Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علی عسکری مدیرعامل سرمایه گذاری امید و سهامدار عمده گوهران توضیح داد: این شرکت جزء شرکت های بورسی ما محصسوب می شود و علیرغم این که هنوز وارد بازار نشده تمام سهامداران آن بورسی بوده و همچنین ازپرتفوی بورسی برخوردار است.بر اساس محاسبات NAVشرکت تا تاریخ ٩۵.٠٣.٢۴ معادل ١٣١۶ریال بوده است. همچنین همانطور که گفته شد ارزش روز شرکت ٢۴۵میلیارد تومان است که فردا عرضه خواهد شد...

«گوهران» معارفه شد!

فردا؛ 5درصد سهام شرکت گوهران امید معادل 200میلیون توسط سرمایه گذاری امید عرضه خواهد شد.

بهنام محسنی مدیر بازار فرابورس امروز در یک نشست خبری گفت:نماد شرکت 200میلیاردی گوهران امید با 2میلیارد سهم ، در بازاراول درج شده و با توجه به وضعیت بازار 5درصد از سهام شرکت فردا عرضه اولیه می شود.

وی افزود: از 100میلیون سهم قابل عرضه 50میلیون در فرآیند کشف قیمت واگذار شده و 50میلیون سهم هم نیز به معامله گران برخط اختصاص دارد.

در ادامه علی عسکری مدیرعامل سرمایه گذاری امید و سهامدار عمده گوهران توضیح داد: این شرکت جزء شرکت های بورسی ما محسوب می شود و علیرغم این که هنوز وارد بازار نشده تمام سهامداران آن بورسی بوده و همچنین ازپرتفوی بورسی برخوردار است.بر اساس محاسبات NAVشرکت تا تاریخ 95.03.24 معادل 1316ریال بوده است،همچنین همانطور که گفته شد ارزش روز شرکت 245میلیارد تومان است که فردا عرضه خواهد شد.

به گفته وی، 5درصد از سهام شرکت فردا عرضه شده و 5درصد مابقی به درخواست فرابورس انجام می شود.

سیاوش وکیلی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گوهران امید گفت: سرمایه شرکت به 200میلیارد تومان رسیده است که مالک اصلی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بوده و 99.4درصد سرمایه گذاری های شرکت در سهام شرکت های بورسی است.

وکیلی درخصوص ترکیب دارایی بورسی شرکت گفت: با احتساب خروج فولاد از پرتفوی شرکت،254میلیارد تومان ارزش روز دارایی های شرکت است که 29درصد آن محصولات شیمیایی،15درصد در رایانه و فعالیت های وابسته به آن ،10درصد ماشین آلات و دستگاه های برقی،9درصد مواد و محصولات دارویی،7درصد عرضه آب و گاز و بخار آب گرم،7درصد بانک ها و موسسات اعتباری،5درصد شرکت های چند رشته صنعتی و 18درصد در سایر سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهم به سهام عمده خود در شرکت اشاره نمایم می توان به سهام شرکت های کارت اعتباری ایران کیش ،صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، ایران ترانسفو، پتروشیمی جم ، پتروشیمی مبین، پارسان، دارویی تامین و گروه مدیرت سرمایه گذاری امید اشاره کرد.

وکیلی اذعان داشت: از شرکت های مهم دیگری که نام برده شده پتروشیمی خلیج فارس و جم است که در واقع نیاز به شناخته شدن ندارند و کاهش قیمت های جهانی را پشت سر گذاشته و در یک جریان نقدی پایداری قرار دارند و قابلیت تقسیم سود بالا برای شرکت وجود دارد ، در کل ما روی شرکتی به صورت یک صندوق سرمایه گذاری می کنیم که درصد تقسیم سود بالا و بنیادی قوی داشته باشد.

مدر عامل گوهران امید در خصوص سود و NAV این شرکت گفت: شرکت های سرمایه گذاری از دو منظر سود پیش بینی شده و ان ای وی دیده می شوند. با توجه به معامله فولاد قبل از عرضه اطلاعات خود را به کدال خواهیم داد. برای سال مالی 95.09.30معادل 453ریال سود پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: از منظر NAVهم با توجه به این که بیشتر پرتفوی شرکت بورسی است به راحتی مصاحبه می گردد که معادل 1316ریال بوده که این شفافیت ریسک عدم دسترسی به اطلاعات را کاهش می دهد.

وی در خصوص افزایش سرمایه شرکت گفت: شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات دارد که به تصویب هیات مدیره شرکت رسیده است و پس از عرضه مقدمات آن و دریافت مجوز نهایی می شود.وکیلی افزود: شرکت برنامه ایجاد صندوق بازار گردانی دارد که از مجموعه امید به گوهران محول می شود.

علی عسکری هم در پاسخ به این سوال که امید برنامه ورود شرکت های دیگری را به بازارسرمایه دارد؟ گفت: تا پاییز امسال شرکت تامین سرمایه امید به عنوان نخستین شرکت تامین سرمایه وارد بورس می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24