به امید تغییرات اساسی در بورس ها، زیر ساختارها، رویه ها، نرم افزارها، سخت افزارها و از همه مهمتر نگرش ها،حتی برای یک عرضه ی اولیه ١٠٠ هزار تومانی، حق با مشتری است!
حسین خزلی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «داستان پر غصه ی عرضه های اولیه و خرید آن لاین ها» به بهانه داغ شدن عرضه های اولیه در بازار سهام که از ابتدای سال جاری تاکنون در 4 مورد انجام شده نوشته است:
هر بار که اطلاعیه عرضه های اولیه می آید، خصوصاً زمانی که شرکت و تعداد سهم کم است! دست و دل همه ی ما در شرکت کارگزاری می لرزد!
داستان مشخص است و واضح
یک خیابان یک طرفه با عرض عبور فقط دو ماشین، در لحظات و ثانیه هایی، شاهد هجوم 200 خودرو (دقیقاً صد برابر و بعضا بیشتر) می شود.این وضعیت بغرنج برای کارگزاران بزرگ که تعداد مشتریان بیشتر و تعداد آنلاین های بیشتری دارد، دقیقاً بدتراست!
و این از ظلم هایی است که سال هاست معلوم شده و سال هاست که پیگیر رفع آن هستیم!
تعداد سفارش هایی که هر کارگزار از سرورهای واسط می تواند به هسته ی معاملات ارسال کند، محدود و مشخص است!و روزهای عرضه های اولیه وضعیت برای شرکت کارگزاری بانک کشاورزی که حدود 3 هزار مشتری آنلاین دارند، بحرانی و اسف ناک می باشد!
ما به سرعت و به شدت در صدد، گرفتن سرورها و نرم افزارهای اختصاصی برای خود هستیم!
اما لازم است از همین طریق پوزش و عذرخواهی این جانب و همکارانم را به خاطر عدم موفقیت در گرفتن سهمیه در عرضه های اولیه توسط سامانه آنلاین به اطلاع عموم مشتریان عزیزمان برسانم.
باور کنید، مشکل بورس و رویه های قدیمی و منسوخ آن است و جراتی که تغییر اساسی ایجاد کند، از مدیران ارشد رخت بر بسته
مشتری عزیز،ما را ببخشید!
حتی آن عزیزانی که با عصبانیت در روز عرضه واسپاری ملت به همکاران من در شعب مختلف و در ستاد شرکت تماس گرفتند و عصبانیت شان را با الفاظ زشت و بد بروز دادند.
من به شما حق می دهم، و خودم را در بخشی از این وضعیت مسئول می دانم.به امید تغییرات اساسی در بورس ها، زیر ساختارها، رویه ها، نرم افزارها، سخت افزارها و از همه مهمتر نگرش ها.
حتی برای یک عرضه ی اولیه 100 هزار تومانی، حق با مشتری است!
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.