Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس24 :اخبار مهم اقتصادی منتشره روز جاری مؤثر بر بازار سرمایه:

  • رییس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز صنعت: تا پایان تیر بسته حمایتی دولت از رونق تولید و خروج از رکود آماده می‌شود/ کاسه تحریم‌ها شکسته است/ دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج
  • ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: تعدیل نرخ خوراک پتروشیمی در دستور کار مجلس/افت قیمت سهام قابل قبول نیست. به سهامداران توصیه می‌شود صبور باشند زیرا از طریق تصمیماتی وضعیت بازار سرمایه را به شرایط اولیه برمی‌گردانیم و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. چراکه نسبت به جلسه یکشنبه هفته آینده نمایندگان خانه ملت در خصوص بازار سرمایه خوش‌بینی وجود دارد.
  • طراحی و پیگیری استیضاح 5 وزیر پیش از تعطیلات مجلس
  • صادرات برق ایران نصف شد، همزمان با گرمای شدید تابستانی و ثبت رکوردهای جدید مصرف برق، حجم صادرات برق ایران به کشورهای مختلف همسایه هم به نصف کاهش‌یافته است و در همین حال توانیر اعلام کرده که با توجه به ورود موج جدید گرمابه کشور اگر مردم صرفه‌جویی نکنند اختلالاتی در خدمات‌رسانی برقی به وجود می‌آید.
  • نخستین دستگاه خودرو سراتو مدل اتوماتیک در شرکت سایپا تولید شد.
  • با ریاست نوبخت: اولین جلسه ستاد تدوین برنامه ششم تشکیل شد
  • رئیس خانه صنعت ایران با اشاره به تمرکز دولت بر کاهش نرخ تورم و اجرای ۶سیاست گفت: این مسئله رکود را عمیق‌تر کرده و فشار بیشتری به تولید‌کننده وارد کرده است. ایشان نسبت به طرح اشتغال‌زایی وزارت تعاون هشدار داد.
  • سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: تخلف اپراتور دوم در واگذاری 21 درصد سهام خود در بورس
  • پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به تحلیل عوامل تأثیرگذار بر منفی شدن روند شاخص بورس پرداخت و نبود چشم‌انداز بلندمدت، قوانین اطمینان‌بخش، اعمال سیاست‌های دوگانه، تثبیت قیمت شرکت‌ها و افزایش سود بانکی را از عوامل تأثیرگذار برشمرد.
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت: توافق با معاون رئیس‌جمهور برای اختصاص رقم ناچیزی از یارانه‌ها به تولید
  • رسایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمیسیون کاهش شاخص بورس و ضرر و زیان‌های مردم از این کاهش را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

اخبار پراکنده‌ای که از جلسه دیروز سه وزیر اقتصادی به همراه رئیس‌کل بانک مرکزی و مدیران رده‌بالای بازار سرمایه مبنی بر پیگیری مطالبات سهامداران برای شفاف‌تر شدن مسائل و نیز حمایت از بازار منتشر شد تا حدودی جو غالب منفی روزهای گذشته را شکسته بود.صف‌های فروش سنگین عمدتاً در ابتدای وقت جمع‌آوری شد و فضا به سمت مثبت‌تر شدن سوق پیدا کرد. البته صحبت‌های رئیس‌جمهور در خصوص لزوم تحرک بیشتر بازار سرمایه و نیز حضور سرمایه‌گذاران خارجی که در مراسم روز صنعت عنوان می‌شد نیز به این جو اثری دوباره بخشید. صنعت خودرو هم در این روز به‌سرعت به‌صف خرید رسید البته بعضی نمادهای پتروشیمی و بانکی نیز شرایط مشابهی را تجربه کردند.

نهایتاً شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به میزان 82 واحد و در فرابورس 14 واحد افزایش یافتند. پالایشگاه بندرعباس با 37 واحد بیشترین اثر مثبت و ملی صنایع مس ایران با 29 واحد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. ارزش اوراق بهادار مبادله شده در بورس به رقم 174 میلیارد تومان و در فرابورس به 47 میلیارد تومان رسید که معامله بلوک بانک پاسارگاد با 74 میلیارد تومان بیشترین حجم را در بورس و شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با 10.6 میلیارد تومان بیشترین حجم معامله را در فرابورس به خود اختصاص دادند. درمجموع معاملات روز جاری سهم سهامداران حقیقی از مجموع معاملات 181 میلیارد تومان و سهم سهامداران حقوقی 260 میلیارد تومان بود.

