Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شركت حفاری شمال، حضور در بازارهای تولید انرژی كشور را یكی از سیاست های این شركت اعلام كرد و از خرید بخشی از سهام نیروگاه زنجان و نیروگاه قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شركت ملی نفت ایران، هدایت الله خادمی با بیان اینكه شركت حفاری شمال برای توسعه فعالیت های اقتصادی و با هدف ورود به بازار جذاب تولید انرژی برنامه های مهمی دارد، اظهار كرد: بر اساس مذاكرات موفقی كه انجام شده است بخشی از سهام 2 نیروگاه در حال تولید كشور در مالكیت شركت حفاری شمال قرار می گیرد.
خادمی افزود: هم اكنون شركت حفاری شمال، 20 درصد از سهام مدیریتی نیروگاه تولید برق زنجان و بخشی از سهام مدیریتی نیروگاه قم را از طریق مالكیت سهام شركت های مادر این دو نیروگاه خریداری كرده است.
وی ادامه داد: خرید بخشی از سهام نیروگاه های قم و زنجان در راستای متنوع سازی رشته فعالیت های اقتصادی و فنی شركت حفاری شمال بوده است.
وی حفاری شمال را از پیشگامان نوآوری در بخش بالادستی صنعت نفت خواند و افزود: حوزه برق از حیطه هایی است كه توانمندی های اقتصادی و فنی ایران در آن امكان ظهور و توسعه دارد و با عنایت به همین اصل هم شركت حفاری شمال اقدام به ورود به عرصه صنعت تولید برق كرده است.
مدیرعامل شركت حفاری شمال افزود: نیروگاه زنجان قابلیت تبدیل به نیروگاه سیكل تركیبی را دارد و با تعریف طرح های افزایش تولید امكان رسیدن به ظرفیت یكهزار مگاوات برق را دارد كه این امر می تواند در منطقه بازار هدف توزیع برق تولیدی این نیروگاه بسیار موثر واقع شود.
خادمی با تاكید بر اینكه ظرفیت سازی برای تولید برق یكی از مولفه های مهم و از زیرساخت های بسیار ضروری توسعه ملی است یادآور شد: حضور حفاری شمال در صنعت برق افزون بر اینكه می تواند به ایجاد شركتی چندرشته ای در حوزه های حساس بالادستی انرژی كشور منتهی شود برای صنعت برق ایران نیز بركات و آثار مفیدی به همراه خواهد داشت.
لازم به یادآوری است دكتر حسن روحانی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح روز دوشنبه؛ 18 فروردین با حضور در جمع مدیران و كاركنان وزارت نیرو بر ضرورت حضور پررنگ بخش خصوصی برای تحرك بخشی به توسعه صنعت آب و برق تاكید كرده بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24