Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

درنشست امروز سه شنبه عنوان شد که اوراق مشارکت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر(سهامی عام) به منظور تأمین بخشی از منابع مالی )300میلیارد تومان)، جهت اجرای طرح احداث کارخانه گندله صادر می شود.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،حسین کیانی زاده، معاون عملیات و بازار شرکت تأمین سرمایه امید در نشست خبری امروز درخصوص عرضه اوراق مشارکت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به منظور تامین مالی اجرای طرح احداث کارخانه گندله سازی شماره 2 خود 3 میلیون ورقه به مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال از سه شنبه 16 اردیبهشت به مدت 5 روز کاری تا (22اردیبهشت) در بازار سوم پذیره ‌نویسی می کند.

کیانی زاده درخصوص جزییات این اوراق عنوان کرد: سررسید این اوراق سه ساله و نرخ سود علی الحساب آن 20درصد و ضامن بانک سینا خواهد بود. دوره پرداخت سود علی ­الحساب اوراق مشارکت 3 ماهه و نحوه خرید اوراق مشارکت از طریق فرا­بورس ایران است.

وی درباره بانک عامل و بازارگردان نیز تصریح کرد : شرکت تأمین سرمایه امید متعهد پذیره نویسی و بازار گردانی اوراق را برعهده داشته و عامل فروش کارگزاری بانک سپه است .

اما پیمان تاتایی، کارشناس مدیریت دارایی ها درباره نرخ خرید و فروش بازار گردان ابراز داشت: نرخ خرید و فروش برای سال دوم، 20روز کاری قبل از اتمام سال نخست بازار گردانی اعلام می گردد. نرخ خرید و فروش بازارگردان بر اساس میزان بازده مازادی که مایل است به سرمایه گذار منتقل نماید تعیین می شود.

به گفته وی، درصورتی که یک سرمایه گذار اوراق را در هر زمانی از بازار گردان خریداری کند و در روز 365 به بازار گردان بفروشد، نرخ بازده مازاد معادل 4یا 5درصد روز شمار دریافت خواهد نمود. همچنین درصورتی که سرمایه گذار اوراق را در پذیره نویسی اولیه فراهم نموده و هر زمان قبل از روز 365قصد فروش داشته باشد نرخ بازده معادل 2یا 3درصد روز شمار دریافت خواهد شد.

همچنین محمد رضا توکل نیا، سرپرست تأمین مالی پذیره نویسی درباره انتشار اوراق سلف اظهار داشت: اوراق سلف به ارزش 21هزار میلیارد تومان به زودی منتشر می شود. در حال حاضر با شرکت گل گهر مشغول مذاکره هستیم. این اوراق 2ساله بوده و سود آن تضمین شده است. مزیت اصلی سرمایه گذاری در این اوراق سرمایه گذاری خود به خود است و مجدد آن است . اگر مشکلی نداشته باشیم اوایل مرداد ماه این اوراق منتشر می شود.

توکل نیا با اشاره به روش جدید بازار گردانی که اولین بار است پیاده می ‌شود، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در نرخ اوراق مشارکت وجود دارد، این است که نرخ سود 20 درصد با توجه به میزان تورم 35درصدی جذاب نیست؛ بنابراین نرخ سود 25 درصد برای کسانی که بلند‌مدت در این اوراق سرمایه‌گذاری می‌کنند در نظر گرفته شده است و نرخ اوراق 20 درصد بوده اما بازدهی آن افزایش می‌یابد که این موضوع جذابیت اوراق مشارکت با این روش را بیشتر می‌کند.

به گفته وی، در شیوه‌ی جدید مسوولیت بازارگردان به جای اینکه حفظ کف قیمت باشد، حفظ دامنه‌ مظنه است این روش مبتنی بر حراج است.

وی درپایان خاطر نشان کرد: سال 93 سال خاصی در حوزه بازار اوراق با درآمد ثابت است،چراکه حدود 13 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق در سال جاری سررسید می‌شود که بایداوراق جدیدی منتشر شود.که انتظار داریم از محل انتشار اوراق قبلی 13 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شود. همچنین از این 13 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق، شش هزار میلیارد تومان توسط بانک مسکن، 2 هزار و 500 میلیارد تومان توسط بانک مرکزی و پنج هزار و 500 میلیارد تومان توسط دولت منتشر می‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24