Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون اول قوه قضائیه گفت: سال گذشته ریاست بازرسی کل کشور درباره آلودگی هوا گزارشی اجمالی تهیه و خطاب به ریاست جمهور ارسال و اعلام کرد که یکسری از دستگاه‌ها در این رابطه کاستی داشتند و تذکراتی داده شد.

به گزارش خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در حال برگزاری است درباره برنامه‌های قوه‌قضائیه در هفته قوه‌قضائیه اظهار کرد: در هفته قوه‌قضائیه همایشی با حضور سران سه قوه، مقامات لشکری و کشوری و تعدادی قابل توجهی از دستگاه‌های مختلف و در حضور رسانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دومین برنامه از این هفته تعدادی از مدیران و مسئولان قوه‌قضائیه خدمت مقام معظم رهبری می‌رسند و گزارشی توسط ریاست قوه خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود. در این دیدار از رهنمودهای ایشان استفاده لازم خواهد شد. مسئولان قوه از این ملاقات استفاده بزرگی می‌برند.

1- رسیدن خدمت ولی‌امر مسلمین و بهره‌مندی از سخنان ایشان که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و با توجه به اینکه این دیدار در ماه مبارک رمضان است و در آستانه افطار صورت می‌گیرد، افطار را خدمت ایشان خواهیم بود.

2- رهنمودهای ایشان که سیاست کلی را براساس قانون اساسی تعیین می‌کند و نظرات ایشان را می‌شنویم که چراغ راه ما برای آینده است.

معاون اول قوه قضائیه به حضور در مرقد امام راحل(ره) و تجدید میثاق با بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران در هفته قوه قضائیه اشاره کرد و تصریح کرد: اعتقاد داریم امام زنده است. در این دیدار می‌رویم با احیاگر شرف اسلامی تجدید پیمان کنیم و بگوییم تا پایان در جهت تحقق آرمانهای اسلام ناب ایستاده‌ایم، هرگونه سختی را به جان می‌خریم و آمده‌ایم که تجدید پیمان کنیم و بگوییم تا آخر در پیروی از ولی فقیه باقی خواهیم ماند.

وی افزود: هرآنچه که ما داریم از برکت شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های آنهاست. در هفته قوه قضائیه برنامه در جهت دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان خواهیم داشت. تعداد 255 یا 225 شهید در قوه قضائیه از آیت‌الله بهشتی تا آیت‌الله قدوسی و... داریم. بیش از 5 هزار رزمنده در قوه قضائیه داریم و مجموع شهدا، جانبازان، آزادگان در قوه قضائیه حدود 16 هزار نفر است.

سخنگوی دستگاه قضا به برنامه دیگر قوه قضائیه در هفته پیش‌رو اشاره داشت و گفت: حضور بیشتر در مجامع عمومی مانند مساجد، نماز جمعه، رسانه ملی، گفت‌وگو با رسانه‌های محلی و حضور در میان مردم از دیگر برنامه‌های مسئولان قوه قضائیه است. شنیدن و گفتن با مردم، رساندن نقطه‌نظرات با مردم و استفاده از نقطه‌نظرات آنها از دیگر برنامه‌های مسئولان قوه قضائیه است.

وی افزود: حضور بیشتر مسئولان قوه قضائیه با زیرمجموعه‌های دستگاه قضا نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است و ممکن است این حضورها سرزده باشد که البته در طول سال نیز اتفاق می‌افتد اما در هفته پیش رو بیشتر خواهد بود. این حضور مسئولان برای این است که با مردم در دادگستری و سازمانهای وابسته دیدار داشته باشند، راه‌اندازی و اشکالات کار را ببیند.

محسنی اژه‌ای افزود: یکی از مسائلی که در سال 94 روی آن متمرکز بودیم و در سال 95 نیز روی آن تمرکز قرار دارد و قانون اساسی و وجدان انقلابی آن را بر دوش ما گذاشته است بند سوم 156 قانون اساسی است که در آن احقاق حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع ذکر می‌شود. بنابر این یکی از اولویت‌های ما در سال گذشته و امسال آنچه که مربوط به سلامت جان و روح مردم است، قرار دارد و از ظرفیت مدعی‌العموم در این قضیه می‌توان استفاده و بهره‌برداری کرد.

مبحث دیگری که معاون قوه قضائیه در نشست خبری به آن اشاره داشت راجع به آلودگی هوا بود.

وی با بیان این مطلب که سال گذشته به بازرسی کل کشور دستور داده شد که راجع به آلودگی هوا گزارشی تهیه کنند، خاطرنشان کرد: ریاست سازمان بازرسی کل کشور گزارش اجمالی در رابطه با آلودگی هوا تهیه و خطاب به ریاست جمهور ارسال و در آن گزارش اعلام کرد که یکسری از دستگاه‌ها در رابطه با مسئله آلودگی هوا کم و کاستی داشتند و وظیفه خود را به درستی انجام ندادند امسال نیز این موضوع پیگیری خواهد شد.

اژه‌ای ادامه داد: آلودگی زمین و تخریب محیط زیست از دیگر اولویت‌های قوه قضائیه است و مدعی‌العموم در این رابطه باید با حساسیت ویژه اقدام خواهد کرد. قوه قضائیه نسبت به سلامت غذا نیز حساس است. شاهد بودیم که برخی از درمانگا‌ه‌ها و بخشی از بیمارستان‌ها پلمپ شد؛ بسیاری از کسانی که در توزیع مواد غذایی سهل‌انگاری داشتند یا خلافی داشتند دادستان در این زمینه ورود پیدا کرد.

وی با اشاره به کارخانه‌ تولید شیری که در کرمان شیر فاسد تولید می‌کرد، اظهار داشت: چند نفر از عوامل آن کارخانه روزهای قبل مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند و قرار است امروز نیز مسئول آنجا مورد تحقیق قرار بگیرد. ما در رابطه با مصداق‌هایی که مربوط به سلامت جسمی و روحی مردم است نظارت و حساسیت ویژه‌ای داریم. مجاز نیستیم که دست روی دست بگذاریم که فحشا و منکر رواج پیدا کند. طبق قانون اساسی مسئولان باید از هرگونه مظاهر فساد جلوگیری کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24