Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد رمپنا و برترین عرضه از آن نماد ثشاهد بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان؛ بازار سرمایه این روزها به دلیل خوش‌بینی به اخبار سیاسی آخر ماه میلادی جاری و انتظار برای گزارش‌های 9 ماهه مثبت در حال رشد می باشد؛ اما برخی نیز محتاط خرید می کنند و منتظر هستند تا گزارش های 9 ماهه بیشتری به بازار برسد.

از مهمترین اخبار امروز می توان به اظهارات معاون وزیر صنعت پیرامون صادرات فولاد اشاره کرد. سرقینی در این رابطه اظهار داشت که برای حمایت از تولیدکنندگان فولاد کشور، صادرات شمش و محصولات فولادی بدون محدودیت تا پایان سه ماه ابتدایی سال آینده آزاد شده است.

در گروه پالایشگاهی ها پس از رشد نسبی اخیر قیمت در برخی از نمادها امروز بازهم شاهد افت دسته جمعی نمادهای این گروه بودیم.

پتروشیمی ها امروز نیز در ادامه چند روز گذشته با توجه به اعلام رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مبنی بر خروج این سهامدار عمده در صورت افزایش نرخ خوراک تا مرز 18 سنت با افزایش تقاضا و افزایش قیمت مواجه شد. امروز یکی از اعضای کمیسیون تلفیق گفت: اکثر اعضای این کمیسیون با نرخ خوراک 18 سنتی موافق هستند. پترول مجمع خود را امروز برگزار کرد و به ازای هر سهم، 25 تومان تقسیم نمود. در مجمع از فروش جم به دلیل انتقال 17 درصد شپدیس به پرتفوی شرکت نیز خبر داده شد.

خودرویی ها تحت فشار عرضه ها بودند؛ به جز ایران خودرو و خگستر که تحت تاثیر جو فروش بلوک وپارس بودند، مابقی نمادها منفی بودند.

روز جاری یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس در واکنش به گمانه زنی های روزهای اخیر، برخی از مقامات پیرامون کاهش تعرفه واردات خودرو اعلام کرد: بیشتر نمایندگان مجلس با بحث کاهش میزان تعرفه مخالف هستند؛ چرا که صنعت خودرو کشور قابلیت رقابت با محصولات خارجی را در صورت واردات ارزان‌تر این خودروها ندارد.

دارویی ها بعد از چند روز اصلاح قیمتی امروز شرایط مناسب‌تری داشتند. سهامداران این شرکت‌ها منتظر گزارش‌های 9 ماهه بیشتری در این گروه هستند.

بانکی ها روزهای آرامی را در پیش گرفته بودند. در روزهای آتی دو عامل بر روند قیمتی آنها موثر است؛ اول گزارش های 9 ماهه آنها و سپس خبرهای لغو تحریم ها که شاید در آخر همین ماه میلادی خبرهای خوبی از لغو تحریم ها به گوش برسد. در این گروه نمادهای وپارس، وگردش، وسینا و وانصار روز کاری خود را با صف خرید به اتمام رساندند.

در انفورماتیکی‌ها که لغو تحریم ها به نفع آنها نیز خواهد بود؛ شاهد معاملات مثبتی بودیم. در این گروه مفاخر روز سه شنبه عرضه اولیه می شود. کل سرمایه شرکت 170 میلیون سهم است که 10 درصد آن ( معادل 17 میلیون سهم ) عرضه اولیه خواهد شد.

تجهیزاتی ها هر کدام به نوعی درگیر اخبار بنیادی هستند که آنها را در بلند مدت، کم ریسک می کند. موضوع قراردادهای جدید و طرح های توسعه در پارس جنوبی برای برخی شرکت های گروه از جمله فاذر و فاراک و رتکو مطرح است. در مپنا؛ شرکت تولید برق عسلویه در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس قرار گرفت که خبر مهمی برای سهم می باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24