Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تاکید دوباره مجلس و دولت بر حمایت از بازار سرمایه، اطمینان و اعتماد را در بازار سرمایه تقویت می کند.

به گزارش سنا، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس با بیان مطلب بالا گفت: دولتمردان و نمایندگان مجلس همواره بر حمایت از بازار سرمایه تاکید داشته‌اند و بر این اساس، به نظرم تاکید اخیر بر حمایت از بازار سرمایه توسط مجلس، بانک ها و دولت، تغییر رویکرد محسوب نمی شود، زیرا بورس همواره مورد حمایت دولت بوده است.

امیرحمزه مالمیر ادامه داد: البته این تاکید دوباره، اطمینان خاطر و اعتماد را به بازار سرمایه بر می ‌گرداند اما تثبیت بازار و تداوم روند مثبت آن، نیازمند اقدام عملی از سوی دولتمردان و نمایندگان مجلس است.

وی توضیح داد: اقداماتی مانند رفع ابهامات در بازار و تدوین قوانین و مقرراتی برای بهبود بخش واقعی اقتصاد و عدم تغییر در مفروضات اصلی سرمایه‌گذاری در بلندمدت، می تواند به بازگشت رونق به بازار سرمایه کمک کند.

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس با اشاره به اینکه هنوز بخشی از بازار سرمایه اطلاعات عملکرد 9 ماهه را علیرغم تکلیف قانونی، افشا نکرده اند، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی آن وجود اختلاف و ابهام با بخشی از بدنه‌ دولت است، این در حالی است که رفع ابهام و امکان ارائه‌ اطلاعات می‌تواند به تثبیت بازار سرمایه کمک کند.

مالمیر در پاسخ به این سوال که تاثیر فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر بازار سرمایه چیست، ابراز داشت: در سال 89 اولین مرحله از هدفمندسازی یارانه ها به اجرا درآمد و برای شفاف ‌سازی اثرات آن، میزان مصارف انرژی شرکت‌ ها به بازار منعکس شد. ضمن آن‌ که طی سال های بعد از آن عملکرد شرکت‌ ها نشان داد تاثیر چندانی از هدفمندسازی یارانه‌ ها نپذیرفته ‌اند.

وی تاکید کرد: بر این اساس، به نظر می‌ رسد که اجرای این مرحله نیز تاثیر چندانی بر عملکرد عمده‌ شرکت ‌ها نگذارد. از طرفی برخی از شرکت‌ ها افزایش هزینه‌ های ناشی از اجرای هدفمندسازی را در پیش ‌بینی‌ های خود منظور کرده و قیمت محصولات برخی از شرکت ‌ها دارای کشش لازم بوده و با افزایش کمی در قیمت اثرات اجرای فاز دوم به حداقل ممکن خواهد رسید.

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس در توصیه به سرمایه گذاران گفت: همواره یکی از توصیه‌ هایی که به سرمایه‌ گذاران داشته‌ ام و بر آن تاکید دوباره می کنم، دوری از هیجان در تصمیم‌ گیری و بهره ‌بردن از تحلیل و تخصص افراد صاحب‌ نظر و استفاده از اطلاعات رسمی و کم اهمیت دانستن شایعات مطرح شده در بازار است.  وی با اشاره به اینکه  تصمیم گیری بر اساس صف خرید و فروش، بزرگترین آفت بازار سرمایه است، اظهار داشت: برای انتخاب سهام باید هر صنعت و هر شرکت را به طور مشخص بررسی کرد و چه بسا در زمان صف فروش، زمان خرید و در زمان صف خرید، زمان فروش سرمایه ‌گذاری باشد.

مالمیر در پایان به سرمایه گذاران پیشنهاد کرد با تحلیل و بررسی اطلاعات و در صورت عدم توانایی تحلیل، از مشاوره‌ افراد آگاه استفاده کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24