Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون اول رییس جمهوری گفت: با سیاست های تدوین شده توسط دولت، تولید و صادرات بنگاه های فعال در بورس، در سال جاری افزایش می یابد.

به گزارش سنا، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاست های دولت در سال جاری حمایت از صادرات غیرنفتی است و بنگاه هایی که در بورس وجود دارند جزو بنگاه های صادراتی کشور هستند که حتما باید زمینه افزایش صادراتشان فراهم شود.

وی ادامه داد: دولت به طور جدی از بورس حمایت می کند اما این حمایت به این معنی نیست که با دخالت خود در بورس، ساز و کار بورس را برهم بزند .این مقام مسوول تصریح کرد: ما علاقه مندیم که حضور شخصیت های حقیقیت در بورس جدی تر باشد.

وی در مورد افزایش ریسک فعالان در بورس گفت: به صورت طبیعی افرادی که در بورس ورود پیدا می کنند و خودشان در بانک سپرده گذاری نمی کنند معنایش این است که از افرادی که در بانک سپرده گذاری می کنند ریسک پذیری بالاتری دارند.

جهانگیری گفت: به هرحال ریسک کار در بورس یک واقعیت است و خوشبختانه در بورس اوراق بهادار تهران نهادها و شرکت هایی برای مشاوره به افرادی که تسلط کافی ندارند ایجاد شده است.

معاون اول رییس جمهور، همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تحریم های اعمال شده علیه کشور گفت: تحریم های صنعت پتروشیمی با توافق ژنو برطرف شد و ما به نوعی برنامه ریزی می کنیم که اگر تحریم ها لغو شد چه برنامه ای دنبال کنیم و اگر تحریم ها باقی ماند چه طور عمل کنیم.

جهانگیری گفت: در هر دو صورت برنامه هایی برای این بخش تهیه خواهیم کرد که هم با لغو تحریم ها و هم در صورت باقی ماندن تحریم ها بتوانیم برنامه ای برای اقتصاد کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیستم بانکی هنوز با محدودیت های تحریمی جدی روبه رو است ولی امیدواریم توافق ژنو به نتیجه برسد؛ اگر نرسید هم راهکارهایی اتخاذ کرده ایم که بتوانیم منابع توسعه ای کشور را تجهیز کنیم و طرح های مهم را حتما اجرا کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ارتباط با واگذاری ها به بخش خصوصی گفت: بازار سرمایه یکی از بهترین بازارهایی است که به طور جدی مورد حمایت دولت قرار دارد و مخصوصا با اجرای اصل 44 قانون اساسی بنگاه هایی که در طول دهه های گذشته در دولت شکل گرفته بودند به بخش خصوصی واگذار شدند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24