نهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه بیستم لغایت بیست و سوم تیرماه سال جاری برگزار می شود و در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که به یک برند نمایشگاهی بین المللی تبدیل شده است...
دبیر کل کانون کارگزاران برگزاری نهمین نمایشگاه بازار سرمایه را فرصتی مناسب برای معرفی خدمات و توانمندی های صنعت کارگزاری عنوان کرد.
سید روح الله میر صانعی ، دبیر کل کانون کارگزاران درخصوص حضور کارگزاران در نمایشگاه تیرماه بورس، بانک و بیمه به خبرنگار بورس24 گفت:همانطور که می دانید نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برای کارگزاران می تواند مفید و موثر باشد و خدمات جدید ارائه نموده و مشتریان جدید خود را برای بازار سرمایه PRESENT نماید و این یک حوزه رقابتی برای کارگزاران است.
دبیر کل کانون کارگزاران در خصوص اقبال امسال کارگزاران به نمایشگاه بورس گفت:در نهمین دوره برگزاری نمایشگاه استقبال کارگزاران همانند سال های گذشته بوده است و هر سال همین میزان با کمی نوسان در نمایشگاه بین المللی حضور داشته اند.
وی گفت: کارگزاران دوسال رکودی را سپری کرده اند و به نوعی در نقطه سر به سر سود و زیان قرار دارند. در نتیجه شاید هزینه های نمایشگاه برایشان قابل توجه است و عملا درآمد های کانون هم از محل حق عضویت اعضا است و بودجه خاصی برای کمک به کارگزاران وجود ندارد.حال آن که حضور در نمایشگاه می تواند در جلب مشارکت مردم به سمت بازار سرمایه و معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری در بورس به عموم مردم مفید و موثر باشد.
این مقام صنفی در برابر این سوال که کانون چه نقشی در برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه دارد،پاسخ داد:به طور مستقیم نقش خاصی برای کانون تعریف نشده است،اما وظیفه خود می دانیم که حضور در نمایشگاه را به عنوان فرصتی مغتنم جهت ارائه پلت فرم های جدید و خدمات جدید صنعت کارگزاری و به عنوان راهکاری در جهت ترغیب مردم به سرمایه گذاری در بازار سهام به همه بازیگران بازار سرمایه توصیه کینم.
گفتنی است، مهمترین مشخصه و وجه تمایز نمایشگاه نهم نسبت به هشت دوره گذشته، بعد بین المللی آن است. همچنین بحث مهمی که در این نمایشگاه جریان خواهد داشت، موضوع تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه است. این رویکرد اولویت اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار است.
نهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه بیستم لغایت بیست و سوم تیرماه سال جاری برگزار می شود و در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که به یک برند نمایشگاهی بین المللی تبدیل شده است.تاکنون حدود 40 شرکت کارگزاری در نمایشگاه بورس به رزرو غرفه پرداخته اند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.