Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ناصر آخوندی قائم مقام مدیر عامل گروه سایپا در امور سرمایه‌گذاری و شرکت ها در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ به شایعه دو مرحله بودن اعلام تعدیل مثبت سایپا پاسخ داده و می گوید: تا چهارشنبه تعدیل مثبت سایپا از محل عملیات شرکت در کدال منتشر می شود و تاثیر فروش ساپا کاشان به یک کمپانی خارجی هنوز در صورت های مالی سایپا محاسبه نشده است...

تعدیل مثبت سایپا دومرحله ای است

 طاها حشمتی - پس از آن که نماد گروه خودرو سازی سایپا امروز در بورس تهران متوقف شد،یک مقام اجرایی بلافاصله در گفت و گو با خبرنگار بورس24 دلیل این توقف را عنوان کرده و از تعدیل مثبت عملیاتی این شرکت خبر داده بود.علیرضا بادکوبه تاکید کرده بود که تعدیل مثبت خساپا عملیاتی است،این در حالی است که در بازار شایعه شده بود که این شرکت 8 تومان از محل عملیات و 17 تومان از محل فروش سایپا کاشان به کمپانی سیتروئن تعدیل دارد و عدد حدود 30 تومان را به عنوان سود سال 95 شرکت اعلام خواهد کرد.

اما حالا ناصر آخوندی قائم مقام مدیر عامل گروه سایپا در امور سرمایه‌گذاری و شرکت ها در گفت و گو با خبرنگار بورس24 به شایعه دو مرحله بودن اعلام تعدیل مثبت سایپا پاسخ داده و می گوید: تا چهارشنبه تعدیل مثبت سایپا از محل عملیات شرکت در کدال منتشر می شود و تاثیر فروش سایپا کاشان به یک کمپانی خارجی هنوز در صورت های مالی سایپا محاسبه نشده است.

خبر تکمیلی:

ناصر آخوندی ، قائم مقام مدیر عامل گروه سایپا در امور سرمایه گذاری و شرکت‌ها در خصوص آخرین وضعیت  تعدیل مثبت نماد "خساپا" به خبرنگار بورس24 گفت: میزان تعدیل مثبت گروه سایپا هنوز مشخص نیست و تیم مالی شرکت در حال بررسی هستند و تا چهارشنبه میزان آن مشخص خواهد شد.

وی  در پاسخ به این سوال که آیا میزان این تعدیل مثبت 500درصد و از محل فعالیت عملیاتی شرکت و فروش سهام سایپا کاشان خواهد بود؟ گفت: این که  تعدیل از محل عملیات شرکت بوده، درست است. ولی اینکه درصد آن چه میزان باشد هنوز مشخص نیست. اگر هر نرخ دیگری اعلام شود ممکن است اطلاعات غلطی را به بازار القاء نماید. در هر حال میزان سود هرسهم  45ریال بوده که با تعدیل مثبت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

سود فروش سایپا کاشان ، محفوظ است...

وی افزود: تعدیل سود هر سهم گروه سایپا در بودجه حسابرسی نشده سال مالی 95 بدون احتساب سود حاصل از مشارکت سیتروئن در سایپا کاشان و یا فروش زمین و دارایی‌های ثابت خواهد بود.طبق اصول حسابداری تا زمانی که معامله سهام شرکت سایپا کاشان بین سیتروئن و گروه سایپا در بازار فرابورس ایران ثبت و تایید نشود، هیچ رقمی از این محل در سرفصل های مالی گروه سایپا قابل شناسایی نیست، بر این اساس طی دو هفته آینده نشستی مشترک با متولیان شرکت فرابورس به منظور انجام این معامله برگزار می‌شود.

تعدیل بعد،  زمان دیگری خواهد بود...

آخوندی درخصوص آخرین وضعیت  قرارداد سایپا با سیتروئن اظهار داشت:  19  ماه می ، حدود 10روز آینده قرار داد این دو شرکت  نهایی خواهد شد. پس از  عقد قرار داد آثار مالی آن در آینده مشخص  خواهد شد. همچنین همانطور که گفته شد فروش سایپا کاشان هنوز قطعی نشده و به همین دلیل نمی  توان زمان قطعی برای  تعدیل سود،  مشخص نمود.

