به دنبال رونمایی از سامانه تعامل الکترونیکی کارگزاران فرابورس ایران فراسا در هفته گذشته، جلسات توجیهی کارگزاران با هدف آموزش نحوه انجام فرایندها از طریق این سامانه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، این جلسات طی 3 روز متوالی با حضور مدیران عامل و جمعی از مدیران معاملات کارگزاریها به منظور بیان ضرورتها، مزایا و اهداف این سامانه، آشنایی با نحوه ارسال درخواستها و مدارک و همچین دریافت پاسخ از طریق فراسا تشکیل شد.
بر این اساس، تمامی کاربران این سامانه باید پس از وارد کردن اطلاعات اولیه، تمامی درخواستها و همچنین مدارک لازم را به صورت الکترونیکی ارسال کرده و پاسخ خود را در کمترین زمان ممکن از همین طریق دریافت کنند.
این گزارش حاکی است، استفاده از سامانه الکترونیکی فراسا مزایای زیادی همچون حذف کاغذ از چرخه درخواستها و پاسخها، بالا بردن سرعت پاسخگویی، قابلیت پیگیری تمامی نامهها به صورت مکانیزه و حذف فرایندهای موازی دارد و در گام اول به ایجاد یک بانک اطلاعاتی از کارگزاران عضو فرابورس ایران کمک میکند.
همچنین در گامهای بعدی توسعه فراسا، ارتباط موثر با سامانه سکنا و ستان برای تکمیل پایگاه داده معتبر، امکان دسترسی بورس تهران برای یکسان سازی رویهها، امکان رتبهبندی معاملهگران بر اساس سابقه کاری و امکان ارسال بخشنامهها و ابلاغیهها برای تمامی اعضا پیشبینی شده است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.