Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وکیلی درخصوص ترکیب دارایی های بورسی شرکت گفت: با احتساب خروج فولاد مبارکه از پرتفوی شرکت، مبلغ ٢۵٠ میلیارد تومان ارزش روز دارایی های شرکت است که ٢٩درصد آن محصولات شیمیایی،١۵درصد رایانه و فعالیت های وابسته به آن ،١٠درصد ماشین آلات و دستگاه های برقی،٩درصد مواد و محصولات دارویی،٧درصد عرضه آب ، گاز و بخار آب گرم،٧درصد بانک ها و موسسات اعتباری،۵درصد شرکت های چند رشته صنعتی و ١٨درصد در سایر صنایع سرمایه گذاری شده است. به عبارتی شرکت با توجه به رویکردش مبنی بر عرضه سهامش در فرابورس اقدام به اصلاح ساختار کرده و ١.۵درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه را به ارزش ١٨٠میلیارد تومان در بازار سهام به فروش رسانده است. در گذشته این سهام باعث می شد که نزدیک به ۵٠ درصد پرتفوی شرکت را فلزات اساسی تشکیل دهد که با این فروش و اصلاح ساختار به یک شرکت کاملا شفاف در حوزه واسطه گری مالی تبدیل شده ایم...

چرا می گویند «گوهران» شفاف ترین سرمایه گذاری است!؟

5 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید در حالی فردا برای کشف قیمت در فرابورس ایران عرضه می شود که مدیرعامل این شرکت آخرین وضعیت حال و آینده «گوهران» را تشریح کرده است.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،سیاوش وکیلی، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: گوهران امید با سرمایه اولیه 50میلیون تومان در سال 83 تاسیس شده که پس از دو مرحله افزایش سرمایه، سرمایه شرکت هم اکنون به 200میلیارد تومان رسیده است. شرکت پس از احراز کلیه شرایط پذیرش در شهریور سال 94 به عنوان یکصد و بیست و یکمین نماد معاملاتی فرابورس و پنجاه و یکمین شرکت در بازار اول پذیرش شده است.

وی افزود: مالک اصلی شرکت، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بوده و 99.4درصد سرمایه گذاری های شرکت در سهام شرکت های بورسی است و تنها 0.6درصد آن غیر بورسی است.

ترکیب دارایی های «گوهران»

وکیلی درخصوص ترکیب دارایی های بورسی شرکت گفت: با احتساب خروج فولاد مبارکه از پرتفوی شرکت، مبلغ 250 میلیارد تومان ارزش روز دارایی های شرکت است که 29درصد آن محصولات شیمیایی،15درصد رایانهو فعالیت های وابسته به آن ،10درصد ماشین آلات و دستگاه های برقی،9درصد مواد و محصولات دارویی،7درصد عرضه آب ، گاز و بخار آب گرم،7درصد بانک ها و موسسات اعتباری،5درصد شرکت های چند رشته صنعتی و 18درصد در سایر صنایع سرمایه گذاری شده است. به عبارتی شرکت با توجه به رویکردش مبنی بر عرضه سهامش در فرابورس اقدام به اصلاح ساختار کرده و 1.5درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه را به ارزش 180میلیارد تومان در بازار سهام به فروش رسانده است. در گذشته این سهام باعث می شد که نزدیک به 50 درصد پرتفوی شرکت را فلزات اساسی تشکیل دهد که با این فروش و اصلاح ساختار به یک شرکت کاملا شفاف در حوزه واسطه گری مالی تبدیل شده ایم.

فقط بنیادی می خریم

وی از شرکت های کارت اعتباری ایران کیش، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران ترانسفو، پتروشیمی جم، پتروشیمی مبین، نفت و گاز پارسیان، هلدینگ دارویی تامین و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به عنوان دیگر شرکت های ارزنده حاضر در پرتفولیوی شرکت یاد کرد.

وکیلی با بیان این که در چندماهه اخیر اصلاح پرتفولیوی صورت گرفته و استراتژی کلی شرکت، سرمایه گذاری در سهام با قیمت بنیادی و پشتوانه محکم و عدم قرار گیری در وضعیت اخذ کرسی های هیات مدیره بوده، خاطرنشان ساخت:این استراتژی سبب شده شرکت چابکی بیشتری داشته و سهامی را انتخاب کنیم که جز صنایع پیشرو در بازار بوده و درصد تقسیم سود بالایی داشته باشد.

