Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 شاخص بورس در سال جاری نوسان صعودی 49 هزار و 784 واحدی را تجربه کرده است.

به گزارش نامه نیوز، بازار سرمایه طی یک سال گذشته روزهای خوبی را سپری کرده است و شاخص بورس نیز در مقاطع زمانی مختلف رکوردهای قابل توجهی را به ثبت رسانده است.
اما از همان ابتدا که روند رو به رشد شخص بورس تهران آغاز شده عده ای اعلام می کردند که رشد شاخص حبابی است و باید منتظر ترکیدن این حباب بود که البته این اتفاق رخ نداد و شاخص بورس نیز وارد کانال 80 هزار شد.
افزایش شاخص بورس در یکسال گذشته موجب شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران به سمت بازار بورس هدایت شده و کمتر علاقه ای به حضور در بازارهایی همچون ارز و سکه داشته باشند و این موضوع نیز به تولید کشور کمک قابل توجهی را داشته است.
اما از دو هفته قبل روند حرکتی شاخص بورس تغییر کرده و هر روز شاهد افت شاخص هستیم به طوری که شاخص در آستانه ورود به کانال 70 هزار قرار گرفته است و این موضوع نیز نگرانی های فراوانی را در میان سرمایه گذاران ایجاد کرده است.
این در حالی است که در پی دنباله دار شدن افت شاخص بورس، کارگزاران بورسی جلسه ای را برای بررسی دلایل افت شاخص برگزار کردند و در این جلسه کارگزاران مطرح کدند که وضعیت فعلی بورس ادامه نخواهد داشت و شاخص بورس به زودی به روند مثبت خود بازخواهد گشت.
علی رغم حمایت حقوقی‌ها از بازار سرمایه و انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، روند ریزشی بورس همچنان ادامه داشته و شاخص کل بورس تهران سقوط های معنا داری را تجربه می کند و این موضوع بر نگرانی سرمایه داران افزوده است.
البته عده ای نیز احتمال برکناری علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس را یکی از دلایل افت شاخص بورس عنوان می کنند که علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به این شایعات گفته است آقای صالح آبادی برکنار نشده و همچنان با قوت به فعالیت خود در سازمان بورس ادامه می دهد.
همچنین محمدرضا پورابراهیمی عضو شورای عالی بورس این موضوع را تکذیب کرده و می گوید در شورای عالی بورس هیچ بحثی مبنی بر برکناری صالح آبادی مطرح نشده است و اخبار منتشر شده در این زمینه غیر اخلاقی است.
وی همچنین درباره دلایل افت شاخص بورس گفته است متاسفانه بازار سرمایه جو روانی و احساسی دارد و به محض این که خبر منفی می آید بازار واکنش بیش از حد نشان می دهد و خبر مثبتی که منتشر می شود واکنش بیش از حد مثبت نشان می دهد و این رفتار غیر حرفه ای و هیجانی است. همچنین رفتار بدون دلیل شاخص غیر منطقی است البته ابهام در موارد مربوط به حق انتفاع و قیمت خوراک واحدهای گاز پتروشمی وجود دارد اما این مسائل موضوعاتی نیستند که بازار را با چالش جدی مواجه کنند.
اما صالح آبادی که طی دو هفته گذشته از اظهارنظر درباره افت شاخص بورس خودداری کرده بود سرانجام درباره دلایل افت شاخص اعلام کرد که ریزش‌های شاخص بورس گذرا است، بازار سهام به زودی به تعادل و روند مثبت باز می‌گردد. به زودی نقدینگی قابل توجهی از طریق شرکتهای حقوقی وارد بورس می‌شود.
صالح‌آبادی همچنین با اشاره به وضعیت امروز بازار سرمایه گفته است اکنون ارزش بازار بورس تهران به 406 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش 138 درصدی را نشان می‌دهد.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با تاکید بر اینکه برترین میزان ارزش بازار طی امسال رقم خورده است، گفت ارزش معاملات بورس تهران به 18 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان از افزایش 4 برابری است. بنابراین نقدینگی‌ بسیار خوبی طی این مدت وارد بازار شده است.
همچنین پورابراهیمی عضو شورای عالی بورس درباره آینده بازار سرمایه گفته است توصیه ما به سرمایه گذران این است که به بازار سرمایه نگاه بلند مدت داشته باشند و فضای بلند مدت تحت تاثیر جو روانی نیست و چشم انداز بازار بسیار مثبت است.
اما شاخص در نخستین روز فعالیت خود در سال 92 به 39 هزار و 738 واحد رسید و افزایش شاخص با سرعت ادامه پیدا کرد تا در تاریخ 17 دیماه با ثبت رکورد 89 هزار و 522 واحد در آستانه ورود به کانال 90 هزار قرار گرفت.
البته شاخص بورس در سال 92 نتوانست محدودخ 90 هزار را فتح کند و پس از ثبت رکورد 89 هزار روند نزولی شاخص آغاز شد و هم اکنون شاخص بورس در آستانه ورود به محدوده 70 هزار قرار گرفته است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24