Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

محمود حجتی؛ وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی میز بورس محصولات کشاورزی در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در دیدار با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان كرمان كه در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: بورس كالای كشاورزی كه بر اساس نیازها و اولویت های موجود در برنامه سوم توسعه در سازمان تعاون روستایی كشور راه اندازی و بعدها در قالب بورس كالا ادغام شد متأسفانه مورد بی توجهی قرار گرفت كه این موضوع مشكلاتی را ایجاد كرده لذا در صدد ایجاد میزی برای بورس محصولات كشاورزی در وزارت جهاد كشاورزی هستیم.
وی خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه سال آینده 30 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در بخش كشاورزی پیش بینی شده كه با تصویب مجلس شورای اسلامی اعتبار مذكور در سال 93 به فعالان و تولید كنندگان این بخش اختصاصی می‌یابد.
شایان ذکر است با تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده (33) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است حداکثر تا پانزدهم شهریور ماه هر سال متناسب با شرایط تولید، نوع محصول و وضعیت بازار، قیمت تضمینی سال آینده محصولات کشاورزی و دامی که قابل معامله در بورس کالا است را برای تصویب به هیئت وزیران پیشنهاد کرده و تا پایان اردیبهشت ماه هر سال برای تهیه فهرست محصولات کشاورزی قابل معامله در بورس کالا اقدام کند. مرجع تعیین کیفیت و درجه‌بندی محصولات موضوع این آیین‌نامه، بورس کالا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی است و اعمال سیاست خرید تضمینی برای آن دسته از کالاهای کشاورزی که مشمول فهرست کالاهای قیمت تضمینی می‌شوند، ممنوع است. ضمن آنکه آن دسته از کالاهای مشمول خرید قیمت تضمینی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مشمول خرید تضمینی می‌شود، از شمول این تصویب‌نامه خارج است.
گفتنی است، بر اساس این مصوبه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور مکلف است بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، میزان مابه‌التفاوت قیمت تضمینی با قیمت تابلوی بورس به تفکیک محصولات منتخب را در بودجه سنواتی پیش‌بینی کند.همچنین عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا منوط به ارایه تأییدیه سازمان جهاد کشاورزی استان برای تولیدکنندگان حقیقی کشاورزی و مصوبه مجمع عمومی مربوط به تفکیک نوع محصول و نیز مجوز وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جهاد کشاورزی استان) برای تشکلهای بخش کشاورزی است.
بر این اساس، دولت؛ وزارت جهاد کشاورزی را موظف کرده است پس از دریافت فهرست قطعی معاملات از بورس کالا ظرف دو هفته برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تابلو بورس و قیمت تضمینی اعلام‌شده از سوی هیئت وزیران اقدام کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24