Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس با بیان اینکه نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی افزایش می‌یابد، گفت: افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی تاثیری در بودجه 92 آنها ندارد.

محمود رضا خواجه نصیری-مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس-در گفت و گو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)به تاثیر افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی اشاره کرد و گفت:موضوع تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی مدت زمان زیادی در هر مقطعی مطرح شد و موضوع بحث لایحه بود بنابراین این موضوع از تصمیماتی است که نهایی شدن آن به طول می انجامد.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی از اخبار تاثیر گذار بر صنعت پتروشیمی است،در خصوص توقف نماد شرکتهای پتروشیمی حاضر در بورس گفت:با توجه به اینکه بازار تمایلی به بسته شدن نمادها ندارد و قرار است مدت توقف نمادها به حداقل برسد،مجبوریم از توقف نمادها جلوگیری کنیم.
وی اضافه کرد:از سوی دیگر اگر نماد شرکتهای پتروشیمی متوقف شود،تا زمان ارائه اطلاعات کامل بازگشایی نخواهد شد و ممکن است روند توقف نماد آنها به طول بیانجامد از توقف نماد آنها جلوگیری شد بنابراین با توجه به فضای ابهامی که در تصمیم گیری وجود دارد،سرمایه گذاران مجبورند که در همین فضا تصمیم گیری کنند.
این مسئول سازمان بورس عنوان کرد:بنابراین به جای برخورد جبری و قهری و توقف نماد شرکتهای پتروشیمی به سرمایه گذاران پیشنهاد می شود که تا زمان روشن نشدن موضوع اقدام به خرید و فروش سهام این شرکتها نکنند.
خواجه نصیری با بیان اینکه توقف نماد اجباریست که به سرمایه گذاران تحمیل می شود،تاکید کرد:اگر سرمایه گذاران نمی خواهند در فضای ابهام وارد شوند،می توانند تا رفع شرایط ابهام از خرید و فروش سهام شرکتهای پتروشیمی خودداری کنند.
مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس با بیان اینکه توقف نماد راه حل قطعی و نهایی نیست،عنوان کرد:به نظر می رسد با توجه به شرایط بازار،افزایش اطلاعات و قدرت تحلیل،بازار سرمایه بالغ تر شده است و با توجه به بلوغ بازار نمی توانیم 30 درصد بازار را متوقف کنیم.
وی اظهار کرد:این در حالی است که افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی یک گام به تصویب نزدیک تر شده و اگر رایزنی های شرکتهای پتروشیمی،نماینده سهامداران و سازمان بورس به نتیجه برسد،ممکن است افزایش نرخ خوراک تصویب شود.
به گفته خواجه نصیری، در صورت تصویب افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی، شرکتهای پتروشیمی حاضر در بورس باید بودجه جدید ارائه کرده و تاثیر این افزایش را بر پیش‌بینی سود سال 92 اعلام کنند.
وی با بیان اینکه تاثیر بیش از 20 درصدی در پیش بینی سود منجر به توقف نماد می شود، اظهار کرد: افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی در بودجه 92 شرکتها تاثیری ندارد و احتمالا در بودجه 93 انها تاثیر گذار است.
وی گفت:بنابراین اگر افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی در بودجه 93 آنها تاثیرات قابل توجه داشته باشد،نماد شرکتها در زمان ارائه بودجه 93 متوقف می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24