Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس هئیت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت قانون‌گذار بر تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، با رعایت اصل رقابت‌پذیری این صنعت تأکید دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، مرتضی عزیزی در حاشیه بازدید روز چهارشنبه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس از تالار بورس تهران افزود: صنعت پتروشیمی با داشتن نیروی انسانی، خوراک و وجود آب‌های آزاد، پرپتانسیل‌ترین صنعت کشور است، اما هم‌اکنون به دلیل شفاف نشدن قیمت نرخ خوراک و اساساً بی‌ثباتی در تعیین قیمت نرخ خوراک این صنعت و جایگاه آن در بازار سرمایه با ابهاماتی رو به رو شده است.
وی با اشاره به اینکه سالانه صنعت پتروشیمی 5 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کند، افزود: مابه‌التفاوت خوراک 7 تا 13 سنتی به اعتقاد وزارت نفت کمک 302 میلیون دلار را عاید صنعت پتروشیمی می‌کند، درحالیکه سالانه 5 برابر این میزان گاز در مسجد سلیمان و خارک بدون مالیات، درآمد و ارزش افزوده سوخته می‌شود.
مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان با اشاره به فرصت پیش آمده در مذاکرات هسته‌ای کشور گفت: در فرصت 6 ماهه پیش آمده می‌‌توان زمینه لازم برای پیشرفت طرح‌های توسعه صنعت پتروشیمی را فراهم کرد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران هم در جریان این بازدید، به جایگاه بازار سرمایه در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: بازار سرمایه دوشادوش بازار پول حرکت می‌کند در حالی که، در تمام اقتصادهای رشد یافته از بازار سرمایه با سیاست‌های مالیاتی و تشویقی حمایت می‌شود.
علیرضا عسگری مارانی در ادامه افزود: پایه بازار ایران، بازار پول است و با گسترش این بازار، هنوز بازار سرمایه نتوانسته به جایگاه اصلی برسد بنابراین نیازمند این هستیم که الگویی طراحی شود که دغدغه‌ ریسک‌های سیستماتیک در بازار سرمایه را کاهش بدهد.
وی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف ازجمله تبصره‌های بودجه، تغییر در قوانین و مقررات و تغییر مدیریت‌ها، وجود کمیسیونی برای کاهش ریسک سیستماتیک بازار سرمایه در مجلس ضروری است تا پیش از تصویب قوانین و مقررات، تأثیرات تصمیمات در این کمیسیون مورد توجه و کار کارشناسی قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران با بیان اینکه بازار سرمایه می‌تواند به جایگاه واقعی خود در نظام اقتصادی کشور برسد، گفت: پایین‌بودن نسبت P/E شرکت‌های حاضر در بورس ایران از ویژگی‌های ممتاز و جذاب این بازار در مقایسه با بورس‌های سایر کشورها است، بنابراین ارزش این بازار می‌تواند به کمک سیاست‌های مالیاتی، تشویقی و صندوق‌های پشتیبانی به دو تا سه برابر ارزش فعلی برسد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24