رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان معتقد است: در شرایطی که بازار خودرو در انحصار محصولات بی کیفیت دو شرکت ایران خودرو و سایپاست اجرای مصوبه شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت خودروهای داخلی، نادرست است...
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان معتقد است: در شرایطی که بازار خودرو در انحصار محصولات بی کیفیت دو شرکت ایران خودرو و سایپاست اجرای مصوبه شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت خودروهای داخلی، نادرست است.
محمد جعفری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شورای رقابت باید توضیح دهد که با چه استدلالی معتقد به رقابتی بودن تولید برخی از خودروهای داخلی است.
وی با بیان اینکه بازار خودرو هماکنون در انحصار دو شرکت ایران خودرو و سایپا است، خاطرنشان کرد: انحصار این دو خودروساز در حدی است که با کاهش یا افزایش تولید خود، قیمت خودرو در بازار آزاد را تعیین می کنند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادامه داد: در این شرایط اگر اختیار تعیین قیمت کارخانه ای خودرو نیز به خودروسازان داده شود دیگر سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.
وی افزود: آزادسازی قیمت خودرو به معنای گران شدن قیمت ها است و نباید اتفاق بیافتد. زیرا در حال حاضر نیز قیمت خودروهای داخلی گران است و مصرف کنندگان تمایلی به خرید با قیمتهای فعلی ندارند.
جعفری با بیان اینکه وظیفه شورای رقابت برخورد با انحصار موجود در بازار خودرو است، تصریح کرد: با این حال شورای رقابت به جای برخورد با انحصار با مصوباتی چون آزادسازی قیمت برخی خودروهای داخلی به دنبال قانونی جلوه دادن این انحصار است.
گفتنی است؛ اخیرا شورای رقابت مصوب کرد که "برای حداکثر سازی توان رقابت در بازار خودرو، هر خودرویی که با توجه به تعرفه های وارداتی و خودروهای جایگزین در کلاس خود از قدرت رقابتی مناسبی برخوردار باشد به تدریج از نظام قیمت گذاری خارج می شود".
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.