Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در حال حاضر بسیاری از شرکت های فلزی اعم از تولید کنندگان فولاد، مس و آلومینیوم و شرکت های پتروشیمی و نفتی که سهامشان در بورس تهران معامله می شود، محصولاتشان نیز در بورس کالای ایران مورد معامله قرار می گیرد که به گفته کارشناسان، سهامداران می توانند با پیگیری معاملات بورس کالا تا حدودی اوضاع شرکت ها در ماه های آینده را پیش بینی و تحلیل کنند.

به گزارش سنا، شاهین شایان آرانی، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در این باره گفت: شرکت هایی که هم سهامشان در بورس تهران و هم محصولاتشان در بورس کالا مورد معامله قرار می گیرد، نسبت به سایر شرکت های بورسی اطلاعات دقیق تر و بیشتری را در اختیار سهامداران و تحلیلگران قرار می دهند که این اتفاق مثبتی در بازار سرمایه است.

شایان آرانی تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که سایر شرکت ها شفافیت لازم را در ارائه گزارش های میان دوره ای ندارند، بلکه تمام شرکت های حاضر در بورس براساس استانداردهای مشخصی گزارش های خود را اعلام می کنند اما امتیازی که شرکت های حاضر در بورس کالا دارند این است که سهامداران و تحلیلگران می توانند براساس معاملات بورس کالا، گزارش های آینده شرکت ها را پیش بینی و تحلیل کنند.

وی افزود: در حال حاضر صورت های مالی شرکت ها با سه ماه تاخیر گزارش می شود، به این معنا که گزارش امروز یک شرکت مربوط به عملکرد سه ماه گذشته آن است، به این ترتیب بازیگران بازار سهام می توانند با پیگیری وضعیت معاملات فلان شرکت در بورس کالا، گزارش آینده آن را پیش بینی کنند. برای مثال قیمت، حجم فروش و استقبال خریداران از محصولات فلان شرکت مسی، فولادی و یا پتروشیمی نسبت به ماه های قبل چه تفاوتی داشته و از این طریق می توان گزارش آینده شرکت ها را تحلیل کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار داشت: در مجموع می توان گفت، بررسی فعالیت شرکت های بورسی حاضر در معاملات بورس کالا، تا حدودی می تواند خلاء سه ماهه ارائه گزارش شرکت ها را پر کند و تصویری روشن از آینده شرکت ها را برای سهامداران نمایان کند.

شایان آرانی در پایان گفت: این اتفاق کارایی بازار سرمایه را بیشتر می کند و سهامداران نیز می توانند راحت تر از گذشته به اطلاعات شرکت ها دسترسی پیدا کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24