Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 رییس سازمان امور مالیاتی كشور میزان درآمدهای مالیاتی درسال 92 با رشد 30 درصدی به 41 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است، گفت: بیش از 200 ورزشكار دارای بدهی مالیاتی هستند كه پرونده آن ها در جریان است.

به گزارش ایسنا، علی عسكری در نشست خبری با بیان این‌كه 41 هزار و 300 میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی در سال 92 محقق شد اظهار كرد: این میزان نسبت به سال 91 از رشد 30 درصدی برخوردار شد و می توان گفت كه 91 درصد درآمدها تحقق یافت. 
 وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در سازمان مالیاتی در راستای افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: در فروردین ماه امسال 2340 میلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد شش درصدی برخوردار شده است البته باید توجه كرد كه در فروردین ماه با توجه به این كه نیمی از ما تعطیل است میزان درآمدها قابل توجه نیست.
رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی سال جاری را برای سازمان مالیاتی سالی پر كار دانست و گفت: سال جاری پركارترین سال در تاریخ نظام مالیاتی است كه باید 60 هزار میلیارد تومان درآمد محقق شود كه احتساب عوارض شهرداری‌ها این درآمدها به 70 هزار میلیارد تومان در سال جاری می رسد. 
عسكری با بیان این‌كه هدف پیش بینی شده بزرگ است افزود: امیدوارم با تلاشی كه صورت می گیرد بتوانیم بخش عمده‌ای از درآمدها را محقق كنیم. 

اظهارات رییس سازمان امور مالیاتی درباره بدهی مالیاتی ورزشكاران
وی در ادامه با اشاره به این‌كه لیست ورزشكاران بدهكار استخراج شده است و به فدراسیون‌ و باشگاه‌ها اعلام شده است، گفت: مشكل موجود درباره بدهی ورزشكاران این است كه باشگاه‌ها متعهد می‌شدند كه مالیات را پرداخت كنند اما برخی به وعده خود عمل نكردند و این درحالی است كه از نظر سازمان مالیاتی مودی،‌ ورزشكار است. 
رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به این‌كه تعداد زیادی از اواخر سال گذشته تاكنون نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام كرده‌اند افزود: تعدادی از ورزشكاران ممنوع الخروج شده‌اند كه در برخی موارد دستور رفع ممنوع الخروجی را داده‌ایم تا هنگام بازگشت از سفر بدهی خود را پرداخت كنند. 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاكید بر این‌كه ورزشكاران ناتوان نیستند و توانایی پرداخت بدهی مالیاتی خود را دارند گفت: بیش از 200 نفر از ورزشكاران شامل ورزشكاران داخلی و خارجی و مربیان داخلی و خارجی به نظام مالیاتی بدهكار هستند كه همگی فوتبالیست نیستند. 
وی با اشاره به این‌كه پرونده 30 الی 40 نفر تعیین تكلیف شده و مابقی در مسیر اجرا است، افزود: برخی ورزشكاران با باشگاه‌ها اختلاف دارند و درحال هماهنگی هستند. 
عسكری افزود: هر ورزشكاری كه بدهی داشته باشد و پرونده‌اش به وصول اجرا برود و در زمان اخطار اقدام به پرداخت مالیات نكند ممنوع الخروج می‌شود.
اجرای طرح جامع مالیاتی در هفت استان
رییس سازمان امور مالیاتی در ادامه با اشاره به این‌كه طرح جامع مالیاتی با تولید نرم افزار و آماده سازی برای نصب به صورت پایلوت در استان های تهران،‌ اصفهان و كرمانشاه در حال اجرا است و مشكلات موجود برطرف شده است، گفت: در فاز جدید طرح جامع مالیاتی هفت استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، قزوین، قم، مركزی و خوزستان اجرا می‌شود. 
عسكری با اشاره به این‌كه كار نصب نرم افزار طرح جامع را در این استان‌ها انجام خواهیم داد و مقدمات كار برای تامین تجهیزات از سال قبل آغاز شده است، گفت: در سال جاری با اجرای طرح جامع در این هفت استان، بیش از 60 درصد ظرفیت مالیاتی كشور زیر بار طرح جامع می رود. به گفته وی، در فاز سوم طرح جامع مالیاتی در 10 استان دیگر اجرا خواهد شد.
انجام مراحل تصویب اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم به زودی
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این‌كه سال جاری و سال آینده برای نظام مالیاتی كشور سرنوشت ساز خواهد بود گفت: همه بخش های كشور در حوزه سیاست گذاری و تصمیم گیری برای تحقق درآمدهای مالیاتی باید به نظام مالیاتی كمك كنند. 
