Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / شاخص بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته دچار كاهش دوباره شد و با افت 403واحدی، مقاومت 75هزار واحدی را رها كرد.در بازار دیروز شاخص كل پس از افت 0.54 درصد به رقم 74هزار و 836واحد رسید.

كارشناسان بازار نبود انگیزه كافی میان معامله گران و كمبود نقدینگی قابل ملاحظه در بازار را دلیل بروز شرایط كنونی ارزیابی می‌كنند.از دیدگاه كارشناسان مذاكرات حساس سیاسی كه در چارچوب توافق وین در حال اجرا است، موجب شده است در تمام بازارها انتظار برای روشن شدن شرایط حاكم شود.مذاكرات سیاسی برای تمامی بازارهای مالی و كالایی اهمیت بالایی دارد و مشخص شدن نتایج آن می‌تواند برای همه بازارها مهم باشد.در همین حال اگرچه ماه گذشته بانك‌ها و شركت‌های بیمه‌ای برای تزریق نقدینگی به بازار سرمایه از طریق صندوق توسعه بازار در حضور وزیر اقتصاد تاكید كردند، خبرهای اولیه از عدم پایبندی برخی از بانك‌ها به تعهدات صورت گرفته حکایت دارد.گفته می‌شود شرایط نقدینگی بانك‌ها مهم‌ترین دلیل این عدم تزریق اعلام شده است. برخی شواهد اولیه نیز حاكی از آن است كه در صورت ادامه سیاست انقباضی بانك مركزی افزایش دوباره نرخ سود بانكی اجتناب‌ناپذیر می‌شود.در بازار دیروز، در صنایع گوناگون و عمده، به گفته رحمتی، معاون مالی انجمن صنعت قند و شكر، انجمن در حال پیگیری مساله تعیین نرخ شكر برای سال جاری است، ولی تاكنون هیچ مجوز و برنامه خاصی در این خصوص ارائه نشده است. چراكه عمده هزینه‌های شركت‌های صنعت قند و شكر در نیمه دوم سال و همزمان با برداشت چغندر اتفاق می‌افتد، لذا در حال حاضر در خصوص افزایش نرخ فروش و همین‌طور كارمزد تصفیه شكر تغییری پیش‌بینی نشده است.
نرخ فروش شكر در سال جاری كماكان همان نرخ مصوب 1900 تومان به ازای هر كیلو عنوان شده است.در گروه پتروشیمی، دیروز اعلام شد پس از مدت‌ها توقف نماد پتروشیمی اصفهان بازگشایی خواهد شد.امیرحمزه مالمیر پیرامون زمان بازگشایی نماد «شصفها» اظهار كرد: نماد معاملاتی شركت مذكور در حالی از سال 89 تاكنون متوقف مانده كه مشكلاتی پیرامون سهامدار عمده این مجتمع پتروشیمی وجود دارد. اما به دلیل تعداد زیاد سهامداران خرد این شركت بورسی و چشم‌انداز مناسب این مجموعه بورسی پس از رایزنی سازمان بورس با پالایش نفت اصفهان مقرر گردید تا خوراك مورد نیاز پتروشیمی اصفهان از سوی مجتمع پالایشی مذكور تامین گردد.مالمیر به تغییرات مدیریتی اعمال شده در شركت پتروشیمی اصفهان اشاره كرد و افزود: با توجه به این امر نماد معاملاتی «شصفها» پس از ارائه صورت‌های مالی 12 ماهه حسابرسی شده سال 92 و همچنین گزارش پیش‌بینی درآمد هر سهم سال 93 از حالت توقف خارج می‌شود. همچنین خبر رسید كه تاكنون فاینانس هفت طرح جدید صنعت پتروشیمی ایران توسط فاینانسورهای چینی بازگشایی شده است و مسوولان پیش‌بینی می‌كنند كه به زودی منابع ارزی 13 طرح دیگر صنعت پتروشیمی ایران توسط فاینانسورهای چینی بازگشایی شود. در گروه تصفیه نفت دیروز ایرانل با برگزاری مجمع خود شاهد تقسیم سود 2هزار و 300ریالی بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24