Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

غلامرضا رزازی خبر داد: خط مونتاژ وانت آریسان به ایران خودرو دیزل منتقل می شود، که حدودا ٣٠ هزار دستگاه پیش بینی تولید داریم و در حال حاضر به صورت کارمزدی کار می کنیم، اما برنامه آینده ما انتقال خط مونتاژ این خودرو است...

مجمع ایران خودرو دیزل هم اکنون در تهران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،در این جلسه اعلام شده که افزایش سرمایه ایران خودرو دیزل در آینده ای نزدیک رقم می خورد و مقدارآن حول و حوش۱۰۰ درصد خواهد بود.

همچنین مشارکت خاور با دایملر نیز صورت گرفته و قرارداد آن تا بهار نهایی می شود.دو شرکت  joint venture هم به صورت فروش و خدمات پس ازفروش و تولید محصولات تشکیل می شودبرنامه هایی هم برای سهامداری خود دایملر وجود دارد.مذاکرات با فیات نیز ادامه دارد و محصولات این شرکت یا به صورت مشارکت یا joint venture صورت خواهد گرفت.

همچنین اعلام شد:هیوندای نیز اعلام آمادگی برای همکاری کرده است و مذاکراتی بعد از عید خواهیم داشت.

در این مجمع همچنین اعلام شد: 65هزار کامیون ظرف 5 سال جذب خواهد شد. البته این که از این مقدار چه تعداد از ایران خودرو دیزل تامین شود مشخص نیست.

توضیح این که مصوبه دولت است که خودروهای فرسوده از قبیل مینی بوس و کامیون جمع آوری و دستگاه های جدید وارد بازار شود.ضمن این که یک قرارداد تولید و فروش 800 آمبولانس هم با وزارت بهداشت بسته شده و در سال آینده اجرایی می شود.

در این مجمع هیات مدیره خاور ابقا شد.

خبر تکمیلی:

جلسه مجمع عمومی شرکت ایران خودرو دیزل به صورت فوق العاده برای انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت امروز در تهران با حضور مدیر عامل شرکت، نماینده سهامداران عمده و جمعی از سهامداران برگزار شد.

در ابتدای جلسه کاندیدهای اعضای هیئت مدیره، شرکت های حقوقی ایران خودرو، سرمایه گذاری سمند، شرکت تاپ سرویس، شرکت مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو و شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو معرفی گردیدند و با رای اکثریت همین ترکیب برای دو سال دیگر به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب گردیدند.

در ادامه جلسه غلامرضا رزازی مدیر عامل شرکت به سوالات سهامداران پاسخ داد. وی در خصوص افزایش سرمایه شرکت گفت: شرکت در تلاش بود تا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه خود را عملی سازد، این موضوع تا مراحل سازمان حسابرسی هم پیش رفت اما به علت قوانین مالیاتی از اجرایی کردن آن صرف نظر کردیم. اما با تمدید معافیت مالیاتی شرکت به احتمال زیاد در سال آینده ما شاهد افزایش سرمایه شرکت هستیم و مقدار آن در محدوده 100 درصدی خواهد بود.

وی درباره مشارکت های خارجی تصریح کرد: ما با شرکت دایملر بنز قرار داد مشارکت بسته ایم و این قرارداد تا فصل بهار نهایی می شود، ضمن اینکه با دو شرکت در قالب joint venture همکاری خواهیم داشت. یک شرکت در بحث فروش و خدمات پس از فروش و شرکت دیگر در قالب تولید محصولات فعالیت خواهند کرد. این موضوع تا پایان تیرماه نهایی خواهد شد.

رزازی افزود: صحبت هایی با دایملر صورت گرفته تا این شرکت سهامدار ایران خودرو دیزل شود و از این طریق در فروش مشارکت کرده و اعتبار مالی نیز به همراه بیاورد. البته که در تولید نیز موثر است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در ادامه گفت: با شرکت فیات نیز در حال مذاکره هستیم تا محصولات این شرکت را یا به صورت مشارکتی و یا به صورتjoint venture در اختیار داشته باشیم، ضمن اینکه هیوندای نیز اعلام آمادگی کرده است و مذاکراتی را در سال جدید خواهیم داشت.

رزازی در پاسخ به این سوال سهامداران که آینده را چطور می بینید گفت: تقاضا در آینده به دو دلیل بهتر خواهد شد. اولین دلیل افزایش سهم بازار در سه ماهه اخیر است، که پیش بینی می شود همین روند ادامه یابد دلیل دوم به طرح خودروهای فرسوده بازمی گردد که بیان از اتفاقات خوبی در پایان سال جاری دارد. برنامه جذب 65000 کامیون ظرف 5 سال وجود دارد که از این مقدار اگر یک پنجم در سال آینده جذب شود، به اندازه کل تولید شرکت خواهد بود. در ادامه باید گفت که محصول اتوبوس با برند شرکت در مراحل تست و شماره گذاری قرار دارد، همچنین محصول جدید اتوبوس های 12 متری و 18 متری در حال اخذ مجوز شماره گذاری است، برند این محصولات شرکت ایران خودرو دیزل با موتور بنز خواهد بود.

این مقام مسئول از تولید آمبولانس در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: قرارداد تولید 800 آمبولانس را هفته گذشته با وزارت بهداشت امضا کرده ایم که در سال آینده اجرایی خواهد شد. تولید شرکت برای سال آینده دو برابر سال جاری پیش بینی شده است و چنانچه وضعیت اقتصاد به همین منوال پیش رود احتمال تعدیل مثبت در روند پیش بینی وجود دارد، همچنین تولید خودروی ون و کامیونت از فروردین صورت خواهد پذیرفت.

غلامرضا رزازی خبر داد: خط مونتاژ وانت آریسان به ایران خودرو دیزل منتقل می شود، که حدودا 30 هزار دستگاه پیش بینی تولید داریم و در حال حاضر به صورت کارمزدی کار می کنیم، اما برنامه آینده ما انتقال خط مونتاژ این خودرو است.

وی خاطر نشان کرد: مذاکرات برای واردات بنز به کشور صورت گرفته است همچنین قرارداد ستاره با بنز به مدت 5 سال دیگر تمدید شده است. ضمن اینکه برای واردات اتوبوس های بزرگ و بین شهری با بنز مذاکراتی را داشته ایم اما مسئله پیش روی شرکت کشف قیمت مناسب آن است و چون قیمت این محصولات بنز بالا خواهد بود ما روی یک برند داخلی کار می کنیم تا با قیمت مناسب وارد بازار شود. البته که مقدار این اتوبوس ها در سال زیاد نبوده و تاثیر چندانی در فروش و سود ما نخواهد گذاشت.

وی در پایان گفت: ما به دنبال یوزانس هستیم و یوزانس ما با چینی ها شروع شده، ضمن اینکه اروپایی ها برای این عملیات نیز اعلام آمادگی کرده اند. امیدواریم سال آتی سالی خوب برای ما به همراه خبرهایی خوش برای تمامی سهمامداران باشیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24