضخامت های 6 تا 12 میلیمتر روسی در بندرانزلی پیشنهاد میشود که نمی تواند روی بازار تاثیر جدی بگذارد چون قیمت آن ها نزدیک به مبارکه است.ورق های ضخامت 15 میلیمتر به بالا با ثبات قیمت روبرو بود اما تقاضای آن ها بسیار ضعیف است.

اکثر دست اندرکاران امیدوارند بعد از ماه مبارک رمضان گشایش در کارها صورت گیرد در غیر این صورت شرایط امسال بسیار بدتر از سال قبل خواهد بود.

ورق سرد در هفته گذشته تحرک کمی نشان داد متوسط قیمت از 1950 تومان به 2050 تومان رسید. علت این امر آن بود که قزاق ها قیمت تحویل ماه جولای را در 420 دلار تحویل انزلی نگه داشتند با این حال تقاضا محدود است و آن ها هم مجبورند قیمت ها را باز هم پائین بیاورند این بار زیر 380 دلار . چرا که با این قیمت و نرخ های فعلی بازار، فروشنده ها حاضر به ریسک برای واردات نیستند.بازار ورق گالوانیزه همچنان با رکود روبرو بود و قیمت ها تا 20 تومان هر کیلو افت کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24