Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت سرمایه گذاری غدیر، چند رشته ای بازار سرمایه ایران پس از لغو تحریم ها برنامه های متعددی را پیگیری کرده است.

 خبرهای مهم و مثبت مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر برای سهامداران

به گزارش بورس24 ؛ این شرکت در حال حاضر پروژه افزایش سرمایه 800 میلیارد تومانی از محل اندوخته را استارت زده. این خبری است که غلامرضا سلیمانی امیری مدیرعامل شرک سرمایه گذاری غدیر به بورس24 داد. وی درباره سرمایه شرکت گفت: «سرمایه غدیر در سال های آتی به 7200 میلیارد تومان می رسد.»

او همچنین درباره مجمع شرکت که چند روز دیگر برگزار می شود گفت: «سرمایه گذاری غدیر در مجمع خود دست کم 24 تومان سود نقدی تقسیم خواهد کرد. سهامداران حقیقی این سود را تا قبل از پایان سال دریافت خواهند کرد.» سلیمانی امیری درباره ماجرای نرخ خوراک پتروشیمی ها گفت: «زیر بار خوراک 13 سنتی سال 94 نمی رویم و در حال مذاکره برای اجرای فرمول 10 ساله 8.5 سنتی از اول سال 94 هستیم. قیمت خوراک با فرمول جدید 8.5 سنت است و حتی با نفت 50 دلاری قیمت خوراک تغییر زیادی نمی کند.» این مقام مسئول خبرهای خوبی از تحرکات غدیر در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی داد و گفت: «غدیر نخستین صورت مالی بین المللی را به زبان انگلیسی رونمایی می کند. توافقات مهم با 4 شرکت خارجی دانیلی ایتالیا، سوکار آذربایجان، آن سالدو و انی انجام شده است.»

خبر تکمیلی:

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در جمع رسانه های خبری از برگزاری مجمع عادی سالیانه این شرکت در بیست و پنجمین روز از ماه جاری خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تحقق سود 485 ریالی به ازای هر سهم در پایان سال مالی منتهی به آذرماه 94، پیشنهاد ما تقسیم سود 50 درصدی به سهامداران است.

شروط فعالیت غدیر با شرکت های بزرگ خارجی

غلامرضا سلیمانی هدف از پیشنهاد این میزان تقسیم سود را اینگونه اعلام کرد: با توجه به تغییر شرایط سیاسی و اقتصادی کشور در فضای بین المللی، در نظر داریم تا با افزایش سرمایه خود، از آمادگی بیشتری برای مذاکره و فعالیت با شرکت های خارجی برخوردار شویم.

این مقام مسوول در غدیر از میزان دارایی ها و سرمایه شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان عاملی نام برد که مورد توجه سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت با غدیر قرار می گیرد.

بر این اساس وی افزایش سرمایه غدیر به میزان 7 هزار و 200 میلیارد تومانی را ضروری و لازم دانست.

در این میان مدیرعامل هلدینگ چند رشته ای غدیر اعلام کرد که بلافاصله پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه این شرکت، سود سهامداران حقیقی که مشخصات خود را به امور سهام غدیر ارایه داده اند، به حساب آنها واریز خواهدشد.

سلیمانی ادامه داد: همچنین دیگر سهامداران غدیر که شماره حساب خود را به شرکت سرمایه گذاری غدیر اعلام نکرده اند، می توانند سود خود را از شعب بانک صادرات دریافت کنند.

وی با اشاره به افزایش سرمایه غدیر از 3 هزار و 600 میلیارد ریالی به 4 هزار و 680 میلیارد ریالی، عنوان کرد: با توجه به روند طولانی پروسه ثبت سفارش، تمام تلاش خود را به کار بستیم تا این افزایش سرمایه قبل از مجمع عادی سالیانه شرکت به ثبت رسد.

بالاترین مقام اجرایی غدیر از افزایش سرمایه غدیر به میزان 5 هزار و 400 میلیارد تومان از محل سود انباشته خبر داد و گفت: پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه غدیر، ثبت این افزایش سرمایه را انجام خواهیم داد.

غدیر و سرمایه گذاران خارجی

سلیمانی به ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور در پی اجرای برجام اشاره کرد که در پی تقاضای بسیاری ز این سرمایه گذاران خارجی از غدیر، تفاهم نامه های بسیاری منعقد شده است.

