Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینكه ضابطه‌مند شدن نرخ سود سپرده‌ها موجب تقویت بازار پول و سرمایه خواهد شد، گفت: آینده بازار سهام در بلند‌مدت با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی دولت، بسیار روشن است.

به گزارش شبكه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) ، علی صالح‌آبادی با اشاره به اینكه بازار سرمایه نسبت به سالهای گذشته در تداوم پیشرفت و اقدامات بزرگ دیگری از جمله امضای دیجیتال و دسترسی برخط است، اظهار داشت: اكنون در حوزه‌های مختلف زیرساختی وضعیت خوبی داریم كه در بخش فناوری اطلاعات امكان دسترسی آنلاین برای تمام سرمایه‌گذاران ایجاد شده است و این سهولت دسترسی جذابیتی برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزار بازار سرمایه به وضعیت قابل قبولی رسیده و امضای دیجیتال هم اكنون آماده افتتاح است و منتظر مجوز نهایی است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شركت‌های تولیدی گزارش‌های خود را بر اساس استاندارد حسابداری بین المللی در كدال (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران بورس) منتشر می‌كنند و در آینده شركت‌های خدماتی، بیمه‌ها و بانك‌ها نیز بر اساس همین استاندارد مجاز هستند تا صورت‌های مالی خود را منتشر كنند.
صالح‌آبادی گفت:استفاده از استاندارد بین‌المللی حسابداری موجب جذب سرمایه‌گذاری خارجی و شفافیت بیشتر شركت‌ها خواهد شد. به این ترتیب در سال 93 و 94 مباحثی از جمله ترجمه این استاندارد، آموزش و آماده‌سازی نرم‌افزار‌های مخصوص آن در دستور كار قرار گرفته و از ابتدای سال 95 تمام شركت‌های بازار سرمایه ملزم به ارائه استاندارد‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی خواهند بود.
وی با تاكید بر دیگر اقدامات بازار سرمایه به طبقه‌بندی موسسه حسابرسی اشاره كرد و گفت: طبقه‌بندی موسسات حسابرسی اتفاق خوبی بود كه موجب تقسیم‌بندی این موسسات بر مبنای كاركرد و میزان تخصص و توانایی آنان بود.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اكنون اكثر شركت‌های بازار سرمایه دارای كمیته حسابرسی داخلی هستند كه گزارش‌های آن به صورت مستمر از طریق كدال منتشر می‌شود.
وی درباره تجربه موفق بازار سرمایه در راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در فرابورس و بورس گفت: استفاده از ابزارهای جدیدی مانند صندوقهای بورسی قابل معامله ETF ها موجب جذب بیشتر سرمایه‌گذاران كم‌ریسك بیشتری به بازار شده است.
دبیر شورای عالی بورس در خصوص زمان راه‌اندازی بازار دارایی‌های فكری (بورس ایده) در فرابورس، خاطرنشان كرد: اكنون آئین‌نامه‌ها و مقررات راه‌اندازی بازار دارایی‌های فكری به فرابورس ایران ابلاغ شده و پس از ارزیابی ایده‌ها این بازار نیز در آینده‌ای نزدیك افتتاح خواهد شد.

* افق مثبت سرمایه‌گذاری در بورس/ تاثیر ضابطه‌مند شدن نرخ سود بانكی بر بازار سرمایه
صالح‌آبادی همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا نقدینگی از بازار سهام خارج شده بود و اینكه سرمایه‌گذاران چه زمانی را برای ورود به بازار منطقی می‌دانند، گفت: در اینكه سرمایه‌گذاران باید نگاه بلند‌مدت داشته باشند همواره تاكید شده است چرا كه این بازار در بلند‌مدت افق بسیار مثبتی خواهد داشت. بنابراین با توجه به شرایط فعلی اقتصاد و توجه دولت به بازار سرمایه چشم‌انداز خوبی در انتظار سرمایه‌گذاران و سهامداران است.
وی افزود: در بازار سهام مبالغ قابل توجهی خارج نشده بودند، اما بخشی از منابع در بازار سرمایه پارك شده بود، تا طبیعتا با جذابیت قیمت‌ها مجددا وارد شوند؛ در این خصوص با توجه به شرایط مثبت و تحولات پیش رو آینده بازار سرمایه مثبت است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به صحبت‌های اخیر معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصاد و دارایی و نمایندگان مجلس در حمایت از بازار سرمایه گفت: اتفاق نظر در مجموعه دولت و مجلس بر حمایت از بازار سرمایه است و دولت نیز حمایت‌های مختلفی از طریق تدوین ضوابط و مقررات دارد.
وی در پایان تاكید كرد: در تدوین مقررات دولت هر آن چه كه به نفع ثبات و سود‌آوری بخش خصوصی باشد، مدنظر قرار داده و از این جهت بازار سرمایه نیز واكنش مثبت نشان خواهد داد؛ در آینده نیز دولت سهام تحت تملك خود را به صورت رقابتی در بازار عرضه خواهد كرد كه موجب جذابیت بیشتر در بین سرمایه‌گذاران خواهد شد.
صالح‌آبادی گفت: توجه دولت به بخش خصوصی قطعا بیش از گذشته است، تا در این بخش مهم رونق بیشتری شاهد بیش‌تری كند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24