Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک کارگزار بورس با بیان اینکه طی ۹ ماه نخست سال جاری که دوران طلایی بورس به شمار می‌ رود، باید خصوصی ‌سازی و دیگر حقوقی‌ ها به موقع عرضه می ‌کردند، گفت: عرضه‌ های خصوصی ‌سازی بسیار دیرهنگام انجام شد.

حسین خزلی خرازی در گفت ‌و گو با فارس، با بیان اینکه بازار فعلی تحت تأثیر برخی شایعات و عرضه‌ های سنگین خصوصی‌ سازی روند منفی طی می‌ کند، اظهار داشت: در 9 ماهه ابتدای سال جاری که دوران طلایی بورس به شمار می ‌رود باید شرکت‌ های جدیدی نیز وارد بازار می‌ شدند.

وی افزود: سازمان خصوصی ‌سازی برای عرضه ‌های سنگین خود خیلی دیر وارد صحنه شد و در این باره باید زمان عرضه‌ ها به شکل صحیحی مدیریت شود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با تأکید براینکه مدیریت عرضه یعنی زمانی که صنعتی با صف خرید سنگینی مواجه است به مقدار مورد نیاز عرضه شود، گفت: در روزهای اخیر دیدیم که بسیار بیشتر از نیاز بازار و صف ‌های خرید، سهام شرکت‌ های بزرگ به طور سنگینی عرضه شد.

خزلی خرازی با اشاره به اینکه با سازمان خصوصی‌ سازی نباید در شرایط متعادل و منفی بازار عرضه‌های سنگینی داشته باشد، گفت: عرضه ‌ها باید متناسب با میزان تقاضا به بازار تزریق شود.

وی همچنین تأکید کرد: عرضه‌ها باید به شکلی باشد که ضمن پاسخ به تقاضای موجود، روند بازار را برعکس نکند.

این کارگزار بورس تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل افت شاخص طی روزهای اخیر شایعاتی است که در بازار شنیده می‌شود و همچنین تعیین نرخ خوراک و روند تصویب بودجه در مجلس، برخی صنایع را در ابهام فرو برده است.

به گزارش فارس، شاخص بورس امروز هم با ریزش نزدیک به 700 واحدی به مرز 87 هزار واحد بازگشت در حالی که شاخص بورس در بالاترین میزان از کانال 89 هزار واحدی هم فراتر رفته بود.

بر همین اساس، بسیاری از کارشناسان عرضه‌های سنگین  و دیر هنگام خصوصی ‌سازی فراتر از تقاضای بازار، ابهام در نرخ خوراک پتروشیمی‌ ها و بهره‌ مالکانه معادن، وجود برخی شایعات در بازار، وجود ریسک در شرکت‌ های کوچک و زیان ده و همچنین رشد بیش از حد قیمت سهام برخی صنایع را عامل اصلی این افت شاخص عنوان می ‌کنند.

گفتنی است، همچنین، با توجه به نظر تحلیل ‌گران انتظار می ‌رود پس از رفع ابهام در نرخ خوراک و عرضه متناسب با نیاز بازار توسط حقوقی ‌ها و سازمان خصوصی‌ سازی و افزایش شفافیت صنایع به واسطه آمدن گزارش ‌‌های 9 ماهه، روند رشد به بازار بازگردد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24