Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / هفته گذشته بورس در شرایطی به كار خود پایان داد كه رقم بی‌سابقه‌ای از افت شاخص را به ثبت رساند و با 2.7 ‌درصد كاهش هفتگی مواجه شد. این در حالی است كه فعالان بازار در نظرسنجی هفته بیست و نهم شركت تدبیرگران فردا، روند هفته پیش روی بازار را كاهشی ارزیابی كرده‌اند.

در این نظرسنجی كه 84 عضو حقوقی اعم از شركت‌های سرمایه‌گذاری، بیمه، كارگزاری، صندوق‌های سرمایه گذاری و... در آن حضور داشتند، 42 درصد به تعادل منفی بازار در هفته پیش رو رای دادند، درحالی‌كه 28 درصد معتقدند بازار در وضعیت متعادل مثبت قرار خواهد گرفت. این به معنای آن است كه بیشتر مشاركت‌كنندگان تعادل بازار را تایید می‌كنند، اما میل بازار به كاهش یا افزایش زمینه‌های منفی یا مثبت بودن این روند تعادلی را تعیین می‌كند.
تغییرات شاخص بین 2 درصد كاهش و 2 درصد افزایش به معنای روند متعادل بازار است و هرچه میل به كاهش بیشتر باشد روند تعادل منفی و هرچه رشد مثبت‌تر باشد تعادل مثبت است.
در این میان 60 درصد افراد معتقدند بازار در بازه یك‌ماهه پیش رو با روندی متعادل پیش خواهد رفت، هرچند 34 درصد به روند مثبت اعتقاد دارند. فعالان بازار معتقدند گزارش‌های مناسب 9 ماهه شركت‌ها می‌تواند امیدواری‌هایی را برای بهبود روند بازار رقم بزند.
تدبیرگران فردا در بخش دیگری از این نظرسنجی به بررسی عملكرد شركت‌ها در نتیجه توافق ژنو پرداخته و این سوال را مطرح كرده است كه كدام شركت‌ها پتانسیل‌های بالاتری برای بهبود بعد از این توافق دارا هستند؟ گروه‌های بانك، خودرو و پتروشیمی به ترتیب با 31، 28 و 23 درصد آرا توانسته‌اند رتبه‌های اول تا سوم را كسب كنند. حمل‌و‌نقل، تجهیزات، دارو و رایانه رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند با این تفاوت كه اختلاف رتبه‌های سوم و چهارم 14 درصد است. شركت‌كنندگان در نظرسنجی این هفته در این رابطه معتقد به تاثیر اجرای توافق ژنو بر سود عملیاتی صنایع بورسی هستند.
در این بین با توجه به نزدیك شدن به ارائه گزارش‌های 9 ماهه و همچنین احتمال كاهش تحریم‌ها در هفته جاری، فعالان بازار سرمایه صنایع بانكداری، پتروشیمی، خودرو، پالایشگاه و تجهیزات را صنایعی با پتانسیل رشد بیشتر ارزیابی كرده‌اند. بر اساس این نظرسنجی، 35 درصد معتقدند صنعت پتروشیمی از ظرفیت‌های بالایی برای رشد برخوردار است. صنایع خودرو و پالایشگاه جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
در این هفته همانند هفته‌های گذشته نظر فعالان بازار بر روی شركت‌های متعددی معطوف بوده است. با توجه به احتمال كاهش تحریم‌ها در هفته جاری، پیش‌بینی می‌شود شركت‌های بانك پاسارگاد، هلدینگ خلیج فارس، ایران خودرو، بانك تجارت، ذوب‌آهن اصفهان و گروه مپنا مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گیرند. پتروشیمی پردیس نیز به دلیل رشد قیمت اوره و آمونیاك از شركت‌های معرفی شده برای ورود در هفته جاری است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24