حدود دو دهه پیش مک لارن نامی دوست داشتنی برای عاشقان خودرو محسوب می شد. مدل F1 مک لارن تا زمان ظهور بوگاتی ویرون عنوان سریع ترین خودرو خیابانی جهان را در اختیار داشت. از سال 1998، مک لارن توجه خود را معطوف به مسابقات فرمولا وان کرد و به نظر می رسید تولید سوپراسپرت های خیابانی توسط این شرکت به پایان راه خود رسیده است.
اما در سال 2011 و با معرفی مدل MP4-12C ، خودرویی که رقبایی همچون فراری 458 ایتالیا و استون مارتین ونتیج V12 را به چالش می کشید، شرایط بار دیگر تغییر کرد.
به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، از سال 2011، مک لارن بی وقفه در تلاش بوده تا مدل 12C را ارتقا دهد و برای سال 2015، مهندسان این شرکت مدل 650S را معرفی کرده اند. البته این که 650S را مدلی کاملا جدید عنوان کنیم دشوار است زیرا حدود 70 درصد قطعات آن با 12C مشترک است. در قسمت عقب تفاوت های اندکی در طراحی قابل مشاهده هستند، اما در قسمت جلو الهام از طراحی مدل P1 مشهود است.
طراحی قسمت جلو مک لارن 650S به لطف استفاده از چراغ های جدید جلو که شبیه لوگو این شرکت هستند و ورودی های هوا، چهره ای اخمو و در عین حال خندان را تداعی می کند. ارتقا آیرودینامیک در 650S موجب ایجاد 24 درصد نیروی رو به پایین بیشتر نسبت به طراحی پیشین می شود. طراحی داخلی این خودرو برای افرادی که حضور در کابین 12C را تجربه کرده اند، کاملا آشنا است. در داخل خودرو از مواد با کیفیتی همچون فیبر کربن، چرم و آلکانتارا با توجه به سفارش مشتری استفاده می شود.
قلب تپنده مک لارن 650S یک پیشرانه 3.8 لیتری دو توربوشارژر هشت سیلندر خورجینی است که در مدل های 12C و P1 به کار گرفته شده و توانایی تولید 641 اسب بخار نیرو را دارد که البته در مدل جدید به 650 اسب بخار رسیده است. به گفته مک لارن، با استفاده از پیستون های جدید و سیستم اگزوز جدید این پیشرانه تغییری 10 درصدی را تجربه کرده است. گشتاور 650S نیز با 57 پوندفوت افزایش به 500 پوندفوت رسیده است. یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه خودکار نیز نیروی این پیشرانه را به چرخ های عقب منتقل می کند. ترمزهای کربن سرامیک نیز به صورت استاندارد در این خودرو به کار گرفته شده اند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.