این خبره بازار سرمایه که از غدیر به عنوان یک شرکت پروژه محور یاد می کرد که در زمینه های زیربنایی، نفت و انرژی، نیروگاه، سیکل ترکیبی، بادی، فولادی، حمل و نقل، ICT فعالیت دارد.

وی میزان پروژه هایی غدیر در سال گذشته را 27 هزار میلیارد تومان ذکر کرد که در پی رفع تحریم ها و قرار دادهای منعقد شده با سرمایه گذاران خارجی، پروژه های غدیر به 37 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل هلدینگ چند رشته ای غدیر بخش اعظم مشارکت سرمایه گذاران خارجی با غدیر را در بخش نفت و گاز اعلام کرد و از شرکت های ایتالیایی "دانیالی" در بخش فولاد، "آن سالدو" در بخش نفت و انرژی و نیروگاهی، "بای سف" در بخش پتروشیمی، "انی" در بخش نفت و گاز، "سوکار" در بخش نفت و انرژی به عنوان تعدادی از سرمایه گذارانی نام برد که با غدیر وارد مذاکره و انعقاد قرار داد شده اند.

به گفته سلیمانی؛ شرکت سرمایه گذاری غدیر با شرکت سوکار که به عنوان شرکت ملی نفت دولت آذربایجان محسوب می شود، برای تاسیس شرکتی مشترک به منظور اکتشاف گاز در میادین گازی تفاهم نامه ای را امضاء کرده است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت غدیر با سرمایه گذاران خارجی به صورت مشترک، EPFC یا فاینانس خواهد بود، تصریح کرد: در تمام پروژه هایی که مذاکره کرده ایم، معمولا 15 تا 25 درصد از هزینه های مورد نیاز برای اجرای پروژه ها از سوی غدیر تامین می شود.

مدیر عامل غدیر میزان سرمایه لازم برای اجرای پروژه های غدیر را 8 تا 9 میلیارد یورو اعلام کرد که باید از طریق فاینانس تامین شود.

وی با بیان اینکه این پروژه ها عمدتا از حاشیه سود 25 تا 30 درصدی برای غدیر برخوردار است، ادامه داد: معمولا تامین مالی منابع ارزی به دلیل برخورداری از نرخ پایین فاینانس، منجر به اقتصادی شدن پروژه های غدیر می شود.

نگاه غدیر به هلدینگ های تابعه خود

سلیمانی در خصوص استراتژی های و سیاست های غدیر در مورد شرکت های تابعه خود، عنوان کرد: در سال های اخیر به این نتیجه رسیدیم که در کارهای کوچک وارد نشویم، بر این اساس در نظر گرفتم که شرکت های کوچک خود را یا به واسطه فروش مستقیم و یا عرضه در بازار سرمایه واگذار کنیم.

بالاترین مقام اجرایی غدیر براین اساس از شرکتهای فولاد آلیاژی، موتوژن و شرکت های ساختمانی کوچک غدیر به عنوان شرکت هایی نام برد که به منظور واگذاری، ارزش گذاری آنها صورت گرفته است.

وی در خصوص شرکت فولاد آلیاژی گفت: یک سرمایه گذار خارجی تقااضای خرید سهام این شرکت را از غدیر داشته است، این سرمایه گذار درنظر دارد که در مرحله اول ظرفیت این شرکت برای صادرات را افزایش دهدو در مرحله بعدی وارد سهام فولاد آلیاژی شود.

سلیمانی در خصوص سیاست های غدیر در بخش ساختمان نیز ابراز داشت: به طور سنتی، بخش ساختمان در دست بخش خصوصی است به طوری که در کشور شرکتهای بزرگ پیمانکاری در بخش مسکن وجود ندارد، به موجب استراتژی 5 ساله غدیر، به جای ورود در بخش ساخت وساز، در نظر داریم که زمین را تهیه و آماده و سپس برای ساخت و ساز واگذار کنیم.

وی با اعلام سیاست های غدیر برای واگذاری هلدینگ های غدیر، به آماده سازی سهام هلدینگ صنعت ومعدن غدیر، هلدینگ سیمانی غدیرو شرکت غدیر ایرانیان برای ورود به بازار سرمایه در سال 95 خبر داد و اظهار داشت: پس از عرضه سهام این شرکت ها، هلدینگ برق وانرژی وارد بازار سرمایه خواهد شد.

