Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ما سایپا را در گذشته عمدتا به صورت خرد در بازار خریده ایم. در کل آرایش پرتفولیوی ما همیشه در شرکت ها دایورسی فای شده است.باید بگویم دایورسی فیکشن پرتفوی ما حتما حفظ می شود اما این که کدام شرکت با چه شرکتی در آن صنعت جابجا شود این کار تحلیلی نیاز دارد که در حال بررسی و مطالعه هستیم...

مدیرعامل سرمایه گذاری ملی ایران صبح امروز به مناسبت چهلمین سالروز پذیرش این شرکت در بازار سهام به طور نمادین معاملات بورس تهران را استارت زد و زنگ شروع معاملات را در تالار حافظ نواخت.

علیرضا عسکری مارانی در حاشیه این مراسم نمادین در باره سیاست این حقوقی در سایپا و این که آیا باز هم فروشنده سهام این شرکت در بازار سهام خواهند بود،گفت:در مورد فروش سایپا قیمت سهم تعیین کننده تصمیم ماست و ما در سایپا درصد زیادی نداریم و در این سهم هیچ زمانی به عنوان یک سهامدار عمده نبوده ایم.

وی توضیح داد:ما سایپا را در گذشته عمدتا به صورت خرد در بازار خریده ایم. در کل آرایش پرتفولیوی ما همیشه در شرکت ها دایورسی فای شده است.باید بگویم دایورسی فیکشن پرتفوی ما حتما حفظ می شود اما این که کدام شرکت با چه شرکتی در آن صنعت جابجا شود این کار تحلیلی نیاز دارد که در حال بررسی و مطالعه هستیم.

عسگری مارانی در عین حال به صراحت گفت:ما در ونیکی برنامه جابجایی ایران خودرو با سایپا را نداریم وشرکت درصد خودش را در ایران خودرو دارد،حال ممکن است با کاهش قیمت باز هم خریدار باشیم و با رشد قیمت بفروشیم.در کل خبرنگاران روی سایپا حساس شده اند.ما در گذشته نیز سهام را خرد می خریدیم و بلوک می کردیم و به بخش خصوصی مناسب می فروختیم.

او همچنین گفت که ونیکی در روزهای آخر سال 94 به دنبال خرید بلوک مدیریتی خبهمن از طریق سه شرکت درمعرض فروش گذاشته شده بود که به دلایلی این معامله انجام نشد.

مجتبی فهیم هاشمی عضو هیات مدیره بانک تجارت نیز در این مراسم نمادین با تائید شایعه فروش بلوکی مدیریتی ونیکی به خبرنگار بورس24 گفت:برنامه فروش سهام سرمایه گذاری ملی ایران را داشتیم اما فعلا این برنامه از دستور کار خارج شده است.

خبر تکمیلی ...

 عسگری مارانی در خصوص وضعیت بازار سرمایه عنوان کرد: اگر اتفاقات خوب پس از برجام انجام شود که یک کار موفقیت آمیز است. به نظر بنده بازار می تواند پی بر ای بالاتری داشته باشد. همچنین باید مشکلات نرخ بهره بانکی، تجدید ارزیابی شرکت ها حل شود و باید هزینه استهلاک معافیت قابل قبول مالیاتی داشته باشد. همچنین نرخ ارز باید منطقی شود.

وی گفت: با توجه به بحث نابسامان اقتصاد جهانی باید واردات محدود شود. امسال سالی نیست که سود زیادی تقسیم کنیم . شرکت ها باید برای قوی تر شدن سود کمتری تقسیم نمایند. خود بانک مرکزی به عنوان لیدر باید بحث سپرده قانونی را پایین تر بیاورد. ما پیشنهاد دادیم که بانک مرکزی دارایی بانک ها را به جای پول نقد قبول نماید تا بانک ها در مبادلات بین المللی وارد عمل شوند.  باید سود بانکی مشمول مالیات شود و معافیت مالیاتی بیشتر در بخش تولید و اقتصاد شود. این اتفاقات اگر پیش بیاید بازار سرمایه ما درحال حرکت است.
وی در خصوص شفافیت اطلاعاتی نیز ادامه داد: سازمان بورس  با نظارت این شفافیت را ایجاد نماید تا شرکت ها از طرق مختلف نتوانند از این اطلاع رسانی گریز داشته باشند.
عسگری مارانی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست گذاری دولت در خودرو یی ها مورد پسند است؟ ابراز داشت: خودرویی ها در مورد لیزینگ و فروش جای بحث دارند. برای لیزینگ ما نیازمند تامین مالی هستیم. این 950هزار میلیارد تومان نقدینگی که در حال حاضر در بازار وجود دارد قفل است که باید به حرکت در آید. در نتیجه مهترین راه این است که سپرده قانونی کاهش یابد. اگر این سپرده قانونی کاهش یابد با کاهش آن و دریافت دارایی بانک ها به جای سپرده قانونی مشکل حل می شود.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در خصوص سیاست های شرکت در مورد فروش یا نگه داری سایپا گفت: قیمت تعیین کننده تصمیم گیری ما است. ما در سایپا درصد زیادی نداریم و حدود 2درصد می باشد که هیچ زمانی به عنوان سهامدار عمده  نبودیم. این سهام را نیز در گذشته عمدتا به صورت خرد خریده ایم.
وی افزود: از حدود 8 سال گذشته در صنایع اصل 144 پرتفولیوی خود را دایورسی فای کرده ایم و این دایورسی فیکیشن  پرتفولیو ما حتما حفظ می شود اما اینکه کدام شرکت با چه شرکتی در آن صنعت جابجا شود، این یک کار تحلیلی است که در حال کارشناسی هستند.
وی در برابر این سوال که در صورت فروش قصد جابجایی سهام سایپا با ایران خودرو را دارید ؟ گفت: خیر. در حد ایران خودرو درصدی داریم . حال اینکه در زمان افت قیمت خریدار باشیم و در زمان رشد فروشنده  بودیم. به نظر می رسد کمی روی سایپا حساس شده اند. در گذشته نیز ما سهم می خریدیم، بلوک می کردیم و به یک شرکت دیگری می فروختیم. این کار را همیشه کرده ایم.
عسگری مارانی گفت: اگر سیاست های تنبیهی مالیاتی بخش مسکن را حذف کنند بخش مسکن حرکت کرده و تمام صنایع، فولاد، مس، کاشی، سیمان حرکت می کند. از 8 مارچ تا کنون چین قیمت های فولادی را کنترل کرده و 25 درصد قیمت جهانی فولاد بالا رفته اما قیمت داخلی رشدی نداشته است. باید دید دولت چه سیاست هایی خواهد داشت.
در خصوص فروش "ونیکی  توسط بانک تجارت نیز مجتبی فهمیم هاشمی، عضو هیات مدیره بانک تجارت گفت: سال گذشته در مقطعی به این فکر بودیم اما منصرف شدیم و برنامه بانک تجارت حفظ "ونیکی" است.
در آخر عسگری مارانی درخصوص خرید گروه بهمن به خبرنگار ما گفت: ما تا شب عید هم در خواست خرید داده ایم  و در مزایده شرکت کردیم و تنها خریدار هم بودیم، به هر حال نشد. مصادیق فروش گروه بهمن تغییر کرده که اجازه بدهید در مورد آن صحبتی نکنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24