Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در معاملات روز جاری سرمایه گذاران شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات بودند.

به گزارش سنا در نتیجه داد و ستدهای روز جاری حجم معاملات بیش از هفت و ارزش معاملات بیش از ۲۵ درصد افزایش یافت. سرمایه گذاران در این روز یک میلیارد و ۱۲۱ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۵هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال در ۱۳۹ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند. ارزش روز بازار نیز در عدد ۴۳۷ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

شاخص امروز با افت ۱۴۴ واحدی در رقم ۸۸هزار و ۳۵۵ به کار خود پایان داد. گفتنی است متهمان اصلی این افت، نمادهای نفت و گاز پتروشیمی تامین، پالایشگاه نفت بندرعباس، هلدینگ پتروشیمی پارسیان، پالایشگاه اصفهان و ملی مس بودند. این در حالی بود که دو نماد بانک پارسیان و هلدینگ خلیج فارس با بیشترین تاثیر مثبت بر این متغیر مانع افت بیشتر آن شدند. شاخص صنعت نیز ۱۹۶ واحد نزولی شد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۲ و ۸۴۱ واحد پایین آمدند.

در بازار امروز مهمترین تقاضاها نیز برای نمادهای مپنا، بانک پارسیان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی انفورماتیک ایران و ایران خودرو ثبت شد. همچنین نمادهای نصیر ماشین، کاشی و سرامیک سینا، داروسازی زهراوی، روز دارو و لوله و ماشین سازی ایران با بیشترین رشد قیمت مواجه شدند.

در سوی دیگر بازار نیز سهامداران نمادهای توریستی رفاهی آبادگران، بین المللی توسعه ساختمان، تولیدی شهید قندی، نوسازی و ساختمان تهران، تاپیکو، سرمایه گذاری صنعت نفت و فرآورده های نسوز ایران شاهد بیشترین افت قیمت در سهامشان بودند. علاوه بر این برای خروج از نمادهای تاپیکو، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، بین المللی توسعه ساختمان، آذرآب و حمل و نقل پتروشیمی سنگین ترین صف های فروش تشکیل شد.

خودرویی های نیز با عنوان برترین گروه صنعت برای دومین روز متوالی در صدر جدول برترین ها قرار گرفتند.

گفتنی است، همچنین بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به نمادهای نفت پارس ،ایران خودرو،صندوق سرمایه گذاری نوین، سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ پارسیان بود. همچنین بیشترین حجم معاملات نیز به نمادهای ایران خودرو، سایپا، بانک صادرات، سرمایه گذاری صنعت بیمه و سایپا دیزل رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24