Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / با دستور اخیر معاون وزیر راه‌وشهرسازی به مدیران شهرهای‌جدید بابت تامین شرایط سكونت دهك‌های با درآمد بالا در این مناطق، مراحل اولیه اجرای دو طرح تازه ساختمانی در شهر جدید پردیس آغاز شد.

محسن نریمان دو ماه پیش در بازدید از پروژه‌های مسكن‌مهر شهر جدید پردیس، وضع ناهنجار زیست‌محیطی كلان‌شهر تهران را نوعی فرصت برای نقاط سكونتی اطراف پایتخت برشمرد و با اعلام اینكه شهرهای جدید حاشیه تهران ظرفیت جذب متقاضیان مهاجرت از این شهر آلوده را دارند، از مدیران خود خواست، در ازای توقف ساخت‌وساز مسكن‌مهر، برنامه‌های جایگزین با رویكرد استقرار همه نوع طبقات درآمدی در شهرهای‌جدید تعریف كنند. این تاكید معاون وزیر هم‌اكنون در پردیس مورد پیگیری قرار گرفته، به‌طوری‌كه مدیرعامل شهر جدید پردیس از طراحی دو پروژه باغ‌ویلا و آپارتمان‌های‌لوكس خبر می‌دهد. مهدی هدایت در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: رویكرد وزارت راه‌وشهرسازی و شركت عمران شهرهای‌جدید در دوره جدید، جلوگیری از گسترش فقیرنشینی در این شهرها و پرهیز از تعریف پروژه‌های جدید مسكن‌مهر است كه صرفا دهك‌های كم‌درآمد را مخاطب قرار می‌دهد. به همین منظور هم‌اكنون طرح ساخت مسكن‌مشاركتی با مدل احداث ساختمان‌های لوكس با قیمت ‌بازار در پردیس به مرحله عقد قرارداد با بخش‌خصوصی رسیده و مطالعه‌ای هم برای احداث باغ‌ویلا بعداز جانمایی حدود 150 هكتار زمین‌ در دستور كار است. هدایت با اشاره به اینكه ساخت سری جدید مسكن‌مهر در پردیس متوقف شده، اما ساخت مسكن متوقف نشده است، گفت: نظر معاون وزیر در امور شهرهای ‌جدید احیای سرزندگی و نشاط ‌اجتماعی در ساكنان این شهرها از طریق احترام به سلایق همه دهك‌‌های درآمدی است نه اینكه همه برنامه‌ها صرفا برای یك گروه خاص جامعه و حداكثر 2 تا 3 دهك باشد.
منابع‌ كفاف نداد، مسكن‌مهر كوچك شد
مدیرعامل شهرجدید پردیس درباره پروژه 80 هزار واحدی مسكن‌مهر كه پارسال به‌عنوان آخرین‌سری مسكن‌مهر در این منطقه كلنگ خورد، گفت: ظرفیت این پروژه به دلیل عدم‌كفایت خط‌ اعتباری و محدودیت منابع بانك ‌مسكن از 80 هزار واحد به 71 هزار واحد تقلیل یافت؛ به‌طوری‌كه هزار واحد از كارگاه 35 هزار واحدی كوزو و 8 هزار واحد نیز از كارگاه دره‌بهشت حذف شد. هدایت با تاكید براینكه تعداد پیش‌خریداران مسكن‌مهر پردیس از ظرفیت جدید تجاوز نمی‌كند، افزود: به‌رغم كاهش 9 هزار واحدی در این پروژه، تعهد دولت به ثبت‌نام‌كننده‌ها پابرجا است. وی میزان پیشرفت‌ فیزیكی كل پروژه را بالای 40 درصد عنوان كرد و گفت: در دره‌بهشت كار جلوتر از كوزو است و پروژه 10 هزار واحدی انبوه‌سازان از همه عقب‌تر است.
تحویل از شهریور93
مدیرعامل پردیس با اشاره به تاكید نریمان مدیرعامل شركت عمران شهرهای‌ جدید برای تامین خدمات‌ روبنایی گفت: با دستور معاون وزیر با پیمانكاران مسكن‌مهر در حال عقد قرارداد احداث و تامین خدمات ‌روبنایی از محل تهاتر زمین هستیم. هدایت تاكید كرد: واحدهای مسكونی ‌مهر بعد از تكمیل همه نوع خدمات زیربنایی و روبنایی از ابتدای شهریور 93 ظرف مدت یك‌سال به‌صورت محله‌ای و تدریجی تحویل پیش‌خریداران خواهد شد.
تذكر به مسوولان آب و برق
وی همچنین با اعلام اینكه شركت عمران پردیس ایجاد خدمات زیربنایی شامل شبکه‌های آب و فاضلاب، برق، خطوط انتقال آب، مخازن آب و فاضلاب را بدون دخالت وزارت نیرو برعهده گرفته است، گفت: این خدمات با مجوز هیات‌دولت از طریق آورده‌نقدی مردم و امكانات پردیس ایجاد می‌شود، اما تامین آب و برق برعهده وزارت نیرو است كه فعلا عقب هستند، البته در جلسه شورای تامین مسكن استان تذكر دادیم و قبول هم كردند.
شرط تعدیل قیمت مسكن‌مهر
مدیرعامل پردیس در ادامه گفت‌وگو با «دنیای ‌اقتصاد» افزود: پیمانكاران مسكن‌ مهر باید كل پروژه 71 هزار واحدی را حداكثر تا شهریور94 تحویل بدهند. ضمن اینكه این مهلت زمانی هرگز به معنی مجاز شمردن تاخیرهایی كه در طول این ماه‌ها داشته‌اند نیست و جرایم مالی آنها محفوظ است. وی افزود: مصوبه جدید افزایش قیمت مسكن‌مهر تا سقف حداكثر 100 هزار تومان مشمول پیمانكارانی خواهد شد كه متعهد شوند تا شهریور 93 واحدها را تحویل می‌دهند. هدایت تاكید كرد: با توجه به سطح مناسب میزان واریزی‌های پیش‌خریداران، مابه‌التفاوت قیمت‌های جدید به‌صورت اقساطی و زمان‌بندی‌شده دریافت خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24