وضعیت نمادهای صنعت سیمان:

شرایط آغازین نمادهای صنعت سیمان در روز جاری منفی بود لیکن باگذشت حدود یک ساعت و نیم از شروع بازار و بهتر شدن جو عمومی، این نمادها هم شرایط بهتری را تجربه کردند. صف‌های فروش تا حدود زیادی جمع‌آوری و بعضی نمادها به دامنه مثبت پا گذاشتند. معدود نمادهایی صف خرید هم تشکیل دادند. امروز تعداد 27 نماد مورد معامله واقع شدند. حجم معاملات به 28941 هزار سهم و ارزش معاملات به 88.9 میلیارد ریال رسید. از میان نمادهای معامله‌شده سیمان فارس و خوزستان با 9488 هزار سهم و مبلغ 32680 میلیون ریال حدود 37% مجموع معاملات سهام نمادهای سیمانی را به خود اختصاص داد. پس‌ازآن رتبه دوم حجم معاملات نمادهای سیمانی به نماد سیمان شمال با معامله تعداد 10339 هزار سهم به ارزش 30572 میلیون ریال (معادل 34% حجم معاملات نمادهای صنعت سیمان) اختصاص داشت. در سامانه کدال آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی شرکت سیمان تهران برای برگزاری در روز 23 تیرماه در ساعت 15 درج‌شده است. اطلاعات مهم و شایان‌ذکر دیگری در این سامانه در خصوص صنعت سیمان منتشر نشد.

شرایط نمادهای لیدر صنعت سیمان:

سیمان فارس و خوزستان معاملات خود را در ابتدای وقت با صف فروش سنگین آغاز کرد ولیکن باگذشت حدود 1:30 ساعت از آغاز معاملات صف فروش تماماً جمع‌آوری و از آن به بعد نماد به‌طور متعادل و منفی تا پایان وقت به کار خود ادامه داد. مجموع معاملات این نماد در حدود 9488 هزار سهم و به ارزش 32680 میلیون ریال بود. قیمت پایانی معادل 3444 ریال (130 ریال پایین‌تر از روز گذشته) و بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل 6.75 و مجموع ارزش بازار این شرکت 15498 میلیارد ریال است.

خریداران 203 فرد حقیقی و 4 شخصیت حقوقی و فروشندگان 182 شخصیت حقیقی و 2 شخصیت حقوقی بودند. سهم اشخاص حقیقی از فروش سهام 83% و از خرید سهام 33% بود. دیگر نماد مطرح این صنعت، سیمان تهران همانند روزهای گذشته معاملات خود را متعادل آغاز و پس از گذشت 1.5 ساعت از شروع بازار با جمع‌آوری صف فروش سیمان فارس و خوزستان، این نماد هم شاهد افزایش حجم معاملات و نهایتاً تشکیل صف خرید بود که البته حجم چندانی نداشت لیکن تا پایان وقت پایدار ماند. مجموع معاملات این نماد در حدود 781 هزار سهم و به ارزش 3528 میلیون ریال بود. قیمت پایانی معادل 4498 ریال (142 ریال بالا‌تر از روز گذشته) و بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل 5.07 و مجموع ارزش بازار این شرکت 7872 میلیارد ریال است. تعداد خریداران 48 نفر حقیقی و 2 نفر حقوقی و فروشندگان شامل 41 فرد حقیقی و 3 شخصیت حقوقی بودند. سهم اشخاص حقیقی از فروش سهام 73% و از خرید سهام 97% بود.

تغییرات سهامداران بالای 1% صنعت سیمان:

بر اساس اطلاعات منتشره توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، از میان سهامداران بالای 1% شرکت‌های این صنعت، هیچ‌یک در روز گذشته در بازار سرمایه فعالیتی نداشته‌اند.

مقصود پورابولی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24