عسكری به اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در اسفند ماه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار كرد: بخش عمده قانون به تصویب رسیده و برخی بخش‌ها برای بررسی مجدد به كمیسیون‌های اقتصادی مجلس رفته و در مرحله بررسی نهایی است و امیدواریم از هفته آینده گزارش كمیسیون‌ها در صحن علنی بررسی شود.
 ارائه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس تا پیش از بودجه 94
وی با بیان این‌كه در زمینه اجرای مالیات بر ارزش افزوده پنج مرحله كاری را انجام داده‌ایم و در هر مرحله تعدادی از مودیان شناسایی شده‌اند گفت:‌در سال جاری مرحله ششم انجام می‌شود. 
رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به این‌كه تاكنون 21 دوره اظهارنامه در دوره‌های سه ماه ازمودیان دریافت كرد‌ه‌ایم افزود: اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای مودیان فاز ششم می كنیم.
عسكری با اشاره به این‌كه چهار یا پنج گروه جدید در قالب مودیان مالیات بر ارزش افزوده اعلام می كنیم كه عمدتا مكمل گروه‌های قبلی هستند، خاطرنشان كرد: در سال جاری میزان مالیات بر ارزش افزوده هشت درصد تعیین شد كه یك درصد آن به عنوان مالیات سلامت به وزارت بهداشت و درمان پرداخت می‌شود. 
وی با بیان این‌كه در راستای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده هر هفته جلسات كارشناسی برگزار كرده و در حال آماده سازی پیش نویس قانون هستیم گفت: به زودی كارگروه تدوین قانون ایجاد می‌شود تا پیش از بررسی بودجه سال 94 بتوانیم پیش نویس قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه كنیم.
چگونگی معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران خارجی
وی درباره معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی تصریح كرد: براساس ماده 107 قانون مالیات‌های مستقیم ورود تجهیزات و ماشین‌آلات توسط سرمایه‌گذار خارجی از مالیات معاف است اما به خدمات مالیات تعلق می گیرد همچنین سرمایه‌گذاران خارجی مانند سرمایه‌گذاران داخلی با توجه به قوانین موجود از معافیت‌های مالیاتی برخودار هستند.
اظهارنامه‌های ناقص و سفید رسیدگی می‌شود
عسكری درباره توافق با اصناف گفت: هر مودی باید اظهارنامه خود را براساس درآمدهایی كه در طول سال داشته به نظام مالیاتی بدهد و چیزی به نام توافق وجود نخواهد داشت البته قانون به نظام مالیاتی اختیار داده كه برخی مالیات ها را مقطوع تعیین كند. 
وی با اشاره به این‌كه سال گذشته نیز با اصناف به توافق نرسیدیم، گفت: رویكرد كلان را دنبال می كنیم و كلیه مودیان باید مالیات خود را اظهار كنند و از نظر ما اظهار نامه سفید اظهارنامه نیست. 
رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به این‌كه دو میلیون مودی خارج از چارچوب خوداظهاری اظهارنامه دادند كه نیمی از اظهارنامه سفید است افزود:‌در زمانی كه اظهارنامه سفید و ناقص باشد نظام مالیاتی مجبور به رسیدگی است كه در این زمینه برگ تشخیص بیش از یك میلیون مودی صادر و ابلاغ شده است و تا پایان اردیبهشت عمده برگه تشخیص‌ها صادر می شود. 
عسكری در ادامه درباره دریافت اظهارنامه‌ها در سال جاری اظهار كرد: اظهارنامه ها در سال جاری به صورت الكترونیكی دریافت می‌شود و در حال تلاش هستیم تا روند كار به گونه‌ای شود كه نیاز به دریافت اظهارنامه فیزیكی نباشد و مودیان بتوانند همزمان با ارائه اظهارنامه الكترونیكی مالیات خود را نیز به صورت الكترونیكی پرداخت كنند.
وی با اشاره به این‌كه سایت سازمان مالیاتی برای دریافت اظهارنامه الكترونیكی باز است افزود:‌روزانه 200 الی 300 مودی اقدام به ارائه اظهارنامه می‌كنند و مودیان برای دریافت اظهارنامه منتظر تیر ماه نباشند. 
به گفته رییس سازمان امور مالیاتی، كسانی كه در نظام مالیاتی ثبت نام الكترونیكی را تكمیل كرده‌اند برای دریافت امضای الكترونیكی به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی می شوند.تا از طریق دفاتر تعیین شده اظهارنامه خود را دریافت كنند. 
به گفته وی، تا تیر ماه سال گذشته 12 هزار نفر امضای الكترونیك دریافت كرده‌ بودند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24