Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس سازمان توسعه تجارت از حضور هیات بزرگ سرمایه‌ گذاری فرانسوی در ایران در اواسط بهمن‌ ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، ولی ‌الله افخمی در دیدار نمایندگان کنفدراسیون اتاق‌ های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه با اشاره به این‌که بعد از رویکرد جدید در حوزه سیاست خارجی شاهد افزایش حضور شرکت ‌ها و تشکل ‌های خارجی در ایران به منظور تجارت و سرمایه‌ گذاری هستیم، گفت: در همین راستا کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و آسیا و اقیانوسیه که متشکل از نمایندگان اتاق‌ های بازرگانی 28 کشور است، در قالب جلسات ادواری خود به ایران سفر کرده ‌اند تا جوانب مربوط به تجارت، سرمایه ‌گذاری و خرید و فروش در ایران را بررسی کنند.

وی با اشاره به این ‌که مزیت ‌های سرمایه ‌گذاری در کشور یکی از مشوق‌ های سرمایه ‌گذاران خارجی در ایران محسوب می ‌شود، گفت: علاوه بر این، وجود معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد و مقررات‌ زدایی در این مناطق و هم ‌چنین حمایت از سرمایه ‌گذاران خارجی در قانون سرمایه ‌گذاری خارجی کشور از دیگر حمایت ‌هایی است که دولت از سرمایه‌ گذاران خارجی انجام می‌ دهد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره‌ تاثیر اجرای مرحله‌ اول توافق‌نامه ژنو که از روز دوشنبه روز قبل که منجر به تعویق برخی تحریم‌ها علیه ایران شد، توضیح داد: شواهد نشان می‌ دهد، علاقه‌ مندی تجار و بازرگانان خارجی برای حضور در ایران افزایش یافته است. نباید انتظار داشته باشیم در همین مرحله‌ ی اول حضور خارجی ‌ها در ایران منجر به عقد قرار‌داد و همکاری شود، اما خبرگیری‌ های آنان برای حضور در ایران جهت سرمایه ‌گذاری و تجارت افزایش یافته است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا از حضور هیات سرمایه‌ گذاری فرانسوی در ایران در نیمه بهمن ‌ماه خبر داد، اگرچه افخمی به جزییات بیشتری اشاره نکرد.

به گزارش ایسنا، براساس اخبار منتشر شده قرار است، هیات اقتصادی فرانسه متشکل از نمایندگان 110 شرکت بزرگ کشور تا یکی دو هفته آینده وارد ایران شوند.

در این هیات نمایندگانی از بخش ‌های مختلف اقتصادی فرانسه از جمله صنعت خودرو، معدن و صنایع معدنی، صنعت قطعه، نفت، بانکداری و حمل ‌و نقل حضور خواهند داشت.

این هیات هم‌ چنین قرار است با مسوولان و وزیران مختلف کشور از جمله وزیران صنعت، معدن و تجارت و نفت درباره‌ی راهکارهای گسترش همکاری با ایران مذاکره کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24