این مقام اجرایی در سرمایه گذاری توسعه گوهران امید درخصوص شرکت های موجود در پرتفولیوی «گوهران» به مالکیت حدود 9 درصدی در «رکیش» اشاره کرد و توضیح داد: کارت اعتباری ایران کیش یکی از شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت است که از بانک مرکزی مجوز داشته و به بانک های طرف قرارداد خدمات ارائه می دهد. سهم از بازار این شرکت بر اساس تعداد و مبلغ تراکنش ها در سال 94 حدود 6.5درصد از حیث اعداد تراکنش و حدود 30درصد از حیث مبلغ تراکنش در میان شرکت های مشابه است.از سویی دیگر گفته می شود که بانک سپه به دنبال افزایش سهم خود در این شرکت است و به این ترتیب انتظار می رود در آینده تراکنش های بیشتری را هم داشته باشد. از نظر مبلغ تراکنش این شرکت در رتبه دوم قرار دارد و در پایان سال 94 تعداد تراکنش های آن به عددی نزدیک به 6میلیارد و 300میلیون تراکنش رسیده که به طور متوسط 50درصد بیش از سال 93 بوده و در سه سال گذشته هم میزان تراکنش های آن همیشه رشد قابل ملاحظه ای داشته است. با فرض این که بخواهیم سهم از بازار شرکت حفظ شود و هیچ گونه تغییر دیگری اتفاق نیفتد توانایی تعدیل برای نماد قابل تصور است و قابلیت پرداخت سود نقدی را خواهد داشت.

وکیلی در ادامه گفت:از دیگر شرکت های مهم پرتفوی، سهام شرکت های پتروشیمی خلیج فارس و جم است که در واقع نیاز به شناخته شدن ندارند و کاهش قیمت های جهانی را پشت سر گذاشته و در یک جریان نقدی پایداری قرار دارند. نسبت قیمت به NAV «فارس» بیش از 80درصد و ریسک عمده ای هم برای شرکت وجود ندارد و قابلیت تقسیم سود بالا برای شرکت وجود دارد. در کل ما روی شرکت های با درصد تقسیم سود بالا و شرایط بنیادی قوی سرمایه گذاری کرده ایم.

وی تصریح کرد: پتروشیمی جم نیز به لحاظ ظرفیت از بزرگترین شرکت های پتروشیمی ایران است و با توجه به انتظار افزایش قیمت نفت پیش بینی می شود این شرکت نیز توان محقق کردن کامل سود پیش بینی شده خود را داشته باشد و همچنین قابلیت تقسیم سود تا 90درصد در شرکت دیده می شود.

به گفته وی، از دیگر شرکت های پتروشیمی می توان به «مبین» که یکی از مهمترین یوتیلیتی های متمرکز دنیا است اشاره کرد که طرح های در دست اجرا در منطقه پارس داردکه به حجم محصولات تولیدی شرکت اضافه می شود.همچنین قراردادهای بلند مدتی با پردیس،کاویان، آریا ساسول و مهر بسته است.این شرکت در وضعیت مناسبی است و توان تعدیل مثبت 30درصدی را دارد.همچنین توانایی تقسیم سود 90درصدی نیز در آن وجود دارد.

خالص ارزش دارایی ها پس از خداحافظی با «فولاد»؟

مدیر عامل گوهران امید در خصوص سود و NAV این شرکت هم گفت: شرکت های سرمایه گذاری معمولاً از دو منظر سود پیش بینی شده و NAV ارزیابی می شوند.با توجه به معامله سهام شرکت فولاد مبارکه، قبل از عرضه عمومی سهام شرکت، اطلاعات نهایی در کدال درج شده است. همچنین برای سال مالی منتهی به 95.9.30 مبلغ 453ریال سود به ازای هر سهم پیش بینی شده است. اما از منظر NAVهم با توجه به این که عملاً تمام پرتفوی شرکت، بورسی است به راحتی قابل محاسبه است که معادل 136تومان بوده و این درجه از شفافیت، ریسک عدم دسترسی به اطلاعات را کاهش می دهد.

وی در خصوص افزایش سرمایه شرکت گفت: شرکت، افزایش سرمایه 50 درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات را در برنامه خود دارد که به تصویب هیات مدیره شرکت رسیده است و پس از عرضه اولیه مقدمات مربوطه انجام و با دریافت مجوز از مبادی ذی ربط، نهایی خواهد شد.

یادآور می شود، 5 درصد از سهام سرمایه گذاری توسعه گوهران امید فردا (یکشنبه) برای کشف قیمت در فرابورس ایران عرضه اولیه خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24