پروژه های غدیر

مدیرعامل هلدینگ چند رشته ای غدیر یکی از اقدامات صورت گرفته در هلدینگ چند رشته ای غدیر را خیز این مجموعه برای انجام مسوولیت های اجتماعی عنوان کرد که در این راستا غدیر مبادرت به سرمایه گذاری در واردات خودروهای هیبریدی به منظور کاهش آلودگی هوای تهران کرده است.

به گفته وی؛ بر این اساس در نخستین اقدام 200 تویوتای هیبریدی در قالب شرکت پاکروی قشم به کشور وارد شده است.

سلیمانی میزان مصرف بنزین این خودرو را 3.5 تا 4 لیتر بنزین در 100 کیلومتر عنوان و اضافه کرد: این خودرو قادر است که روزانه 300 کیلومتر را بدون بنزین طی کند.

وی که از شرکت هواپیمایی ماهان، شهرداری تهران و یک شرکت بخش خصوصی به عنوان دیگر سرمایه گذاران در واردات این نوع از خودرو نام می برد؛ گفت: در این راستا یک خط تاکسی رانی خودروی هیبریدی ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در خصوص فعالیت غدیر در بخش حمل و نقل، عنوان کرد: در حال حاضر غدیر از سه کشتی 30 هزار تنی برخوردار است که حمل متانول تولیدی شرکت های غدی را بر عهده دارد. همچنین غدیر از 4 کشتی در امارات برخوردار است که به ارایه خدمات کشتی رانی می پردازد.

وی به برخورداری غدیر از یک هزار و 120 واگن باری اشاره کرد که به حمل ونقل ریلی کالای سوختی غدیر می پردازد.

سلیمانی یکی از مهمترین اقدامات غدیر را تبدیل متانول به عبدولی ( به عنوان ماده سوختی خودرو) عنوان کرد که از حاشیه سود 30 درصدی برای غدیر برخوردار است.

غدیر در پالایشگاه ها

این مدیر فعال در صنعت پتروشیمی به اقدام غدیر در خرید بلوک 17 درصد سهام پالایشگاه نفت بندر عباس اشاره کرد که در مرحله بعدی غدیر در نظر دارد تا سهم سهام عدالت در این پالایشگاه را نیز خریداری کند.

وی بر اجرای کیفی سازی در پالایشگاه ها از سوی غدیر تاکید کرد تا به این واسطه محصولات تولیدی این مجموعه و فرآورده های تولیدی آن از قیمت های جهانی برخوردار شوند.

سهامدار عمده هلدینگ پارسان به انعقاد قرار داد 150 هزار تنی صادرات قیر به کشور آذربایجان اشاره کرد.

وی با اشاره به تعیین فرمول نرخ خوراک، عنوان کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، این نرخ باید از ابتدای سال 94 برای شرکتهای پتروشیمی لحاظ شود، در صورت اجرای این مساله شاهد تعدیل مثبت شرکت های پتروشیمی در سال 95 خواهیم بود.

غدیر و بورس های خارجی

مدیرعامل هلدینگ چندرشته ای غدیر که از بورس های استانبول، فرانکفورت، لندن، کوآلالامپور به عنوان بورس هایی نام می برد که امکان ورود سهام شرکت های ایرانی در آنها فراهم است، عنوان کرد: تمایل غدیر برای ورود به بورس های خارجی، ثبت سهام غدیر در بورس لندن است. بر این اساس مقدمات انجام این امر را نیز فراهم کرده ایم.

سلیمانی از مساله حاکمیت شرکتی و IFRS به عنوان الزامات بورس لندن برای پذیرش شرکت های ایرانی نام برد و گفت: پس از انجام حاکمیت شرکتی در غدیر، چهار ماه پیش قراردادی را با یکی از شرکت های معتبر بین المللی برای انجام IFRS منعقد کردیم تا به این واسطه در سال 95، صورت های مالی غدیر بر اساس IFRS تنظیم شود.

مدیرعامل غدیر با بیان اینکه برنامه غدیر ورود سهام این شرکت به بورس لندن در سال 2016 است، تصریح کرد: ورود غدیر به بورس لندن یک برنامه بلندپروازی نیست، بلکه یک اجبار وبرنامه است که باید حتما انجام شود.


این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24