به گفته وی؛ گروه سایپا از دارایی‌های ثابت مازاد بسیاری برخوردار است، اما با این همه بازاریابی و یا واگذاری آن ها فرایندی زمان بر و طولانی مدت خواهد بود، بنابراین  تاکید داریم که تعدیل مثبت سود گروه سایپا در بودجه 95 بدون احتساب قرارداد مشارکت سیتروئن و فروش دارایی‌های ثابت به بازار سهام اعلام خواهد شد.

 از این مقام مسئول پرسیدیم که با آزاد شدن حق تقدم های سایپا آیا برای شرکت مشکل فشار فروش ایجاد نمی شود؟ که اذعان داشت: به نظر نمی رسد که با آزاد شدن حق تقدم ها مشکلی برای سایپا ایجاد شود.  این سهم  توسط عرضه و تقاضا قیمت مناسب خود را پیدا می کند و بعید است که مشکلی ایجاد شود. هفته آینده آزاد سازی حق تقدم ها انجام می شود و ما فکر می کنیم اتفاقی نمی افتد که دچار ریزش قیمت سهام  شود. سایپا با تولید حداکثری و کاهش هزینه ها سهم مطمئنی برای سبد سهامداران است.

از وی پرسیدیم که، فروش "خمحرکه” و "رنا "در چه مرحله ای است؟ که عنوان کرد:  فروش این شرکت ها در حال مذاکره  بوده و به نتیجه نرسیده است. البته اگر به نتیجه برسد حتما از طریق کدال اطلاع رسانی می شود.

سایپا ، مطمئن حرکت می کند...

آخوندی در پاسخ به این سوال که آیا سایپا با این تعدیل مثبت باز هم مانند گذشته دیده خواهد شد ؟ بیان داشت:  در این خصوص بازار تصمیم گیری می کند. تنها چیزی که می‌توان عنوان کرد این است که ما با حضور مدیر عامل جدید و برنامه های گروه، آینده روشنی را برای سهامدارن در نظر داریم و مصمم هستیم تا سایپا در زمره شرکت های خوب بازار سرمایه قرار گیرد .

وی در خصوص وضعیت پیش فروش های شرکت نیز اذعان داشت: افزود: گروه سایپا تعهد پیش فروش 9 هزار دستگاه برلیانس را در دستور کار داشته که به جز 15 روز تاخیر بابت تعطیلات نوروز، روند فروش با استقبال خریداران روبرو بوده است و این در حالی است که فروش شرکت در فرودین ماه امسال معادل کل فروش شرکت در اسفند ماه سال گذشته بوده است.

به گفته وی، گروه سایپا با توجه به فروش مناسب شرکت در ماه های اخیر و در عین حال اصلاح ساختار مالی، کاهش هزینه، تمرکز خرید و مدیریت اقتصادی بنگاه ها، برنامه تامین مالی ارزان قیمت را دستور کارقرارداده و در نظر دارد، با تعامل از طریق بانک ها هزینه های مالی و وجوه التزام با نرخ سود 35 درصدی آن ها را با تسهیلات مالی برخوردار از نرخ سود 22 درصدی جایگزین کند.

این مقام مسئول در گروه سایپا در خصوص نشست نهایی گروه سایپا با بورس کالا برای انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق سلف و بدهی خودرو در روز شنبه هفته آینده گفت: نرخ سود این اوراق قابل انتشار 22 درصد خواهد بود که با احتساب نرخ کارمزد یک درصدی آن در مجموع می‌تواند منابع مالی مناسبی برای گروه سایپا با نرخ سود 23 درصدی فراهم کند. 

وی در مورد زمان برگزاری مجمع این شرکت هم تصریح کرد:  سود تحقق یافته گروه سایپا در پایان دوره مالی 94 به ازای هر سهم مبلغ 465ریال است که می تواند با توجه به در نظر گرفتن ذخایر احتیاطی از سوی حسابرس بین 450 ریال تا 465ریال نوسان کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24